Verklaring bank goede betaler

Inclamaki

Member
Hallo iedereen,
Aangezien wij op 15/12 zonder werk toekomen en onmiddellijk op zoek gaan naar een huurhuis zou ik bij de bank zo'n referentiebrief vragen dat wij onze lening altijd tijdig hebben betaald. Heeft iemand ergens zo'n voorbeeldje liggen, mijn mailadres : inge.dellaert@icloud.com
Wij zouden ook voorstellen om de eerste 6 maanden op voorhand te betalen, ik vermoed dat dit wel zal helpen. Mocht er iemand van een pand weten in Victor Harbor SA dan mag je dit uiteraard ook laten weten!
Op gumtree zie je soms ook mensen die kandidaten zoeken om hun huur over te nemen, heeft iemand hier ervaring mee ?
Groeten Inge

Hi Inge,
Ook wij hadden geen baan toen we naar Oz vertrokken. Bij onze eerste rental application hebben wij een uitdraai gemaakt van internetbankieren van de laatste jaren waaruit blijkt dat we telkens op tijd onze hypotheek hebben betaald. En aangeboden dat we de makelaar inzage konden geven in ons spaargeld. Dat laatste hebben ze geen gebruik van gemaakt, maar het gaf wel 'wisselgeld' toen ze vroegen om een half jaar huur vooruit te betalen. We hebben ze toen nogmaals gewezen op inzage in ons spaargeld en uiteindelijk maar 2 maanden huur vooruit betaald. Onze eerste application was direct raak. We hebben een soort uitgebreide brief geschreven als extra bij de verplichte informatie over wie we zijn en wat we in Nederland deden en waarom we naar Australie waren gekomen. Inclusief een brief van onze makelaar dat het huis er keurig uitzag toen hij het verkocht (zelf geschreven en hem laten ondertekenen en printen op zijn briefpapier) en een kopie van de verkoopbrochure. En dat heeft voor ons in ieder geval goed gewerkt. Veel succes met de voorbereidingen!

Back