verkiezingen

Rixta

New Member
Wie van jullie die al in Australie wonen gaan meedoen aan de Nederlandse verkiezingen in juni? Ik kreeg net het registratieformulier en oef, wat is dat een gedoe zeg! Ik was dat even vergeten. Eerst je laten registreren in Den Haag en dan later weer het stemformulier opsturen. Nou ja, die twee postzegels overleef ik nog wel.
Maar je moet ook een kopie meesturen van een geldig Nederlands paspoort of een bewijs van Nederlanderschap dat niet ouder is dan drie jaar. En daar gaat het bij mij verkeerd. M'n paspoort is nog twee jaar geldig, maar ik heb helemaal geen plannen om een nieuwe aan te vragen, aangezien ik ook een Australisch paspoort kan krijgen. Al dit papierwerk wordt me veel te omslachtig. Ik heb overal gezegd dat ik dit jaar weer braaf zou gaan stemmen, dus dat doe ik dan ook, maar het is waarschijnlijk voor mij wel de laatste keer.
Ik denk niet dat die ene stem van mij zo gek veel verschil zal maken. :lol:

Groetjes,
Rixta
 
Wij doen niet mee aan de Nederlandse verkiezingen. Wij hebben de keuze gemaakt om in Australie te leven en zullen dus daarom niet meer stemmen. We wachten we tot we hier citizin kunnen worden en gaan dan weer stemmen. Tot die tijd even geen politiek geneuzel (ook wel eens lekker)
 
Wij houden ons ook op de vlakte dit jaar, ben nog druk bezig om de Belastingdienst in Nederland tevreden te stellen.... en daar gaat tijd genoeg inzitten...! :rolleyes:
 
Waarschijnlijk ga ik nog wel stemmen, maar de binding is al wel weg.
Gewoon voor de laatste keer hoop ik.
wink.gif
 
Ook ik ben niet van plan te stemmen. Vind het een beetje raar om te gaan stemmen terwijl ik hier woon en ook geen plannen heb om terug te keren. En nu ik lees dat het ook een heel gedoe is om te stemmen wil ik al helemaal niet meer.

Groetjes,
Moon
 
Back
Top