Verhuizen

badri

New Member
Hoi allemaal,

Heb jullie ervaring met verhuizen van nederlandse naar Australia.

Graag jullie ervaring en tips.

Hoe veel kost?
Wat moet opletten? enzo

Gr
Badri :?:
 
Hoi Badri !
Ik heb nog geen ervaring maar ga, als het goed is, per Augustus verhuizen naar Oz!

Ik heb zelf bij diverse verhuizers offerte aangevraagd en dit was het resultaat:
Mondial Movers- van Henneken- Zoetermeer - Euro 4800.-
van den Eijnden- Eindhoven - Euro 4400.-
Voerman international-Joke Taal- Euro 3600.-
Allied Varekamp- Euro 3050.-

Er is geschat op een 12 kubieke meter te verhuizen goederen en dat word in een 20ft container verhuisd naar OZ!

Hier heb ik ook diverse slechte berichten gekregen/gelezen over een aantal verhuis bedrijven/bemiddelaars:
Eric Hazeleger en Peter de Haan.

Je kunt verhuisbedrijven vinden op www.emigratie.pagina.nl onderaan !

Je mag niet mee naar Australië nemen: stro/ rieten items; geen korreltje zand of aarde ( denk hieraan bij fietsen, auto evt., tuingereedschap , je schoeisel, schelpezand van vogelkooi); geen kruiden (nootmuskaat e.d ), geen zaden, geen chemische (reinigings) middelen zoals chloor, ether, schoonmaakmiddelen of verzorgingsmiddelen in spuitbus (deodorant, ovenreiniger). En kijk even goed op dit forum want er is al vaker over geschreven !

Suc6!

:D
 
Bedankt voor het informatie.

Ik hoop voor jouw dat Augustus naar australia lukt. Veel success.

Ik ga verder ook uit zoek over dit onderwerpen.

Gr
Badri :)
 
wij gaan eind mei, en willen de container van 20 ft 10 mei laten komen. Wij hebben het via rent a container gedaan. we komen op ong 2500 euro uit. Ze plaatsen een container voor je huis, je moet alles zelf inpakken en naar 2 dagem komen ze het ophalen en gaat het op transport.
 
"heidi said:
wij gaan eind mei"]

Dat klinkt niet zo duur. Alles wat we tot nu toe hebben gezien kost meer dan 4000 euro :roll:
Heb je een webadres (of telefoonnummer) van rent a container?
 
Ik denk niet dat het transport 'on the otherside' bij rentacontainer bij inbegrepen is.... En ook de 'inklaring' (het gedoe bij de douane)
Sowieso is de Quarantine inspection nog ongeveer 250 euro, maar die is volgens mij nooit inbegrepen.

Ik heb tot nu toe deze 2 het goedkoopst (en het duidelijkst) gevonden:
www.allways.nl (Edo Smits)
www.worldfreightlogistics.nl (Job Verheij)

Ik kom op rond de 3000 euro. (maar hangt van veel zaken af, wij gaan naar Perth, niet een volle container, alles zelf in pakken EN INLADEN)
Transport van haven naar huis aan beide kanten zit erin.

ok, nu geen tijd meer, als jullie vragen hebben, hoor ik het wel.
Ik zet wel een keer de hele offertes hierop.
 
Ok, ik heb een verscheper gekozen (let op: geen verhuisbedrijf dus)

We hebben zelf ingeschat dat het 20 m2 is (als het meer is laten we gewoon meer achter)

Allways Transport Dordrecht
zie boven.
€ 2750
20 m2, geladen op 4m2 (in een 20 foot container, groupage dus)
Inclusief:
- transport nederland (Overijssel - R'dam)
- exportdokumentatie
- zeevracht naar Australie (Fremantle)
- normale inklaring Australie
- lokale haven kosten Austalie
- volledige in huis aflevering te Perth (tot 30km van city center)

Exclusief
- verpakken van spullen (dozen halen we bij dozencentrale of gamma of zo), bubbletjes spul van schoonvader's werk. etc)
- paklijst maken ( is een A4'tje met 1. Box of clothes 2.Box with kitchen stuff 3. Sofa etc etc Alles dus nummeren, zodat ze als ze uit laden aan de andere kant kunnen zien of alles er is)
- inladen in **** (hebben we 2 uur de tijd voor. Container staat op chasis, dus 1,5 m boven grond. Daarna afschotten. Komt wel goed met mijn vader en schoonvader ;) . Scheelt 1000 euro )
- invoerrechten/belasting (dit is in 99% vd gevallen 0 )
- opslag (hoeven we niet)
- kosten voor douane inspecties. (is steeksproefsgewijs, kan 250-350 AUD zijn)
- Moeilijke bereikbaarheid Australie (tja, dat weten we nog niet. We kiezen wel een gunstige plek uit ;) )

Nou, als iemand nog vragen heeft, hoor ik het wel!
En uiteraard laat ik weten hoe het gegaan is als we eenmaal daar zijn!

:D
 
Bedankt simone,

Voor uitgebriede info over verhuizen. Ik ga binnen kort een lijst maken met ale verpakking activitieten.
Jouw lijst helpt wel.
:lol: :lol:
 
Hoi,

Ik lees hier net dat iemand slechte ervaring heeft opgedaan met Peter de Haan. Ik heb net een offerte van hem ontvangen. Maar ik heb nog geen beslissing genomen met welk verhuisbedrijf ik door wil gaan.
Kan iemand me vertellen wat er niet goed is aan zijn bedrijf?
Ik moet nl. op zeer korte termijn een beslissing nemen, want mijn huisraad moet begin juli ingepakt worden.

Geeft het echt problemen als ik mijn rieten bankstel meeneem?
Ik heb tot nu toe 4 verhuisbedrijven over de vloer gehad en maar 1 persoon adviseerde me de bank niet mee te nemen.

Groetjes,
Gabriëlle
 
Gabriëlle said:
Hoi,

Ik lees hier net dat iemand slechte ervaring heeft opgedaan met Peter de Haan. Ik heb net een offerte van hem ontvangen. Maar ik heb nog geen beslissing genomen met welk verhuisbedrijf ik door wil gaan.
Kan iemand me vertellen wat er niet goed is aan zijn bedrijf?
Ik moet nl. op zeer korte termijn een beslissing nemen, want mijn huisraad moet begin juli ingepakt worden.

Geeft het echt problemen als ik mijn rieten bankstel meeneem?
Ik heb tot nu toe 4 verhuisbedrijven over de vloer gehad en maar 1 persoon adviseerde me de bank niet mee te nemen.

Groetjes,
Gabriëlle
Tja, riet, het kan verkeerd gaan....
Maar volgens mij, als het gelakt is, is de kans klein.

Zie ook de discussie 'spul'
 
Back
Top