Verhuisdoos

AnneDavid

New Member
De verhuizing. Poeh! Eerst dachten we dat we ons huis gemeubileerd zouden gaan verhuren maar het verhuurbedrijf bedoelde gestoffeerd. Met anderen woorden; ik moet binnen nu en 3 maanden regelen dat al onze inboedel (op het speelgoed, boeken en foto’s na) weg moet. HOE!?!?!? Ik ben al een beetje aan het brainstormen hoe ik het wil doen maar ik zou graag jullie ervaring willen horen. Hebben jullie alles verkocht/weggegooid of meegenomen? Wanneer ben je ermee begonnen ect ect. Laat je horen!

Groetjes Annemiek
 
Wij hebben er voor gekozen om alle meubels mee tenemen die we anders ook hadden meegenomen als we slechts een straat verder waren gaan wonen. Je kan alles wel via markt plaats proberen te verkopen, maar dat levert meestal niet echt veel op. Zeker niet genoeg om er dan in Australie weer nieuwe meubels van te kunnen kopen. Daar naast heb je de eerste tijd wel belangrijkere dingen aan je hoofd dan het zoeken naar tafels, stoelen, bedden en dat soort dingen. Om nog maar niet te zwijgen over lampen en allerlei andere kleine dingentjes. En je kan je spaargeld beter voor andere dingen gebruiken. Als je naar de verhouding kijkt is het goedkoper om goede meubels mee te nemen dan de dubbeltjes van marktplaats mee te nemen en hier nieuwe spullen te kopen.

Bij ons heeft in de beslissing ook een rol gespeeld dat wij het voor onze kinderen op die manier makkelijker wilde maken. Doordat we "hun eigen" spullen in ons nieuwe huis hebben neergezet, voelden zij zich gelijk thuis.
We hebben wel bij alles gekeken naar de waarde. Bij alles wat wij meenamen is meegewogen dat het 250 euro per kubieke meter kostte om het te vervoeren. Wij hadden nl. een prijs per kuub afgesproken, dat rekent makkelijk :smile:
 
Hai Sacha,

Bedankt voor je reactie! Bij ons ligt dat net wat anders omdat we meubels hebben van oude bielzen (je weet wel die vroeger naast de spoorrails lagen). Die moeten eerst 'ontsmet' worden in Australie en dat kost voor alleen de eettafel al 750 euro. Ook zijn onze spullen donker, wat ik zeker niet wil in Aussie. Daar wil ik wit en plastic
grin.gif
.
De tip van de 250 euro per kub meter neem ik zeker mee, thanks! Dat maakt het kiezen ook weer een stuk makkelijker (ik ben een weegschaal van sterrenbeeld dus afwegen doe ik veeeeeeeeeeeel te vaak!).

Groetjes Annemiek
 
Hoi Annemiek,

Wij nemen geen meubels van hier mee. Wel maken we een houten kist en doen daar onze spulletjes die we de moeite waard zijn om mee te nemen, zoals; nieuw bed, matras etc... van Pip. Computer, foto's, persoonlijke dingen...
We zijn al zo lang bezig met onze visum dat we al jaren niks meer nieuws hebben gekocht en hebben zoiets van, nog even wachten voor we iets nieuws aanschaffen in Oz.
Mijn ouders zijn toen wel 4 keer geemigreerd en de laatste keer had mijn vader dus ook een kist om een antieke kast heen getimmerd en zo opgevuld met alles wat mee moest.
Een nieuw begin met nieuwe meubels vindt ik eigenlijk ook wel heel fijn!

Succes, Betty
 
Hoi zorgen jullie er wel voor dat het hout behandeld is, anders kun je een probleem hebben als je in Australië aankomt.
Weet niet of jullie alles zelf regelen of met een verhuizer werken?? de verhuizers
weet wel wat de regels precies zijn.

cheers Bennie
 
Er zijn verschillende manieren om de "fumigation" uit te voeren.
Bij een container welke helemaal voor je zelf is ingericht of voor een houten box (welke later weer in een container wordt gestopt), dan kun je vooraf in Nederland via een ge accrediteerd bedrijf de "fumigation" laten doen van je hele container of houten box.
Dat certificaat wordt dan in Australie geaccepteerd en kun je zonder vertraging je spulletjes in OZ laten bezorgen.

