verkoop huis

JenJ

New Member
Misschien stel ik vragen die al veel gesteld zijn..sorry daarvoor. Ik probeer zo veel mogelijk bruikbare info te vinden.
Mijn vraag:

Als je huis hier in Nederland nog niet verkocht is/wordt hoe moet je t dan aanpakken? Gewoon geduld en er zit niets anders op dan wachten op een koper of is ef ook een andere manier?
Ik ben bang dat het wel even duurt voor ons huis verkocht is en als ie verkocht wordt denk ik dat we ook wel een kleine schuld eerst af moetrn betalen...

Ons huis heeft in 2006 lang te koop gestaan, maar we zijn toch naar Australie vertrokken.
De makelaar heeft uiteindelijk het huis kunnen verkopen.

Maar hoe regel je de boel dan vanuit Australië? En wat als je met schuld verkoopt? Ik bedoel met de huidige markt hoeven we geen winst te verwachten. ..

Voor de verkoop; je kan iemand machtigen die dit afhandelt voor je. Qua restschuld, wat denk je zelf ;) Als jij die restschuld niet kan betalen uit spaargeld dan zal je het ergens moeten lenen. Banken zijn echter niet echt happig op mensen die hun restschuld financieren en dan hup naar het buitenland gaan. Je zult dus ergens bij familie aan moeten kloppen (of je ziel en zaligheid bij een loanshark neerleggen, of je lichaam verkopen, je organen etc (dat is een geintje!!!!!)

Hahaha...s ff zien...
Rijke familie? Nope
Organen wil ik graag meenemen...
Zit er niets anders op dan te kijken naar vacatures in Amsterdam he..
Oh dat is grof!

Maar goed waar t op neer komt is dat het dan waarschijnlijk wel n tijdje gaat duren. ..heb helaas nog steeds dat boompje in mn tuin niet gevonden :(

Ik zal zelf ook moeten wachten totdat mijn huis verkocht is. Ik heb de financiële middelen niet om het huis te koop te zetten en dubbele lasten op te bouwen in Australie! Helaas is dat gewoon een feit en iets waar, neem ik aan, meerdere mensen tegenaan lopen!

Hier ook, wij zijn er min of meer wel klaar mee voor. Maar we moeten ook gewoon even blijven zitten waar we zitten en hopen op betere tijden want met een bak schuld vertrekken maakt de rollercoaster wellicht net ff te heftig.

We hebben ons daar bij neergelegd en zitten dus nu niet meer te paniekeren hoe/wat/wanneer enz. maar leren (wederom...) gewoon geduld op te brengen en te accepteren dat het nu eenmaal zo is. Zo'n visumprocedure (met alle daaraan vast zittende zaken) maakt nog een Stoïc/Boeddhist van me :D

Nee dat wil inderdaad niemand. We zijn in ieder geval niet de enige in die positie. Laten we die tijd dan maar benutten en geld sparen. Waar zit nou precies de leeftijdsgrens?

Dat ligt aan je type visum. Als je 4 miljoen meeneemt ben je altijd welkom.

Check even immi.gov.au voor info over visa die voor jou van toepassing zijn.

Back