verhuis-firma - container delen?

kat

Active Member
Hoi,

Kan iemand ons een goeie, betrouwbare en indien mogelijk prijslijke :rolleyes: verhuisfirma aanbevelen?

Ik heb (nog) geen idee hoeveel er eigenlijk in zo een container kan, maar misschien is een container delen ook wel een goed plan?

Als er dus nog mensen omstreeks september richting Adelaide zouden gaan...

groetjes,
Katrijn

Heb ik gedaan hoor...
Maar ik kan maar iets over 1 firma vinden (Hazeleger)
Ik veronderstel dat niet iedereen met hen verhuist? :wink:
Weet ook niet of die ook Belgen verhuizen?

Er zijn zeker meer verhuizers, wij hebben ook contact gehad met crown, waaijenberg, de Haan en hebben met name op kosten en gevoel voor Hazeleger gekozen. Je kan het beste met de door jou gekozen verhuizer overleggen wat voor jou de beste optie is. Een standaard container is ca 30 m3 en bij ons is daar de hele huisraad in gegaan. Volgens mij doen al deze bedrijven ook Belgen verhuizen.

succes
Yvonne

Ik heb (nog) geen idee hoeveel er eigenlijk in zo een container kan, maar misschien is een container delen ook wel een goed plan?
Je hoeft zelf helemaal niet rond te shoppen om een container te kunnen delen. Gewoon een inschatting van het volume laten maken door de verhuizer en dan afwegen op basis van de kosten wat verstandiger is. Als je dan slechts een halve container gebruikt, dan zal de verhuizer dat combineren met de inboedel van iemand anders die ook slechts een halve container nodig heeft en naar de zelfde haven verscheept.

Hoi Katrijn

wij woonden ten noorden van Antwerpen en zijn verhuisd met Hazeleger. Ik heb aan een achttal firma's offertes opgevraagd, en de prijzen kunnen behoorlijk verschillen. Je moet ook goed kijken wat er precies inbegrepen is, want de prijs die ze erop zetten kan je niet zomaar onderling vergelijken. In Belgie zijn er blijkbaar wel minder verhuisfirma's dan in Nederland.

Wij hebben obv laagste prijs en goede referenties op dit forum voor Hazeleger gekozen. Ik denk niet dat we het nog eens zouden doen. We zijn er niet echt tevreden over. Ten eerste hebben ze ons een totaal verkeerde inschatting gegeven van wat er in de container zou kunnen (20ft = 30m3). We moesten de helft wegdoen van wat we hadden want het zou er niet ingaan, terwijl wij nochtans gezegd hebben dat alle stoelen en zetels uit mekaar konden gehaald worden (en in de offerte stond dat zij dat zouden doen). Toen ze begonnen met inpakken pakten ze gewoon zo alles in, tot mijn man gezegd heeft dat hij het dan wel zou doen. Hij heeft alles uit mekaar gehaald, en toen het ingepakt was zaten ze met open mond te kijken hoeveel plaats je daarmee uitspaarde. Helaas hadden we toen al de meeste spullen weggedaan. We hadden een aantal twijfelzaken laten staan die we mee wilden nemen als er nog plaats over zou zijn, en wat ben ik bij dat we dat gedaan hebben. Want toen al die twijfelzaken ingepakt waren was er nog een heleboel plaats over. Als ik er nu over nadenk wat we allemaal achtergelaten hebben omdat het zogezegd niet in de container zou passen word ik heel erg slechtgehumeurd.

Ten tweede was het op de dag zelf Errie die kwam inpakken (de baas) samen met 2 jobstudenten. Nou, die bakten er helemaal niks van. Die ene ging nog, maar de andere pakte totaal niet economisch in. Ik heb toen ze wegwaren de dozen gewoon terug opengedaan en heb massa's spullen er nog bij kunnen stoppen,. Achteraf bekeken niet nodig geweest aaangezien we toch al plaats over hadden. Maar als zij zo slecht inpakken kan ik me voorstellen dat je idd zo'n grote container nodig hebt om je spullen te verhuizen. Ik denk trouwens niet dat dit alleen bij Hazeleger zo is. Zij willen vooral snel zijn, en dan kan je niet economisch inpakken. Als ik je een goeie raad mag geven: pak zoveel mogelijk, zoniet alles, zelf in. jij kan het beter dan hun!

Ten derde ben ik ook teleurgesteld over de afhandeling hier in Australie. Er was een doos bij waarin onderaan de doos een glazen kadertje lag (zonder bubbelfolie) en daarbovenop (!) waren de barkrukken gezet. Het hoeft natuurlijk niet te verwonderen dat dat kadertje helemaal in gruzelementen was. Het was een cadeau van mijn overleden vader en ik vond het heel erg, want dat is natuurlijk iets dat je nooit meer kan vervangen. En toen ik dit schreef naar Hazeleger, samen met een beschrijving van de lompe manier waarop het verpakt was, heb ik zelfs geen antwoord, laat staan verontschuldiging teruggehad. Enkel een mailtje naar de verzekeringsagent met mij in CC.

Die verzekeringsagent is trouwens ook nog een zeer ergerlijk figuur. Geen antwoord op mijn mailtjes (er waren verschillende dingen beschadigd), na verschillende beleefde aanporringen om na te vragen hoe het verder moest verlopen een ietwat geirriteerd mailtje gestuurd, waarop ik dan het antwoord kreeg dat hij zogezegd mijn vorige mailtjes allemaal niet ontvangen had. Nou zeg, hier zakt mijn broek van af.

Enfin, je hoort het, echt tevreden ben ik er niet over, en ik denk dat het toch wel belangrijk is dat ik dat hier zet, want iedereen hier op het forum is altijd supertevreden over Hazeleger. Nou, wij niet dus.

Succes met uitzoeken !

Bedankt om je ervaringen te delen!
Nu weten we alvast een beetje beter wat te verwachten of waarop te letten...

Ik denk dat wij al onze spullen rustig zelf gaan inpakken, vooraleer de verhuisfirma er aan komt...:wink:

Back