Het alternatief is om het bovenstaande in Australie to laten doen. Wellicht is dat duurder, dus ff nakijken.
Voor mijn bedrijf haalde ik wekelijks vele containers naar Australie maar liet die volledig in het buitenland "fumigaten", voornamelijk was dit voor de houten pallets. Het was in OZ 400 AUD for een volle container , maar in Azie slechts 150 AUD.
Ik heb in Azie daar veel bij gestaan, het duurt een half uur, was zo gepiept.

Dan is er nog een tweede methode i.e. om bij aankomst de container of de doos open te maken en gelijktijdig zal dan de inspecteur de spullen eruit halen of aantikken welke voor een 24 urige "fumigation" moet en dat zal zeker duurder uit komen, want daar komen inspectie kosten en mogelijk vervoerskosten nog bij.

Cheers
Jan
 
Bedankt iedereen voor de tips!!!! Ik zal van de week is de verhuizers gaan bellen om een quote te laten doen..... Nu ff zoeken op het forum welke verhuizers jullie het beste vonden.

Groetjes Annemiek met nog een klein katertje van gisterenavond......
 
Hi Annemiek,

Omdat jullie ook uit Den Bosch komen zou je eens kunnen informeren bij Vlugo Verhuizingen. Zij hebben ook ervaring met verhuizingen naar Australie, warbij je uit verschillende "pakketten" kunt kiezen: met of zonder inpakkingen in NL, met of zonder uitpakken in Oz. Ze begeleiden de container altijd tot NA de douane, zodat je zeker weet dat hij onder hun verantwoordelijk helemaal het land in komt. Zij gaan tzt ook onze verhuizing doen.

Groeten,
Marc
 
Hoi luitjes,

Hier een ervarings deskundige :smile:
We zijn weken nu al bezig met spullen inpakken/verkopen/weg geven/ weggooien.

Eerst : de 250 per kuub, zoals Sasha mooi geregeld heeft gaat alleen maar op bij een grote hoeveelheid.( had ze gebeld maar dat ging niet op bij 3 of 4 kuub )
Bij minder dan 20 kuub ( gok ik ) zul je niet veel goedkopers vinden denk ik , dan 325,- per kuub.Dit kan bij o.a Hazeleger en Waaijenberg. Wij hebben net onze spullen op de boot, via Hazeleger, tot nu toe erg tevreden. Maar weet pas meer rond eind aug,begin sept.

Dan vindt ik persoonlijk spullen verkopen via Marktplaats zwaar irritant!Het is veel werk en mensen komen vaak afspraken niet na.
Ja , je kunt er best iets mee verdienen hoor, en als je geen dure smaak hebt kun je best het een en ander ervoor terug kopen in Oz.
Ondertussen hebben we veel verkocht via Marktplaats en het gaat goed. ook door iedereen die we maar kennen te laten weten wat we verkochten en weg wilde geven.
Wij willen straks graag nieuw beginnen, en onze meubels waren beetje bij elkaar geraapt zooitje en niet echt kostbaar/lees : leuk genoeg om mee te nemen en nog 10 jaar te gebruiken.
Dus het is een beetje aan jezelf of je meer meeneemt dan pers. spullen.
En ik moet zeggen , je hebt zo een heleboel kuub bij elkaar aan persoonlijke spullen , zeker met kinderen lijkt mij!

3 maanden is wel te doen hoor, maar in het begin zie je door de bomen het bos niet, en je moet veel regelen he.Maak lijstjes!
Bij ons is nu het bos weer net te zien, maar het is het allemaal waard toch :smile:
 
Elke laatste zondag van de maand is er kofferbak verkoop in hoek van Holland, dan stop je je auto zo vol mogelijk met klein spul en eventueel een aanhanger met groter spul en voor max 10 euro kan je de hele dag je oude zooi vekopen. Wij zijn al een paar keer geweest en zijn nog niet met minder dan 150 euro naar huis gereden. Het is heel gezellig. Je kan de laatste zondag van juli (de 25e) nog net meedoen.

Suc6 met de laatste lootjes.

de Witjes
 
Back
Top