Verhoging shipping costs!

neo

New Member
Ik heb vernomen van een verhuisbedrijf dat de rederijen momenteel de kosten met ettelijke honderden dollars per container verhogen. Sommige hebben dat al gedaan en anderen gaan dat de komende maanden doen. Deze kosten zullen ongetwijfeld worden doorberekend aan de klant!

En hier moet je uitkijken. Bijna alle offertes hebben een clausule dat zegt dat de prijs aangepast kan worden als deze kosten veranderen! Dus de prijs van de offerte kan opeens flink verhoogd worden.

Ik meen dat ik dit eerder ook al op britishexpats.com heb gelezen.

Morgen komt Allied Varekamp bij ons een offerte aanvragen.
Heb vorige week 3 bedrijven gevraagd voor een offerte alleen Allied heeft de moeite genomen om contact met ons op te nemen.
Hou jullie op de hoogte van de prijs.

badri said:
Wij hebben ook 4 plek offerte gevraagt allen een hebt reageerd..

:evil:

Het schijnt op dit moment erg druk te zijn met verhuizingen en de vakantie-periode komt natuurlijk ook eraan.
Alleen Allied heeft gereageerd en zijn gisteren geweest, wel een professionele organisatie. Ga een deel zelf inpakken, boeken, speelgoed, videobanden, en kleine persoonlijke dingen.
Morgen krijgen we de offerte, dus als ik morgen niet op het forum ben, ben ik waarschijnlijk flauw gevallen van de prijs.

I.v.m. verkoop van het huis moet ik 23 juli a.s. inpakken in de container, dus weinig keus aan verhuizers op zo een korte termijn.

Ebony said:
De hele verhuizing 7200,--

:? :? :? :? :? :? :? :?

40ft container en alles word ingepakt.

Dat is wel aan de deure kant. maar jij hebt exclusive container dat is alle tijd duur. Kunnen niet jullie container delen met anderen. :)

wij hadden een eigen container voor 1800 euro en dan moesten wij hier nog eens 1200 dollar betalen voor customs and delivery.
alleen werd ik een uur voordat de container gebracht zou worden gebeld door altra international dat ik 1000 dollar cash moest betalen of ik kreeg mijn spullen niet.

Dat de container prijs erg stijgt momentel is natturlijk direct aan de olieprijs af te leiden. Ik moet zeggen dat ik redelijk veel antwoord krijg op mijn 4 m3 deelcontainer aanvraag. De spreiding zit ongveer van 600 tot 2400 euro :D Dus heel consistent is men niet. Wat mij ook opviel is dat bij veel transporteurs de voorwaarden mbt tot douane kosten erg varieren van helemaal niet inbegrepen tot volledig inbegrepen

jan

dkalynhaut said:
wij hadden een eigen container voor 1800 euro en dan moesten wij hier nog eens 1200 dollar betalen voor customs and delivery.
alleen werd ik een uur voordat de container gebracht zou worden gebeld door altra international dat ik 1000 dollar cash moest betalen of ik kreeg mijn spullen niet.

He Jan, leg even uit bij wie, waarom, waar , waarmee, hoe, wat , waarom, waarom niet, hoe (heb ik al gehad :) ), hoezo, waar en ehmmmmmmm.........................kweeniemeer :lol:

Back