verhuisbedrijf / rieten meubelen

G

Gabriëlle

Hoi,

Ik moet binnen 2 weken een keuze maken uit de 4 verhuisbedrijven waarvan ik een offerte ontvangen heb.
Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten?

Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van nieuwe meubelen en de btw die je daarover terug kunt vragen ivm de emigratie?

Weet iemand of je echt problemen krijgt met de douane als je een rieten bankstel meeneemt?

Groetjes,
Gabriëlle
 
volgrens mij als het riet gelakt is, maakt het niet veel uit. Wij hebben ook 2 rieten stoelen en een tafel in ded container zitten. Je kan het altijd proberen en als het niet mag is het pech hebben.
Over de belatsing weet ik het niet. ik heb wel gehoord dat je bij nieuwe dingen een bon moet houden omdat ze anders kunnen zeggen dat je het in aust. hebt gekocht en dan moet je er daar belasting over betalen.
 
volgrens mij als het riet gelakt is, maakt het niet veel uit. Wij hebben ook 2 rieten stoelen en een tafel in ded container zitten. Je kan het altijd proberen en als het niet mag is het pech hebben.
Over de belatsing weet ik het niet. ik heb wel gehoord dat je bij nieuwe dingen een bon moet houden omdat ze anders kunnen zeggen dat je het in aust. hebt gekocht en dan moet je er daar belasting over betalen.
 
heidi said:
Over de belatsing weet ik het niet. ik heb wel gehoord dat je bij nieuwe dingen een bon moet houden omdat ze anders kunnen zeggen dat je het in aust. hebt gekocht en dan moet je er daar belasting over betalen.

Over spullen die jonger zijn dan 1 jaar zijn moet je GST betalen. Bewaar de bonnen dus niet als het jonger dan 1 jaar is :twisted: en zorg dat je spullen er gebruikt uit zien :wink: .
 
Jeroen_1 said:
Over spullen die jonger zijn dan 1 jaar zijn moet je GST betalen. Bewaar de bonnen dus niet als het jonger dan 1 jaar is :twisted: en zorg dat je spullen er gebruikt uit zien :wink: .

Hoe komen ze daar nou achter, iets kan er na 4 jaar nog nieuw uitzien. En wij hebben van de meeste dingen al lang geen bonnen meer.
 
Amulya said:
En wij hebben van de meeste dingen al lang geen bonnen meer.

Als je geen bonnetjes meer hebt, kun je altijd nog overwegen om de meubels (die je meeneemt natuurlijk) alsnog als gebruikt uit te laten zien. Ik zal een paar adviesen geven:

1) Geef de kat binnenshuis vrij spel (Heb je geen kat, schaf er dan 1 aan)
2) Schaf een hond (voor binnen) aan; helpt de kat een beetje
3) Hamers, schroevendraaiers, schuurmachines, zagen, kortom al het gereedschap moet toch nog een keer getest worden om te kijken of ze nog wel goed zijn, dit is je kans! (Eh, zeker als je nog niet zo handig met gereedschap bent.
4) Een ECHTE echtelijke ruzie kan zeker bijdragen aan het gestelde doel. Gebruik als het nodig is ook het servies.

Ik laat het hier maar even bij, dit lijkt mij voldoende zo. Lukt het niet helemaal, dan wil ik wel een steentje(is ook een mogelijkheid, heb je er al 5) bijdragen.

:lol:
 
Jeroen said:
Amulya said:
En wij hebben van de meeste dingen al lang geen bonnen meer.

Als je geen bonnetjes meer hebt, kun je altijd nog overwegen om de meubels (die je meeneemt natuurlijk) alsnog als gebruikt uit te laten zien. Ik zal een paar adviesen geven:

1) Geef de kat binnenshuis vrij spel (Heb je geen kat, schaf er dan 1 aan)
2) Schaf een hond (voor binnen) aan; helpt de kat een beetje
3) Hamers, schroevendraaiers, schuurmachines, zagen, kortom al het gereedschap moet toch nog een keer getest worden om te kijken of ze nog wel goed zijn, dit is je kans! (Eh, zeker als je nog niet zo handig met gereedschap bent.
4) Een ECHTE echtelijke ruzie kan zeker bijdragen aan het gestelde doel. Gebruik als het nodig is ook het servies.

