Verhuis

John

New Member
Dag allen.

Ik ben nu druk bezig met het zoeken naar alle ‘ins & outs’ voor het verhuisproces. Specifiek het verhuizen van al mijn spullen van België naar Melbourne.

Zouden er van jullie zijn met nuttige informatie die u wilt delen zou ik dit zeer appreciëren!

Zaken dat mij zeer zoudeb helpen zijn:
· Betrouwbare & betaalbare verhuisfirma’s.
· Koste raming (ik reken op ± 14m³).
· Zelf / laten inpakken.
· Hoe invoer belastingen en problemen te vermijden tijdens het inklaren.
· Ander advies.

Alvast bedank ik ieder & allen voor een reactie!

Groetjes,

John
--
Ik heb zonet met een verhuisfirma gesproken.

Amai, heb ik een uitleg gekregen! ‘verstaat u duidelijk waarmee u bezig bent mijnheer? Weet u goed wat de gevolgen kunnen zijn, hebt u goed hierover nagedacht?’ vroegen ze aan mij… Alsof ik onnozel was..

Het volgende werd ik verteld…

Blijkbaar is Australië een van de moeilijkste landen om huishoudelijke goederen naar te versturen (kan ik geloven). Blijkbaar nemen meeste mensen enkel wat meubelen, kleren en waardevolle bezittingen mee. De rest is blijkbaar niet de moeite waard. Vergeet uw fiets, loopschoenen, gereedschappen maar mee te nemen! Het is niet mogelijk!

Alles wat ooit het daglicht gezien heeft moet gekuist worden alsof het nucleair afval was/is, het moet blinken, uitzien alsof het nog nieuw is. Alles moet uiteen gehaald worden en intern gesaneerd worden. Volgens deze als er meer 1, hoe klein dan ook, stukje ‘vreemd’ materiaal gevonden word, word de hele container vernietigd!

Nu weet ik dat Australië streng is om zo vreemde ziektes te vermijden, en dat alles goed gereinigd moet worden, maar kan het echt zo extreem zijn als wat ze tegen mij zeggen?

Heeft iemand ooit al meegemaakt of gehoord van vernietiging van een hele container? Heeft iemand ooit al fietsen, gereedschappen of schoenen(!) meegedaan?

Groetjes

John

Racefiets: check; gereedschapskist met inhoud: check; schoenen: check (veel schoenen van vrouwlief)

Die verhuizer weet kennelijk niet waar die mee bezig is...

Ook wij hebben onze fietsen, gereedschap en schoenen meegenomen. Zaak is wel alles heel goed schoon te maken en daar gaat héél wat uurtjes werk in zitten. Als ze het bij de douane schoon moeten spuiten kost je dat een hoop dollars extra!
Haha, het vernietigen van een hele container? Het moet niet gekker worden......

Amai, heb ik een uitleg gekregen! ‘verstaat u duidelijk waarmee u bezig bent mijnheer? Weet u goed wat de gevolgen kunnen zijn, hebt u goed hierover nagedacht?’ vroegen ze aan mij… Alsof ik onnozel was.. [...] Alles wat ooit het daglicht gezien heeft moet gekuist worden alsof het nucleair afval was/is, het moet blinken, uitzien alsof het nog nieuw is. Alles moet uiteen gehaald worden en intern gesaneerd worden. Volgens deze als er meer 1, hoe klein dan ook, stukje ‘vreemd’ materiaal gevonden word, word de hele container vernietigd!

Ha, wat fijn zulke stukjes te lezen op een stille vrijdagmiddag in de bieb. Heb in een deuk gelegen! Dankje wel!
Het is echt niet zo extreem! Ik heb mijn fiets inderdaad NIET meegenomen, maar dat was ook omdat dat ding al - even rekenen - zo'n 25 jaar oud was en er nog wel vrij goed uitzag, maar ik dacht: ik koop tzt wel een nieuwe!
Ik heb ook een gereedschapskist (met inhoud) meegenomen e.d. en wat boekenkasten omdat je die zo mooi uit elkaar kon halen. Bepaalde meubels achtergelaten (= verkocht, weggegeven, e.d.), omdat ik niet wist of ik er hier de ruimte voor zou hebben, maar ook dingen meegenomen. Ik heb de dozen zelf ingepakt, Hazeleger heeft het opgehaald e.d.. Ik had iets als 7. Ze zitten in NL, geen idee of ze ook in Belgie zitten.
Gewoon keurig netjes vermelden wat er in de dozen zit en dan komt het wel goed.
Maar ik zou wel even verder kijken qua verhuizers... :D

Succes!

:) inderdaad, wat een komieken die verhuizers! Wij hebben idd ook gewoon onze (schoongemaakte) schoenen en gereedschap meegenomen en een partij meubeltjes, speelgoed en dozen enzo. Er zijn al diverse draadjes over, denk ik, met meer in detail wat wel en niet mee kan. Rieten stoelen of onbewerkt hout kan lastiger zijn. Net als tuinmeubilair en dierlijke producten. We hebben twee dingen achtergelaten: een sporran gemaakt van dassenvel (verkeersslachtoffer! met certificaat!) en een tuinstoel die we echt niet schoon kregen. De fietsen zijn we niet aan begonnen, ik denk dat ze uit elkaar gelegen hadden voordat de hogedrukspuit in de buurt kwam. Maar verder moet zo'n verhuizer niet miepen. Zoek maar een andere.

Helemaal mee eens, geen problemen gehad met al mijn gereedschap, schoenen etc.
Zelf 2 tuintafeltjes zijn meegegaan.

Bart

Wij hebben verschillende fietsen, schoenen, gereedschap, tuingereedschap,... allemaal meegenomen. Allemaal wel goed schoongemaakt; Geen enkel probleem gehad bij de douane...
Rare verhuizer...

Tip: Fietsen schoonspuiten bij een wasbox voor auto's. Anac zit op veel plaatsen volgens mij en daar kun je voor 4 euro onbeperkt gebruik maken van zo'n box. Heb je meteen je hoge druk reiniger ;-)

Back