Verklaring goed gedrag = Police clearance certificate

Dutchtreat

New Member
Kan iemand mij vertellen bij wie ik deze moet aanvragen:
- het gemeentehuis?
- Australische ambassade Den Haag?
- Australische ambassade Berlijn?

En moet deze verklaring ook gecertificeerd worden?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!
 
bewijs van goed gedrag kan je halen bij je gemeente, en alleen als je er een copie van maakt moet die gecertificeerd zijn

groetjes
 
heidi said:
bewijs van goed gedrag kan je halen bij je gemeente, en alleen als je er een copie van maakt moet die gecertificeerd zijn

groetjes

Ehm.......dit is niet geheel correct.

Als de DIMIA vraagt om je VOG, dan ga je naar de site van het ministerie van justitie. Daar download je de benodigde formulieren om de VOG aan te vragen (staat onder het kopje nieuws: Verklaring omtrent goed gedrag http://www.justitie.nl/themas/vog/index.asp). Met de papieren die je van DIMIA hebt gekregen, je paspoort, de aanvraag (vergeet deze niet te ondertekenen) en je pinpas (ik geloof dat het per VOG € 58,= kost) ga je naar het gemeentehuis toe. Daar lever je de aanvraag in en zij zullen dat elektronisch verwerken. Na een week of 3-4 zou je (mits alles in orde is) de VOG mogen verwachten.
Je MOET het origineel bij de retourzending doen.
 
Ik moest het formulier van www.justitie.nl downloaden, opsturen naar de ambassade in Den Haag, die moest hem gedeeltelijk invullen, naar mij terugsturen en toen naar de gemeente. Verklaring omtrent Gedrag kostte mij €29,50
 
Wat de kosten zijn weet ik niet meer precies, maar daar zal je best gelijk in kunnen hebben. Wij hebben voor elk 1 aan moeten vragen dus komt dat neer op € 59,=

Ik zat wat dat betreft er maar € 1,= naast :D
 
Het is mij opgevallen dat het per gemeente scheelt hoe je hem kunt aanvragen. Mijn neef hoefde alleen een paspoort te laten zien, terwijl ik een brief van DIMIA liet zien en dat was niet genoeg... :shock:
 
[quote author=Sandra link=topic=751.msg5741#msg5741 date=1101039966]
Het is mij opgevallen dat het per gemeente scheelt hoe je hem kunt aanvragen. 
[/quote]

ja inderdaad.Wij hoefden alleen maar naar het gemeentehuis (wel met brief!) en hun handelen het verder af. Binnen 2-4 weken in huis.

gr yvonne
 
Op deze link staat dus vermeld hoe het in Almelo is geregeld...
En daar staat volgens mij vermeld dat je dus niet van een bepaalde werkgever of een andere instantie een formulier moet hebben waarmee je pas de VOG kan aanvragen...

http://www.opuspubliek.nl/Almelo/index.php?ID=97D472AD-CE57-466E-8041-C197F1D67EB2
 
Omdat ik in Engeland woon, heb ik de gemeente gemaild waar ik als laatste woonachtig was. Zij reageerde heel snel op mijn mailtje en vertelde mij dat VOG NP niet via de gemeente verkrijgbaar was, maar dat is op www. justitie.nl het formulier VOG NP moest downloaden, invullen en met kopie van passport moest opsturen naar Den Haag. Ze wilden ook een brief van DIMIA waarom deze informatie nodig is. Ik heb gewoon 47P meegestuurd.
En natuurlijk €29.50 overgemaakt.
Ik heb het twee dagen geleden opgestuurd (nadat mijn zusje het eerst in de prullebak had gegooid in een poging mijn aanvraag te saboteren. Ze wil niet dat ik wegga!) en nu is het maar wachten op antwoord! :-o
 
Shelley.....foei tegen je zusje....ze moet toch weten dat papier bij het oud papier moet en niet in de prullenbak  :p :p :p
 
Hoi Shelley

OEFF, dan zal ik je bed maar voor de brievenbus zetten voor het geval je zusje de boel weer saboteerd  :evil:


Groetjes Sander  :up:
 
Ja, het is allemaal lief bedoelt hoor, en het is fijn te weten dat ze me zullen missen, maar het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Maar we gaan gewoon en als we eenmaal in Australie zijn en ze zijn (een paar keer) op vakantie geweest bij ons, dan zullen ze begrijpen waarom we de stap gemaakt hebben.
 
Uit eindelijk moet je allemaal je eigen leven leiden, iemand anders doet het niet voor je. Dus gelijk heb je gewoon gaan.


Groetjes Sander :up:
 
FF vraagje..


Ik heb 2 jaar in Amerika gewoont.. Nou ja, 10 maanden daar, 2 maanden hier voor zomervakantie, en toen weer 10 maanden daar.. Moet ik dan ook zo'n Police Clearance vanaf daar aanvragen in Amerika? Ik ben nooit in contact met de politie daar geweest, zou dat dan nog wel moeten?

Groetjes,
Anouk
 
Ja volgens mij moet je het dan aanvragen, want het zijn bij elkaar 10 maanden. Ook al waren er 2 vakantie zou ik het zelf gewoon aanvragen. Je zou jezelf voor je hoofd slaan als je visum aanvraag daarvoor zou worden afgewezen.
 
Gelijk heb je.. Beter safe than sorry! Gelukkig woont het gastgezin waar ik bij woonde daar nog, dus misschien kunnen ze me wel helpen :up: Thanks mate :)



Trouwens.. Ik was 16 en 17 daar, en ik ging voor mijn 18e verjaardag daar nog weg.. Of maakt dat niet uit?
 
Ik denk dat Shelly gelijk heeft, ik weet niet of er zo een kantoor pikkie zit die misschien 5 dollar per uur verdient, maar in princiepe zo het zeker in je voordeel moeten werken, zeker als je een twijfel geval zou zijn(weet uiteraard niet of je dit bent) want dan zou je als je het zou vermelden het voordeel van de twijfel kunnen krijgen.


Groetjes Sander  :up:
 
Back
Top