Verkennen in Australia

Peter1

New Member
Voor degenen die rond willen kijken in Australie, bijvoorbeeld op zoek naar huizen of omgeving bekijken: Sinds 5 augustus 2008 kun je met streetview inzoomen en tot op 'groundlevel' de australische straten bekijken.
Ga naar http://maps.google.com.au/
vervolgens kun je een adres intikken en vervolgens rond kijken in de straat ! Veel plezier.
 
Wat grappig ik zag toevallig vanmiddag dat het veranderd was. Ik gebruik dit vaak als routeplanner, erg handig. Heb meteen de link doorgestuurd naar mijn ouders kunnen ze eens rondkijken in de buurt  :up:
 
Het werkt zelfs beter als je google earth op je computer geinstalleerd hebt.... dan kun je van de ene camera positie naar de volgende springen. Ook zijn de fotos wat scherper.
 
hoi Peter,

Hartstikke leuk,  ik heb meteen de schoonfamilie even op gezocht. ik kon ze bijna allemaal vinden. Helaas staat ons huis in nederland er niet op, wel gewoon van bovenaf gezien maar niet echt een foto uit de straat.

ik zal er zeker vaker naar kijken.

groetjes
 
[quote author=heidi76 link=topic=9141.msg123328#msg123328 date=1218031002]
hoi Peter,

Hartstikke leuk,  ik heb meteen de schoonfamilie even op gezocht. ik kon ze bijna allemaal vinden. Helaas staat ons huis in nederland er niet op, wel gewoon van bovenaf gezien maar niet echt een foto uit de straat.

ik zal er zeker vaker naar kijken.

groetjes
[/quote]
Dit zou je wel eens via Funda kunnen proberen.
Als je naar bijvoorbeeld eens naar ons huis kijkt.
Hier kan je rondom kijken.
Dus als het huis van de buren op Funda staat, lukt het wel.

Bart
 
Zelfs onze auto staat voor de deur. Gelukkig voor ons oude huurhuis.
De foto's zijn toch al bijna twee jaar oud denk ik, want het boompje (wel de stam in ieder geval) staat er nog maar in werkelijkheid hebben we die in ons eerste jaar weggehaald.
 
Updates voor Nederland gaan niet zo snel... Volgens de foto's staan er nog Seniorenhuisjes..... Maar die zijn al weer meer dan 3 jaar geleden afgebroken om plaats te maken voor eengezinswoningen  :grin:
 
Sacha,
Voor NL is toch geen streetview beschikbaar? In Google Earth is 3 jaar normaal gesproken een beetje het gemiddelde inderdaad...
 
Ik zou al blij zijn met gewone foto's uit de lucht, die een beetje up to date zijn. Je kan wel zoiets krijgen via Funda voor Nederland, ook handig. Maar zag dat er voor Oz ook nog niet zo veel streetviews beschikbaar waren, jammer, zou het goed kunnen gebruiken.
 
Het bestaat inderdaad niet in Nederland, Google Street. Australië is het derde land met Street View (die optie, Street View, moet je ook aanklikken in je Google Earth, anders zie je het nog niet). Ze hebben schijnbaar een half jaar lang met auto's rondgereden en eindeloos gefilmd/plaatjes geschoten. Ik ben ergens wel blij dat onze straat 'private' is, want ik weet niet of ik er zo kapot van zou zijn als wildvreemden een kijkje konden nemen. Mijn auto stond stomtoevallig buiten en voor mij hoeft niemand te weten wat er hier te jatten is.

Van wat ik zo op het nieuws heb gezien vinden mensen het misschien wel interessant, maar zijn ergens ook weer bezorgd over hun privacy. Vast en zeker zullen er wel een paar smeuïge verhalen uit komen, leuk of minder leuk.
 
Rotterdam en Amsterdam worden ook in kaart gebracht voor streetview.
Wat privacy betreft zou ik me niet zo druk maken om "street view" dat is tenslotte wat iedereen kan zien die door je straat rijdt.
Wat dat betreft is Google Maps erger, daarmee kan men, over je schutting, in de tuin kijken.

Bart
 
Hee Tekkel, wat is het verschil met Google Maps? Ik gebruik Google Earth en ik zie dan precies hetzelfde...?
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9141.msg123528#msg123528 date=1218272298]

Hee Tekkel, wat is het verschil met Google Maps? Ik gebruik Google Earth en ik zie dan precies hetzelfde...?


[/quote]

mmhh bij mij niet hoor. Google Earth heeft een heel oud beeld van onze straat (waar nog huizen niet gebouwd zijn dus ruim 10 jaar terug) en maps.google heeft fotos van de straat van max een half jaar oud.
 
Hele goede tip Peter!

Heb meteen ons appartement bekeken in Brisbane, eigenlijk ben ik door heel Brisbane gaan zwerven op straatniveau  :grin: :grin: :grin:.

Groetjes Barbara
 
Hee Inge, je hebt 'm op 'Street View' staan? En een recente versie van Google Earth? Met die twee moet je de meest verse views hebben. Althans, bij mij is dat wel het geval, foto's van 2008.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9141.msg123554#msg123554 date=1218321031]

Hee Inge, je hebt 'm op 'Street View' staan? En een recente versie van Google Earth? Met die twee moet je de meest verse views hebben. Althans, bij mij is dat wel het geval, foto's van 2008.


[/quote]

street view wel ja maar misschien is mijn Google Earth versie inderdaad niet helemaal up to date :smile:
 
Ik had dat nog niet gezien: Street view voor Australia. Je kon al bij iemand over de schutting kijken, maar dus nu ook in de woonkamer.
Misschien zie je inderdaad hetzelfde als dat wanneer je door een straat rijdt, maar nu rijden er miljarden door je straat.  :-(

Gelukkig staat mijn straat er (nog) niet bij, maar ik denk dat ik vandaag of morgen een bordje "f#ck 0ff" in mijn tuin zet.  :grin:
 
Dan weet ik je meteen te wonen Joep  :grin:

Gaat wel een beetje heel ver.
Maar ja, zo is de wereld nu eenmaal...  tot 't uiterste proberen te gaan.

Gr Helmut

oh ja, mooie voorspelling eredivisie  :up:
 
Back
Top