Ik laat het hier maar even bij, dit lijkt mij voldoende zo. Lukt het niet helemaal, dan wil ik wel een steentje(is ook een mogelijkheid, heb je er al 5) bijdragen.

:lol:

Je mag mijn kinderen (1 en 3 jaar) wel een weekend lenen. Dan ziet je hele huis er 'gebruikt' uit :lol:
 
Hi Gabrielle,

Ik kan je niet echt helpen met het beantwoorden van je vragen, maar ik heb wel een vraag aan jouw.
In een andere message zag ik dat jullie willen gaan wonen in Caloundra (erg mooi). Zelf wonen wij ook aan de Sunshine Coast.
In Nederland hebben we nog een kleine hoeveelheid inboedel (max.10 m3) die we laten verschepen.
Daarvoor zijn we op zoek naar ruimte in een container.
Hebben jullie ruimte in een container over wat gedeeld kan worden, en dus ook de kosten?

Groet,
Martin
 
Steffens said:
Hi Gabrielle,

Ik kan je niet echt helpen met het beantwoorden van je vragen, maar ik heb wel een vraag aan jouw.
In een andere message zag ik dat jullie willen gaan wonen in Caloundra (erg mooi). Zelf wonen wij ook aan de Sunshine Coast.
In Nederland hebben we nog een kleine hoeveelheid inboedel (max.10 m3) die we laten verschepen.
Daarvoor zijn we op zoek naar ruimte in een container.
Hebben jullie ruimte in een container over wat gedeeld kan worden, en dus ook de kosten?
In welke plaats wonen je en weet je toevallig welke wijken in Caloundra leuk zijn voor kinderen?

Groet,
Martin

Hoi Martin,

Sorry dat ik zo laat reageer.
Het spijt me, maar helaas hebben wij geen ruimte in de container.
Wij nemen onze gehele inboedel mee, best veel dus als je het speelgoed van de kinderen ook mee moet nemen....
We hebben uiteindelijk besloten om alles in een 20ft container te stoppen.
Dit betekent dat wij een aantal meubels niet meer mee kunnen nemen, ik ben nu aan het proberen om ze te verkopen.
De verhuizers zullen hun best moeten doen om de rest in de container te proppen.

Groetjes,
 
Steffens said:
Hi Gabrielle,

Ik kan je niet echt helpen met het beantwoorden van je vragen, maar ik heb wel een vraag aan jouw.
In een andere message zag ik dat jullie willen gaan wonen in Caloundra (erg mooi). Zelf wonen wij ook aan de Sunshine Coast.
In Nederland hebben we nog een kleine hoeveelheid inboedel (max.10 m3) die we laten verschepen.
Daarvoor zijn we op zoek naar ruimte in een container.
Hebben jullie ruimte in een container over wat gedeeld kan worden, en dus ook de kosten?

Groet,
Martin

Martin,

Er ging net iets mis met mijn vorige mail.
Ben jij bekend in Caloundra?
Weet jij toevallig welke wijken leuk zijn voor kinderen?

Groetjes
 
Hi Gabriella,

Dat is jammer van de container, we hebben er geen haast mee dus zoeken nog wel even verder.
Caloundra ken ik niet zo goed, kan je dus geen advies geven over wat een goede buurt is om te wonen.
Hebben jullie al werk in Caloundra? Wellicht dat de werkgever wat tips heeft.

Groet,
Martin
 
Gabriëlle said:
Hoi,

Ik moet binnen 2 weken een keuze maken uit de 4 verhuisbedrijven waarvan ik een offerte ontvangen heb.
Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten?

Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van nieuwe meubelen en de btw die je daarover terug kunt vragen ivm de emigratie?

Weet iemand of je echt problemen krijgt met de douane als je een rieten bankstel meeneemt?

Groetjes,
Gabriëlle

Gabriëlle

Kun jij met ons delen de prijs info van veschillende verhuis bedrij ?? :)
 
Back
Top