verhuizen...

ozzie

New Member
We zijn bezig met onze internationale verhuizing en hebben dankzij dit forum veel offertes
mogen ontvangen. Er zijn inderdaad veel prijsverschillen.
Onze voorkeur gaat op dit moment uit naar 2 bedrijven en we zouden graag weten wat jullie ervaringen zijn met
deze bedrijven qua service of dat er toch nog extra kosten bij kwamen.
De bedrijven zijn Voerman uit den Haag en de Haan uit alblasserdam.

alvast bedank voor jullie reacties,
Michelle en Max
 
Als je nog een weekje geduld heb, dan kan ik je meer vertellen.
Mijn spullen behoren op 12 oktober aan te komen ( een weekje later als de eerste planning), zover gaat alles goed.
Regelmatige update hoe en waar de spullen zijn.
De Haan is de vervoerder.
Voerman was ook een van m'n favorieten, klein prijsverschil, daardoor is het de Haan geworden en ook omdat ik niets negatief over hun op dit forum kon vinden.
Laat je volgende week wel weten wat de uitkomst is

Groetjes Johan (Pamandgeorge)
 
[quote author=ozzie link=topic=10471.msg147864#msg147864 date=1254837174]
Niemand ervaring met deze verhuizers?? :-(
[/quote]

Rustig Ozzie  :wink: Ze zijn gewoon nog even aan het nadenken.... :smile:
 
No worries....we wachten geduldig af! :wink:

Bedankt voor je reactie Johan ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn.
Bevalt je leven down under?
Hoeveel heb je laten verschepen?
Bij ons is Voerman iets goedkoper dan de haan.
Aan de andere kant kan de Haan de container met de langzame vracht mee doen.
Dat houdt in dat de container dan niet door het suez kanaal gaat maar om de kaap.
Dit scheelt dan weer opslagkosten voor ons in perth.
Duurt ongeveer 12 weken geloof ik.

groetjes, Michelle
 
nee,  niet aan het nadenken...aan het bijkomen...van het (laten) verhuizen.....onze verhuizing was nl vandaag! Door, jawel: De Haan.
In het kort: we hadden bij De Gruyter, Crown en De Haan offertes opgevraagd en ze thuis uitgenodigd voor een gesprek. Direct werd het volume gemeten een toegelicht wat wel/niet mocht. Aangezien een vriend van ons in precies dezelfde periode gaat (op een spousevisum, de mazzelaar) konden we een dubbelopdracht doen om de container te delen. Na heel veel gepuzzel (met name door de combilading) werd het (ook door de scherpe aanbieding die zij hebben gedaan) uiteindelijk De Haan. Wat we alleen nooit hebben begrepen is dat de Gruyter 5 kuub minder heeft berekend dan De Haan op ons volume, inmiddels weten we dat je wel uit moet kijken daarmee ivm bijbetaling (opdracht is binnen en je rekent nog per kuub af daarna). Anyway, vandaag de grote dag, om 8 uur stonden 3 mannen op de stoep en werd de container himself voorgereden, straat afgezet, externe verhuislift voor de deur, inpakken en laden maar. Die gasten zijn snel! En zorgvuldig! En er werd niet moeilijk gedaan om onze houten (geverfde) souvenirs, wel alles aangegeven en bijelkaar in een doos gedaan. Na 5 uur (en 4 thermoskannen koffie) was de klus geklaard (14 kuub), kregen we de pakbonnen mee en komt de lading medio dec aan (6 wkn transport, 3 weken inklaren, douaneinspectie en vervoer naar ons nieuwe huis). We kunnen dan melden of het klopt en alles nog heel is, maar we hebben er alle vertrouwen in! Succes met het voortraject en de offertes (let goed op in/excl en volumemeting)!
 
De Haan, vorig jaar juni vertrokken en prima geregeld! Zowel inladen in NL als uitladen in Australië
prima gegaan, 1 ding kapot en dat heeft de verzekering gedekt.
 
Wij zijn met Voerman in zee (of eigenlijk over zee) gegaan.
De Gruijter was in prijs iets goedkoper, maar het gevoel bij Voerman was net even beter.
Er viel trouwens goed over de prijs de praten, dankzij de recessie
We hebben ze alles laten doen en dat is zeer goed bevallen.
Niets stuk en de inklaring heeft maar een paar dagen geduurd.
Donderdag was het schip in Fremantle, vrijdag werden we gebeld voor een afspraak en de dinsdag is de boel afgeleverd en gemonteerd.
Zelfs de kroepoek is heel aangekomen.
We stonden zelf versteld van de berekening van de inhoud, er was maar een kleine meter over in de (20 voets) container.
vastzetten.jpg


Enne volgens mij betaal je niet extra voor een foute berekening van de inhoud.
Je kunt wel extra moeten betalen voor opslag of overslag als het meer blijkt te zijn.

Het is ook wel grappig om je schip te volgen op het internet, als je de naam tenminste weet.
Kun je zien of alles een beetje volgens planning verloopt.

