Verhuis hulp vanuit Australie?

groentje

Account Inactief (eigen verzoek)
We kregen een vraag van Australische recruitment of we hulp nodig hebben bij de verhuizing. Weet iemand hoe ze dit bedoelen en heeft iemand hier ervaring mee? En dan nog een laatste vraag: Wat is verstandig Die hulp of zelf alles regelen?

:fish:

Ik neem aan dat ze bedoelen of je verwacht dat de kosten en het regelen van de verhuizing inbegrepen zijn bij een aanbod van een potentiele werkgever.

Het is op zich prettig als het allemaal voor je geregeld en betaald wordt, meestal is het end-to-end van inpakken in NL tot uitpakken in AU door een speciaal bedrijf. Je kunt het zelf ook prima regelen, zo basic of uitgebreid als je zelf wilt (verschillende prijskaartjes natuurlijk, dit forum kan je een aardig idee geven van de kosten)

Maar ik denk dat de uiteindelijke beslissing afhangt van het aandeel dat dit inneemt in je salaris onderhandelingen. In andere woorden: als je een hoger salaris kunt onderhandelen zonder de verhuisregeling is dit misschien de moeite waard. En als het salaris niet echt omhoog wil, kan het aantrekkelijk zijn om te vragen dat ze de verhuizingen voor je regelen en betalen.

Ik zou je aanraden om je een idee te vormen van de kosten en dan een open mind te houden naar potentiele werkgevers toe.

De vraag stond in zo'n algemene vragenlijst. Kijk, als zij de hulp kunnen bieden is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar idd wat voor haken en ogen zitten aan deze vraag vast? Het is eigenlijk net zo'n vraag als: Heb je hulp nodig bij het vinden van een huis?

Misschien helpt dit je een beter beeld te krijgen hoe de vraag is.

:fish:

Ik zou zeggen dat je geen hulp nodig hebt voor het vinden van een woning / huis. Er is volop te vinden (koop, huur en vakantie appartementjes) via internet. Zo kun je voor vertrek al zorgen dat je de eerste dagen (weken) onderdak hebt, en van daar uit op je gemak verder zoeken naar betere, goedkopere,... onderkomens.
M.vr.gr.
Perthpete

Back