Vegetarisch eten in Australië?

KarolineLawo

XPdite Sponsor
Hallo allemaal

Ik ben vegetariër. Niemand in mijn omgeving begrijpt dat, buiten mijn man. Hij eet zelfs vegetarisch mee met mij!
Nu vroeg ik me af hoe dat in Australië is. Ik ben bang dat ik daar ook als een vreemd wezen wordt beschouwd( net als hier dus). Zeker met al die barbecues. Ik ben bang dat ik daar nietsvkbeten als er gebarbecued wordt.
Iemand ervaringen of ideeën?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Hier in Australie zijn ook plenty vegetariers! Mijn schoonzusje is er een en wij eten vaak vegetarisch met hen. Er zijn zelfs restaurants die alleen vegetarische gerechten op de kaart hebben staan en ze zitten bijna altijd vol.

Dus niet gevreesd veggies/haloumi/falafel van de bbq is ook erg lekker :)
 
Vegetarisch eten in Australië is echt geen probleem. Tip: probeer de spinach pies! Die zijn heerlijk! Ikzelf ben ook vegetarisch en mijn man is, toen hij nog in Australië woonde, ook heel lang vegetarisch geweest. Ik gebruik in NL veel quorn als vleesvervanger en zelfs dit schijnen ze te hebben. Met andere woorden vegetarisch eten komt helemaal goed!
 
Geen probleem hoor, in de supermarkten is voldoende keus in vegetarische producten, Azië is om de hoek en daar is het heel normaal om vleesvervangers te eten. Restaurants doen het naar mijn mening (of beter gezegd die van mijn Vega vriendin) vaak beter dan in Nederland. So no worries ;)
 
Bedankt! Ben toch wat gerustgesteld, want ik zag die australiërs altijd worsten op de barbecue gooien, hoorde dat er zelfs vaak hele varkens aan het spit gehangen worden bij een straatfeest ofzo,...horror!!!(voor mij toch hè)
Ben zeker dat we in Australië geraken, dus ik wil me zo veel en zo goed mogelijk voorbereiden. We zullen wel genoeg dingen tegenkomen waar we niet aan gedacht hebben!
 
Ik en mijn vrouw zijn ook vegetarier. Ik was inderdaad ook al een beetje ongerust!

Als je over al die BBQ's hoort lijkt het of er alleeen maar lappen met vlees worden gegeten in Australie.
 
Misschien goed om de BBQ eens in het juiste perspectief te zetten. In Nederland betekende een BBQ een enorme lading vlees die dan op een lading kooltjes werd verbrand... Hier in Australie is een BBQ gewoon een andere manier van koken: buiten ipv binnen. Dus gewoon een klein stukje vlees, soms ook gewoon vis of kip, maar ook aardappels, groenten, alles kan en gaat op de BBQ, dus ook al die heerlijke vegetarische dingen die ze hier in de supermarkt verkopen. Het grote voordeel van een BBQ? Dat is het domein van de man!! De vrouw maakt hooguit de salade klaar en manlief doet de rest :)
 
Op vegetarisch vlak moet je je echt geen zorgen maken, ik ben al 20 jaar vegetariër en heb in Aus nooit honger geleden. :smile:
Er is nl. een ruime keuze in de supermarkten (vooral veel tofu)
Voor ik vertrok maakte ik me er ook wel zorgen om maar dat was ginds snel verdwenen.
 
Back
Top