Verjaardagsfeestje

RobertInge

New Member
Hoi Hoi

Vieren de kids in Australie ook gewoon verjaardagsfeestje, zoals ze hier in Nederland doen? En trakteren ze dan ook?
Wie heeft er leuke sites?

Inge
 
[quote author=RobertInge link=topic=9621.msg130284#msg130284 date=1231677144]
Hoi Hoi

Vieren de kids in Australie ook gewoon verjaardagsfeestje, zoals ze hier in Nederland doen? En trakteren ze dan ook?
Wie heeft er leuke sites?

Inge
[/quote]
Ja hoor, feestjes genoeg, vraag Lela maar eens om het adres van haar blog. Zoe is net jarig geweest en dat was groot feest :up:

Bart
 
Mijn naam is Suzanne, ik ben 5 jaar oud en word straks in Australie 6 jaar. Hier op school maakt de juf dan een mooie feestmuts voor mij. Krijg ik dat straks in Australie ook nog?
Ik wil ook nog een leuk plaatje laten zien :dishes:


Sorry, mijn dochter is erg nieuwsgierig, maar kan nog niet zelf typen, dus mama heeft een berichtje voor haar ingetypt :smile:
 
Hoi

Nee bij onze school gebeurde dit niet.  Mijn kinderen hebben altijd getrakteerd en er werd gezongen.  Daarna gaan ze naar de andere klassen (mogen ze een vriendje meenemen) en krijgen ze altijd een sticker die ze dan op hun schoolshirt plakken.  Helaas geen feestmust bij ons.

Sidonia
 
Bij ons krijg je geen muts. Je mag wel uitdelen, en soms maakt de juf iets anders moois voor je.
Bij de lagere klassen, krijgen mijn dochters zefs een kadootje!!
 
Nieuwe Invoering sinds vandaag bij onze school:

As a natural follow on from the Education Department 'School Confectionery Guidelines' families are strongly encouraged not to send any confectionary, lollies, cakes etc to school as birthday treats to share with other students and teachers. Birthday stickers will continue to be given out as recognition of the student's special day.

Sidonia
 
Dat is grappig,  wij verbaasden ons al over het dagelijkse snoepje aan het einde van de dag in grade one, de meester die rond loopt met een zak vol snoep om speciale kinderen een special treat te geven, de eindeloze zakken chips en cakes voor lunch (niet erbij- als lunch!)
We dachten dat dat onze strenge europesche achtergrond was, maar blijkbaar gaat alls hier ook veranderen.

in dit geval vind ik het niet heel erg, maar ik zou het wel jammer vinden als Oz verder ook vereuropeesd....
 
[quote author=mammavark link=topic=9621.msg131587#msg131587 date=1233959659]
in dit geval vind ik het niet heel erg, maar ik zou het wel jammer vinden als Oz verder ook vereuropeesd....
[/quote]

Ik zie het liever vereuropesen dan veramerikaniseren....want heb het idee dat ze hier veel meer richting Amerika trekken. En vooral de oudere generatie ziet dat helemaal niet zitten. (gosh, ben ik dan ook al zo oud :D )

Het mooiste is natuurlijk dat ze veraustraliseren...
 
Back
Top