Vegi / bio

Hello iedereen,

Ik ben op zoek naar goeie vegi restaurantjes in Perth / Hobart en vooral Sydney.

andere vegi tips zijn ook welkom, vorig jaar hebben we wel leuke vleesvervangers (quorn/tofu) gevonden in de supermarkt, maar meer info is altijd welkom!

bestaan er in Australië winkels die uitsluitend bio producten verkopen? (vergelijkbaar met bioplanet in België?)

Alvast bedankt!!

Jamie Olivier zijn nieuwe resto in Sydney ziet er in ieder geval top uit (prijs zal mischien ook top zijn :rolleyes: ) -> http://www.jamieoliver.com/au/italian/home

Groetjes,

Two vegies :smile:

Hallo,

Het barst van de vegetarische restuarants door heel Australie! Vegetarische maaltijden koken doe je natuurlijk het allerbeste zelf en gelukkig zijn door heel Oz overal Natuurvoedingswinkels. Organic Food is echt helemaal hip and happening Down Under! Mensen leven daar veel meer bewust en ecofriendly! Dit is de reden waarom wij daar willen zijn! Om voor 100% volgens de natuurvoeding te kunnen leven, geheel zelfvoorzienend!
Iedereen is trouwens welcome om straks bij ons te mogen ''zijn''!

:smile: Betty

PS: Als natuurvoedingsdeskundige moet ik wel even meedelen dat quorn geen goei vleesvervanger is en tofu ook minimaal gebruikt van moet maken. Je kunt echt de heerlijkste vegetarische gerechten verzinnen zonder vleesvervangers!

Ik ben geen vegetarier, maar af en toe lunch ik wel eens in een vegetarisch tentje in Hobart maar ik kan even niet op de naam komen. Ik zal volgende week eens kijken en het adres posten. Er zijn hier ook veel restaurants die vegetarische opties hebben.

Nu kan ik het natuurlijk niet laten om jullie mee te delen hoe belangrijk voeding wel niet is!

Als je even niks te doen heb... kijk dan naar de docu: FOOD.INC echt een eye opener voor ons allemaal!

Ik ben ervan overtuigd dat ik leef om in dit leven mensen bewust moet maken van het hoe en wat over onze voeding! Heb je vragen, wil je meer weten, ik ben meer dan gewillig om iederen te informeren over gezonde volwaardige voeding!

Gratis en voor niks... lieve mensen dit is echt m'n passie en ik wil niets liever dan iedereen helpen die graag wil weten hoe het werkelijk zit met het hier en nu en onze voeding!

Voeding is onze basis!

Lieve groetjes, Betty

Op een of andere manier is het meeste slechte eten lekker (vet en suiker) en gezond eten enorm vies (groente en tomaten).

Denk dat ik al 15 jaar carnivoor ben :p

Ik zou de vegetarische koks bijna willen uitdagen om groentetapasgerechten te maken en mij iets te laten proeven wat lekker en gezond is. Zonder dat ze zich beledigd of vol ongeloof zijn als ik het niet lekker vind ;)

Twee tips voor de vegetariërs die op zoek zijn in Melbourne:

Trippy Taco in Fitzroy: geweldig mexicaans
http://www.urbanspoon.com/r/71/761952/restaurant/Victoria/Collingwood/Trippy-Taco-Fitzroy

Soul Food Cafe in Fitzroy
http://www.soulfoodcafe.com.au/

Op een of andere manier is het meeste slechte eten lekker (vet en suiker) en gezond eten enorm vies (groente en tomaten).

Denk dat ik al 15 jaar carnivoor ben :p

Ik zou de vegetarische koks bijna willen uitdagen om groentetapasgerechten te maken en mij iets te laten proeven wat lekker en gezond is. Zonder dat ze zich beledigd of vol ongeloof zijn als ik het niet lekker vind ;)

More than welcome to come to 'The Byron Shire' once we're there! Weet 100% zeker dat ik je kan overtuigen! Wij zijn trouwens geen vegetariers, onze voeding is 100% natuurvoeding: vers, regionaal verbonden, seizoensverbonden, ongeraffineerd, onbewerkt, biologisch/biologisch dynamisch, geen gebruik van magnetron en diepvries, 7 stappen plan. Het gaat nog veel verder, ik maak echt alles helemaal zelf, wij komen niet in een supermarkt en eten dus alleen volwaardige voeding! Wij werken allebei, hebben twee kindjes en toch lukt het ons om deze lifestyle te leven, we moeten er een hoop voor laten, bakfiets ipv auto, geen dure kleding, geen high tech speelgoed enz... straks in Oz zal het nog makkelijker gaan want daar kunnen we echt bijna al onze voeding zelf laten groeien. Probeer het eens; wij hebben nog nooit zo lekker en volwaardig gegeten sinds we natuurvoeding gingen eten. Voeding is de basis! Bezuinig je hierop, komen er problemen! Je hebt maar 1 lichaam wees er heel zuinig op! En eet lekker vlees, niks mis mee! Mits biologisch natuurlijk! :wink: Betty

Hello iedereen,

Ik ben op zoek naar goeie vegi restaurantjes in Perth / Hobart en vooral Sydney.

andere vegi tips zijn ook welkom, vorig jaar hebben we wel leuke vleesvervangers (quorn/tofu) gevonden in de supermarkt, maar meer info is altijd welkom!

bestaan er in Australië winkels die uitsluitend bio producten verkopen? (vergelijkbaar met bioplanet in België?)

Alvast bedankt!!

Jamie Olivier zijn nieuwe resto in Sydney ziet er in ieder geval top uit (prijs zal mischien ook top zijn :rolleyes: ) -> http://www.jamieoliver.com/au/italian/home

Groetjes,

Two vegies :smile:

Naar het schijnt heeft de organic/bio food culture wel een serieus prijskaartje aldaar. Hier in Europa valt het dan nog reuze mee als je op die wijze wenst te leven..

Nu kan ik het natuurlijk niet laten om jullie mee te delen hoe belangrijk voeding wel niet is!

Als je even niks te doen heb... kijk dan naar de docu: FOOD.INC echt een eye opener voor ons allemaal!

Ik ben ervan overtuigd dat ik leef om in dit leven mensen bewust moet maken van het hoe en wat over onze voeding! Heb je vragen, wil je meer weten, ik ben meer dan gewillig om iederen te informeren over gezonde volwaardige voeding!

Gratis en voor niks... lieve mensen dit is echt m'n passie en ik wil niets liever dan iedereen helpen die graag wil weten hoe het werkelijk zit met het hier en nu en onze voeding!

Voeding is onze basis!

Lieve groetjes, Betty

Same opinion and information available on the Flemish side :up:

Interessant die Food inc., die gaan we ff opzoeken.
smiley.gif

Same opinion and information available on the Flemish side :up:

Yeah, yeah, Krista! Knew I could count on you! Ennuh... inderdaad de prijzen in Oz voor organic food is best hoog! Daar staat wel tegen dat je bijna alles zelf kan laten groeien en bloeien op eigen grond! Granen en meel valt redelijk mee, dus eigen brood bakken is nog prima te doen. Vind het wel tegen vallen dat gedroogd organic fruit zoals abrikozen erg duur zijn; in Oz betaal je meer dan dubbel voor Australische abrikozen in vergelijking met die uit Turkije? Vreemd, gezien die uit Turkije de hele wereld over moeten vliegen? <_<

Back