Bart
 
wij hebben onze inboedel door de Gruijter laten verschepen en waren meer dan tevreden over ze.
Ongelooflijk snel met inpakken (wat ik in 3 weken zou doen, hebben zij in minder dan 2 dagen gedaan) verder geen bijkomende kosten, prima op de hoogte houden van reilen en zeilen en ..... nog geen oortje bleek bij aankomst gebroken. Knap als je zo kunt inpakken en de boel 18000 km over zee laat verschepen.
Maar je wilde geen referentie over de Gruijter....
Succes met de verhuizing en zo  :smile:
 
[quote author=The Jolly Jumbucks link=topic=10471.msg147883#msg147883 date=1254861897]
nee,  niet aan het nadenken...aan het bijkomen...van het (laten) verhuizen.....onze verhuizing was nl vandaag! Door, jawel: De Haan.
In het kort: we hadden bij De Gruyter, Crown en De Haan offertes opgevraagd en ze thuis uitgenodigd voor een gesprek. Direct werd het volume gemeten een toegelicht wat wel/niet mocht. Aangezien een vriend van ons in precies dezelfde periode gaat (op een spousevisum, de mazzelaar) konden we een dubbelopdracht doen om de container te delen. Na heel veel gepuzzel (met name door de combilading) werd het (ook door de scherpe aanbieding die zij hebben gedaan) uiteindelijk De Haan. Wat we alleen nooit hebben begrepen is dat de Gruyter 5 kuub minder heeft berekend dan De Haan op ons volume, inmiddels weten we dat je wel uit moet kijken daarmee ivm bijbetaling (opdracht is binnen en je rekent nog per kuub af daarna). Anyway, vandaag de grote dag, om 8 uur stonden 3 mannen op de stoep en werd de container himself voorgereden, straat afgezet, externe verhuislift voor de deur, inpakken en laden maar. Die gasten zijn snel! En zorgvuldig! En er werd niet moeilijk gedaan om onze houten (geverfde) souvenirs, wel alles aangegeven en bijelkaar in een doos gedaan. Na 5 uur (en 4 thermoskannen koffie) was de klus geklaard (14 kuub), kregen we de pakbonnen mee en komt de lading medio dec aan (6 wkn transport, 3 weken inklaren, douaneinspectie en vervoer naar ons nieuwe huis). We kunnen dan melden of het klopt en alles nog heel is, maar we hebben er alle vertrouwen in! Succes met het voortraject en de offertes (let goed op in/excl en volumemeting)!
[/quote]
Dank je wel voor je uitgebreid verslag. Ja had al gehoord van Marcel van de Haan dat de jongens zo snel zijn met het inpakken. Wij zijn geschat op 30m3 dus een volle 20 ft container. We nemen zoveel mogelijk mee en zijn nu bezig om alles te ruimen of te verkopen. Vind het wel vreemd dat we zelf niets hoeven te doen dus zo af en toe dan pakken we toch maar een doos boeken in of zo, gewoon het gevoel te hebben dat we iets aan het doen zijn, ha,ha.
 
[quote author=Tekkel link=topic=10471.msg147911#msg147911 date=1254902702]
Wij zijn met Voerman in zee (of eigenlijk over zee) gegaan.
De Gruijter was in prijs iets goedkoper, maar het gevoel bij Voerman was net even beter.
Er viel trouwens goed over de prijs de praten, dankzij de recessie
We hebben ze alles laten doen en dat is zeer goed bevallen.
Niets stuk en de inklaring heeft maar een paar dagen geduurd.
Donderdag was het schip in Fremantle, vrijdag werden we gebeld voor een afspraak en de dinsdag is de boel afgeleverd en gemonteerd.
Zelfs de kroepoek is heel aangekomen.
We stonden zelf versteld van de berekening van de inhoud, er was maar een kleine meter over in de (20 voets) container.
vastzetten.jpg


Enne volgens mij betaal je niet extra voor een foute berekening van de inhoud.
Je kunt wel extra moeten betalen voor opslag of overslag als het meer blijkt te zijn.

Het is ook wel grappig om je schip te volgen op het internet, als je de naam tenminste weet.
Kun je zien of alles een beetje volgens planning verloopt.

Bart
[/quote]

Hoi bart,
Bedankt voor je tip voor het volgen van de container. Lijkt me leuk om te zien. Wat was de schatting die ze bij jullie hadden gemaakt? Bij ons is het 30 m3 dus een volle 20 ft container. Hoelang is de container onderweg geweest? Leuk je foto om te zien hoe ze zo'n container volstouwen.
 
[quote author=Louise link=topic=10471.msg147924#msg147924 date=1254917675]
wij hebben onze inboedel door de Gruijter laten verschepen en waren meer dan tevreden over ze.
Ongelooflijk snel met inpakken (wat ik in 3 weken zou doen, hebben zij in minder dan 2 dagen gedaan) verder geen bijkomende kosten, prima op de hoogte houden van reilen en zeilen en ..... nog geen oortje bleek bij aankomst gebroken. Knap als je zo kunt inpakken en de boel 18000 km over zee laat verschepen.
Maar je wilde geen referentie over de Gruijter....
Succes met de verhuizing en zo  :smile:
[/quote]
Hoi louise,
bedankt voor je reactie  :grin:
Alle advies is welkom hoor!

groetjes michelle
 
Ik geloof dat de schatting zo'n 31 kuub was.
We hebben zelf nog wel een beetje lopen ruilen; bed van Boris niet mee en wel een paar boxen mee.

Bart
 
Back
Top