Verklaring omtrent het gedrag

barbarozzie

New Member
Ik heb een vraagje. Ik heb nog niks aangevraagd of een migratiebureau in de armen genomen. Ik heb vandaag een verklaring omtrent het gedrag opgehaald.

Ik ben namelijk veroordeeld geweest in het verleden en heb het hoger beroep wel weer positief kunnen afsluiten maar de aantekening blijft staan, volgens mij..
Nu moet ik dus invullen mijn gegevens, duidelijk..maar nu wordt er ook gevraagd naar de instantie/organisatie. Wie zou dit kunnen zijn? Ik heb me nog niet gevoegd tot een instantie.
Straks ga ik mijn aanvraag doen, wat een hoop geld kost, en word mijn aanvraag niet geaccepteerd of zo.

Wie weet wat ik moet invullen?

:)

In principe doe je een aanvraag voor de VOG vanwege emigratie (kun je aankruisen) en wordt dit aangevraagd door de DIMA (=instantie).
Nu wil jij het aanvragen zonder verzoek van de DIMA, begrijp ik?
Dan moet je denk ik even een l*lverhaal ophangen waarom je die aanvraag papieren van DIMA nog niet hebt en evt wel iets van bewijs meenemen dat je wil/gaat emigreren. Sommige gemeenten doen lastig, andere niet!

Groetjes Wilbert

Oh daar ben ik goed in, in l*lverhalen!  :lol: Ja, ik wil dus aanvragen voordat ik een smak geld kwijt ben aan allerlei instanties. Anders doe ik alles voor niks als blijkt dat ik toch niet mag emigreren vanwege negatief advies.

Het is idd ook afh van die "aantekening" of je VOG goedgekeurt wordt.
Vandaar dat bij de aanvraag ook gekeken wordt waarvoor hij is.
Als je in een belangrijke functie met verantwoordelijkheid komt wordt je iets grondiger gescreent dan voor een emigratie bv.
Vanwege een winkeldiefstalletje in het verleden bv zal je VOG in dat geval niet gewijgerd worden. Maar ik zou ook op nummer zeker gaan in dit geval

Ja, daar moeten ze toch begrip voor kunnen hebben.
Dus dan vul ik gewoon niets in bij organisatie en leg ik uit hoe het zit.
Gewoon eerlijk zijn en niet erom heen draaien denk ik dan maar..

je kan hem toch gewoon opsturen naar de Ambassade van Australie in Den Haag...aankruisen dat het om een emigratie gaat en dan tekenen zij het. Daarna lever je het in bij de gemeente en als het goed is heb je de VOG met een week in huis.

Hoii,

Nou bij mij doen ze dus wel moeilijk :x bij de gemeente.

Ik ben nu al een maand bezig en we hebben het nog niet voor elkaar terwijl we twee jaar terug gewoon naar de balie konden stappen en een verklaring konden aanvragen  :-o
We moeten perse een handtekening hebben van de instantie die erom vraagt.
Nu hebben we 4 weken geleden de twee papieren opgestuurd (naar australie) waarop de handtekening moet komen. Er schijnt iets mis gegaan te zijn want tot op heden zijn ze nog niet in Australie en scannen lukte op de een of andere reden niet.
Dus ik bel de gemeente op en leg het verhaal uit 'Nou mevrouw is geen probleem hoor kom maar langs zonder handtekening, komt wel goed'. Ik de volgende dag ernaar toe, maar ik kreeg het dus niet voor elkaar, grrrr.
Nu dus alweer een week verder en we hebben nog nix. Het bedrijf waar we mee werken in australie gaat nu maar een briefje schrijven met het hoe en waarom. Je mag namelijk ook een bijlage (met handtekening) hebben waarin gevraagd wordt om de papieren. Hopelijk lukt het deze week nog allemaal.
Ach ja soms zit het mee en soms zit het tegen  :-D

Zo ff me verhaal kwijt hihi!

Liefs Eutrice

Wij hebben het ook via de ambassade in Den Haag gedaan. Ging heel snel. Misschien moet je dat proberen Eutrice, gaat een stuk sneller.
Ducee

Dat is inderdaad wel een goed idee  :up: dank je.
Als ik morgen die brief nog niet binnen heb ga ik dat wel proberen.

Liefs Eutrice

Blijkt er toch hele grote verschillen tussen de gemeentes te zijn.
Terwijl ik al in Perth woon, heb ik via de email de door mij ingevulde formulieren opgestuurd naar de gemeente.
Eerst geinformeerd hoe het moest met ze en binnen 2 weken lagen de VOG's al in de bus, in Perth.
Zo kan het dus ook.

Back