VERHUIS TIPS

Ebony

New Member
Waar moet je op letten:

spuitbussen mogen niet in de container
schoenen met aardresten ( let op de voetbalschoenen)
niet goed gereinigd tuingereedschap
alles van onbehandeld hout
kerstversiering met stro - standaard goed reinigen.
Let op de paas versiering zit ook stro in.

Fietsen schoonspuiten met een hogedrukreiniger, vooral onder de spatborden en de bandprofielen. Daarna drogen en goed inpakken in plastic krimpfolie.

Al het water uit de wasmachine goed wegpompen.
Vriezers en ijskasten kunnen ook problemen geven.

Geen etenswaren in de container, zelf een pakje maggie-bouilonblokjes kan een probleem geven. Of de lekkere italiaanse krijden die je kado hebt gekregen.
 
Zo, wat dachten ze in Australie: leuker kunnen we het niet maken, maar wel moeilijker....

Wat een poespas, maar ja, het zal wel ergens goed voor zijn!

Ebony, ga je nu voor 4 jaar naar Oz, ik dacht dat je 3 jaar ging.

Groet!

Claire
 
Mrs.P said:
Zo, wat dachten ze in Australie: leuker kunnen we het niet maken, maar wel moeilijker....


:mrgreen:
Het lijkt er wel op. ten eerste is het al moeilijk om een permit te krijgen, dan doen ze nog moeilijk over spullen. Aan de andere kant denk ik wel eens heel gemeen; hadden ze hier ook moeten doen.
 
Mrs.P said:
Zo, wat dachten ze in Australie: leuker kunnen we het niet maken, maar wel moeilijker....

Wat een poespas, maar ja, het zal wel ergens goed voor zijn!

Ebony, ga je nu voor 4 jaar naar Oz, ik dacht dat je 3 jaar ging.

Groet!

Claire

We hebben een 4-jarig visum moeten aanvragen, en HR zei met een knipoog denk wel dat jullie iets langer zullen blijven.
Gisteren bericht gekregen van DIMIA in Parramatta dat de papieren binnen zijn bij hun.
 
"Mrs.P said:
Wat een poespas"]

Voor Australische begrippen is het inderdaad ergens goed voor. Hun beredenering (mbt flora & fauna) is: wat niet australisch is, hup het land uit. Dat betekent in het algemeen, verbranden of afmaken.

Mbt het meenemen van goederen naar Oz: er mag geen enkele graszaad, bloemzaad of enige vorm van larven aan tuingereedschap, motoren of meubels oid aangetroffen worden (echt niet!). Ze willen het niet het land in hebben.
 
Back
Top