verhuisd met kids naar Melbourne, waar zijn de scholen??

mariekekern

New Member
Hallo
Alles wat ik lees over verhuizen met een klein kind klinkt erg herkenbaar. Onze dochter van 3 is erg onrustig. Ze wordt erg kwaad om de kleinste dingen en slaat zowel ons als haar zusje. Time outs lijken niet tot nauwelijks te helpen. Als iemand hier ervaring mee heeft en advies is dat erg welkom. Het helpt niet dat ze voorheen 5 dagen per week ful time naar school ging en nu de hele dag met mams en zusje thuis is (en op de playground).

Ik ben dan ook dringend op zoek naar een plek voor haar om met leeftijdgenootjes te spelen en leren. Ik hoorde dat het lastig is op een kindergarten binnen te komen, maar weet nog niet hoe dat moet. Tips zijn erg welkom!!! Dan schijnt dat slechts ca 5 uur per week ipv per dag te zijn dus wat verder,creche of daycare?? We wonen nu in Middle Park (vlakbij Albert Park) voor de komende 3 maanden dus ik zoek opvang in deze buurt of richting Elwood (waar we denken te gaan wonen).

Heel veel vragen dus!!!

Verder is het wel genieten van dat heerlijke weer. We zijn net de winter in Shanghai ontvlucht dus dit is super. Uitzicht op een mooie baai, strand palmbomen wat wil je nog meer?

Groeten,
Marieke
 
Hi Marieke

Er is een Nederlandse speelgroep in Elwood.  Email Carole Overmaat, nlspeelgroep@hotmail.com, of ga langs, zij kunnen je ongetwijfeld veel informatie geven.

http://dutch.playgroup.elwood.googlepages.com/



Sidonia
 
Hoi marieke,

Ten eerste; heel veel succes Down Under

Om te weten te komen waar childcare centres, primaryschools zijn en kindergartens kun je de goudengids raadplegen op het internet; www.yellowpages.com.au Zo kun je browsen naar allerlei faciliteiten voor kinderen in (de buurt) van Elwood.

Ik hoop dat dit je wat oplevert

Groetjes Heidi
 
Voor Kindergartens kun je contact opnemen met een overkoepelende organisatie van de 'gemeente'. In ons geval was dat City of Whitehorse of Boroondara, voor jullie dus degene waar Albert Park onder valt of die van Elwood. De kinders beginnen in februari weer. Een plek in 4 yr old kinder is makkelijker te krijgen. Je kind moet dan voor april (of eind april, dat weet ik niet meer) 4 jaar zijn. Maar ik verwacht dat 3 yr old ook nog wel lukt. Wij hebben afgelopen juni binnen 2 weken een plek in 3yrold kunnen krijgen en dat was dus midden in het jaar (lastig!), helaas niet in onze suburb. 3 yr old kinder is inderdaad 5-6 uur per week, 4 yr old 9-15 uur per week. Je kunt het aanvullen met occasional care en playgroup(s). Natuurlijk kun je ook kiezen voor childcare, zoveel uren als je wilt, maar dat is wel heel veel duurder dan kinder en playgroups.

succes
 
Back
Top