Verhuizen naar Sydney

Janneke N.

Active Member
Hallo, Ik ben nieuw op dit mooie zeer leerzame forum.
Wij hebben ons visum (457 Business long stay Primary, 4 jaar) rond sinds 17 jan. 2013.
Mijn man heeft een baan in het Melanoma Institute Australia.
Na 4 jaar zijn we nu zover dat we kunnen gaan verhuizen!
Ik ben op zoek naar praktische informatie rond verhuizers, dingen die je juist wel of juist niet moet doen i.v.m. emigratie. Wat meenemen en wat evt. opslaan of achterlaten. Ook hebben we een hond die meegaat. Bovendien moeten we ons huis vlakbij Amsterdam nog verkopen. Dat is misschien ook nog een heel groot probleem.... Heel veel vragen en onzekerheden momenteel.

In ieder geval gefeliciteerd!
Ik ben nog niet verhuisd naar Australie, maar wel al geemigreerd naar de andere kant van de wereld en mijn ervaring is dat de meeste internationale verhuizers prima weten wat ze doen. Wij hebben indertijd gebruik gemaakt van KHZ verhuizers, omdat die een arrangement hadden met een verhuizer op ons kleine Caribische eilandje.
Over opslaan kan ik je niet vertellen. Wij hebben indertijd vrij veel weg gedaan en slechts de hoogst noodzakelijke dingen meegenomen, omdat wij vonden dat opslaan behoorlijk prijzig werd en het de moeite loonde om dan maar wat te investeren in nieuw meubilair.
We hebben wel onze wasmachine en droger achtergelaten in ons huis in Nederland (die inmiddels gelukkig is verkocht), omdat je kennelijk bij gestoffeerde verhuur van je woning niet alleen moet zorgen voor vloerbedekking en gordijnen, maar ook een wasmachine, droger en vaatwasser. Wist ik niet, gelukkig hadden we een goede makelaar.

Ik heb mijn appartement ook gestoffeerd verhuurd, maar daar zat geen wasmachine bij hoor en al helemaal geen droger. wel een wasmachine, maar dit was een extraatje dat bij de keuken hoorde. Ik vond de meeste internationale verhuizers erg prijzig. Ik ben met Hazeleger gegaan en tot nu toe erg tevreden (de spullen zijn onderweg).
Ik zou nu trouwens wel de wasmachine hebben meegenomen. Die zijn hier stukken minder goed en ook stukken duurder.
succes met alles!

Welkom op het forum! Heb je al een verhuisdatum in gedachten, gezien het werk van je man?

Welkom op het forum! Heb je al een verhuisdatum in gedachten, gezien het werk van je man?
Dank je wel. We hebben nog geen datum, onze hond was niet ingeënt voor rabiës. Daar kwam ik op 28 jan. achter.
Dezelfde dag de rabiës prik gehaald, en nu de 28 ste febr. de titer laten prikken.
Als die goed is dan nog 150 dagen wachten voor hij op transport mag....Daarna 30 dagen in quarantaine.
Dus dan zitten we eind juli..begin augustus. Hoop dan ook dat we ons huis nog kwijtraken hier...
Ik vind het wel erg spannend allemaal, hoewel het ook erg druk zal worden. Heb veel te veel spullen...boeken etc..
Verhuizen is sowieso al een hele happening..

Ik heb mijn appartement ook gestoffeerd verhuurd, maar daar zat geen wasmachine bij hoor en al helemaal geen droger. wel een wasmachine, maar dit was een extraatje dat bij de keuken hoorde. Ik vond de meeste internationale verhuizers erg prijzig. Ik ben met Hazeleger gegaan en tot nu toe erg tevreden (de spullen zijn onderweg).
Ik zou nu trouwens wel de wasmachine hebben meegenomen. Die zijn hier stukken minder goed en ook stukken duurder.
succes met alles!
Dank je wel en dank voor je informatie, ik weet niet of je de wasmachine mee zou kunnen nemen.. Die is wel heel erg zwaar.
Ik denk er ook wel over om mijn fiets mee te nemen.
Weet niet of dat verstandig is, wat is wijsheid..

In ieder geval gefeliciteerd!
Ik ben nog niet verhuisd naar Australie, maar wel al geemigreerd naar de andere kant van de wereld en mijn ervaring is dat de meeste internationale verhuizers prima weten wat ze doen. Wij hebben indertijd gebruik gemaakt van KHZ verhuizers, omdat die een arrangement hadden met een verhuizer op ons kleine Caribische eilandje.
Over opslaan kan ik je niet vertellen. Wij hebben indertijd vrij veel weg gedaan en slechts de hoogst noodzakelijke dingen meegenomen, omdat wij vonden dat opslaan behoorlijk prijzig werd en het de moeite loonde om dan maar wat te investeren in nieuw meubilair.
We hebben wel onze wasmachine en droger achtergelaten in ons huis in Nederland (die inmiddels gelukkig is verkocht), omdat je kennelijk bij gestoffeerde verhuur van je woning niet alleen moet zorgen voor vloerbedekking en gordijnen, maar ook een wasmachine, droger en vaatwasser. Wist ik niet, gelukkig hadden we een goede makelaar.
Dank voor je uitgebreide antwoord, dus je hebt je huis verkocht terwijl jullie al weg waren.
Dat voelt wel heel vervelend. Op de huizenmarkt wordt er niet zo veel verkocht momenteel.
Dus de kans dat ons dat ook gaat gebeuren is groot.
Lijkt me wel een erg vervelend gevoel. Maar kan toch nog wel goed komen....

Welkom! Je zult vast veel informatie op het forum vinden. Zelf geen ervaring met het verhuizen van een hele inboedel, destijds toen ik naar Engeland ging was ik nog heel jong en was 1 koffer voldoende... Nu heb ik toch wel wat meer, als ik ooit richting Oz kan gaan.
Hou ons op de hoogte!

Dank je wel en dank voor je informatie, ik weet niet of je de wasmachine mee zou kunnen nemen.. Die is wel heel erg zwaar.
Ik denk er ook wel over om mijn fiets mee te nemen.
Weet niet of dat verstandig is, wat is wijsheid..

de wasmachine kan prima mee in een container. Bij een vliegreis is gewicht een ding, bij containers is dat het volume! Alleen onze wasmachine heeft het na drie maanden draaien alsnog begeven, dus dat was een beetje zonde van de moeite.
Je kunt je fiets meenemen, maar je moet wel opletten dat je hem dan helemaal schoon hebt, echt helemaal schoon. Wij hebben de fietsen niet meegenomen omdat het nogal barrels waren, maar dat vind ik achteraf wel jammer. We hebben nu wel weer nieuwe fietsen, maar het was wel duur en bij ons fietsenmakertje was er minder keus. Dus achteraf had ik liever een paar nieuwe fietsen meegenomen.
Wij hadden ook Hazeleger, ging prima. Het duurde alleen erg lang... ;)

Ook wij zijn hier gekomen op een 457-visum. Wij hadden besloten alle noodzakelijke spullen mee te nemen aangezien de werkgever de verhuizing vergoedde. Hier spullen aanschaffen is duur! Dingen die we niet echt nodig hadden (zoals veel boeken) hebben we weggegeven of verkocht. Bij ons regelde Hazeleger alles en daar waren we erg tevreden over! Ook wij hadden een huis wat verkocht moest worden. We hebben besloten ietsje lager in de prijs te gaan zitten, binnen 4 maanden was het verkocht. We zijn daar erg blij mee want het geeft ons ook de mogelijkheid om ons echt te richten op Australië en hier evt. een huis te gaan kopen (huren is best prijzig hier).

Ik ben op zoek naar praktische informatie rond verhuizers, dingen die je juist wel of juist niet moet doen i.v.m. emigratie.
Een aantal dingen zijn al gezegd. Ik denk dat de sleutelvraag is wie voor de verhuizing betaalt. Ik dank dat als de werkgever je verhuizing betaald (en ook eventueel als je terugkeert naar Nederland), dan zou ik zoveel mogelijk meenemen. Dus als de werkgever zegt dat je een hele container mag verschepen, dan prop je die zo goed mogelijk vol. Als ze je alleen een vaste vergoeding geven, dan moet je vooral voor de grotere dingen gaan afwegen of het de moeite waard is. Het andere aspekt is de douane, m.n. voor artikelen van natuurlijke materialen. Commerciele meubelen e.d. zijn geen enkel probleem, maar als je iets zelfgemaakt hebt van bijvoorbeeld afvalhout, dan kun je daar problemen mee verwachten. Verhuizers zijn daar vrij goed van op de hoogte, maar doe je eigen onderzoek want uiteindelijk hoeven zij er niet voor te betalen.

Welkom Janneke :)

Ik heb er destijds voor gekozen om veel spullen achter te laten: verkocht, weggegeven.

Qua meubels is het leuk als je veel mee kunt nemen, maar in mijn geval ben ik kleiner komen te wonen dan in Nederland. Ik had daar de luxe van een woonkamer van zo'n 30m2. Ik heb hier in een huurwoning gezeten die ook vrij ruim was, maar de unit in Adelaide en mijn huidige maisonette hebben een vrij kleine 'lounge'. Mijn Nederlandse buffetkast had daar zeker niet ingepast!
En veel woningen hebben inbouwkasten en sowieso zit er een fornuis in.
Ik moet wel zeggen, dat ik het erg prettig vond om na 3 maanden weer met mijn spulletjes herenigd te zijn. Goede ervaringen met Hazeleger, hoewel ik - toen het spul eenmaal op Aussie bodem was - hier in eerste instantie van de lokale verhuizer te horen kreeg, dat ik nog moest betalen voor transport van Melbourne naar Adelaide... Op mijn factuur stond echter dat het in Adelaide bezorgd zou worden e.d., dus dat euvel was snel uit de wereld geholpen :)

Veel succes bij al het geregel en uitzoekwerk :)
EN het inpakken.... :)

Janka

FF aanvullende informatie:

Als je je wasmachine wilt transporteren, moet je de trommel fixeren met een 'verhuisbeugel'. Die zit meegeleverd als je de wasmachine nieuw koopt. Niet weggooien dus.

Ga je de wasmachine transporteren zonder deze beugel, dan is het goed mogelijk dat hij onherstelbaar beschadigd raakt. Zonde van de moeite, in dat geval.

Zo groot was mijn huisje (studio) in totaal nog niet eens :p.

Hahaha! Precies! Heerlijk ruime flat in Zwolle, pal aan de A28 :D
Maar met dat in m'n achterhoofd, leek het me verstandig niet al mijn meubels mee te nemen :) Hier zijn de woningen alleen groot wanneer je iets vrijstaands hebt OF wanneer je een dubbele maissonette hebt. Ik heb gewoon een halve. Nu staat toevallig de andere helft te koop, maar tja...
Dus: ik zoek leuke buren in Whyalla! Iemand??? :)

Back