verlengen paspoort NA emigratie

damhooligan

Member
Mijn paspoort met visum loopt bijna af.
Wat is de beste manier om mijn paspoort te verlengen?
Naar het nederlands consulaat ???

Hey, je moet persoonlijk naar het Nederlands consulaat.

De papieren die je moet invullen kun je via hun site op internet alvast downloaden. Je moet ook een heel correcte pasfoto hebben. Wij hebben deze op het consulaat l ( Brisbane ) laten maken. Ik weet niet naar welk consulaat je gaat maar ik zou even bellen. Niet alle pasfoto's worden namelijk goedgekeurd. Wij wonen in Cairns dus om nog eens op en neer te vliegen voor nieuwe foto's zagen we niet zitten vandaar. Daarna hebben ze het oude paspoort ook daar gehouden en na ongeveer 2 werd alles naar ons adres retour gestuurd.
De visa sticker moet ik nog een nieuwe gaan halen bij het emigratie buro. De visa sticker in het oude paspoort is gewoon geldig tot de datum die er instaat. Dus mocht ik nu op vakantie gaan, neem ik ze allebei mee.
Wij hebben er afgelopen December dus maar een lang weekend Brisbane van gemaakt.

Groetjes Jolanda

ps, even bellen voor de openingstijden, het consulaat in Brisbane is alleen in de ochtend een paar uurtjes open.

Hoi Arnold,

Ja het best naar het nederlands consulaat, ze maken een foto, nemen je oude paspoort en sturen het op naar Nederland, paar dagen later heb je het weer in de bus.

Heb zelf net mijn paspoort verlengt, geen probleem. Vervolgens kan je kiezen om met 2 paspoorten te gaan reizen of naar de immigratiedienst te gaan en een nieuwe stikker in je nieuwe paspoort te krijgen.

Good Luck.

Koen

Bedankt voor de reacties  :up:

info over de ambassade kon ik zo vinden
(http://www.netherlands.org.au/)

Maar waar vind ik de emigratie dienst??
(een www'tje zou handig zijn. :evil:)

Als ik het goed begrijp moet ik eerst mijn paspoort verlengen ,
en daarna een nieuwe sticker aanvragen.

Stomme vraag
1, als zij mijn paspoort kwijt raken , vervalt mijn visum dan?
2, als ik te laat zou zijn met het aanvragen van mijn sticker , vervalt mijn visum dan???
En hoe lang doen ze erover om zo'n aanvraag voor een nieuwe sticker te verwerken?
Mijn paspoort verloopt in september (om precies te zijn het verloopt op 09-09-09  :roll:)

Ik ben bang dat er iets fout kan gaan.....
en mijn visum verlies.....

Gewoon alles op tijd gaan regelen lijkt me het beste plan. Wij waren onze paspoorten ongeveer 2 weken kwijt.
Dat je een visa sticker hebt staat in het Australische systheem, dus daar zou ik me niet te druk over maken.
Maak anders even een kopie van je paspoort en je visa sticker.
Als het paspoort retour word gestuurd zit en een brief bij waar je de visa stickers kunt halen. Ik heb deze alweer weggegooid, want ik weet waar het is in Cairns.

Waar woon je nu eigenlijk ? ( je profiel staat nog op Geleen )

Groetjes Jolanda  :up:

Formulier even downloaden en invullen en dan naar het Nederlands consulaat in sydney, gewoon effe de trein pakken vanuit het Centrum. Pasfotootje laten maken in het winkelcentrum waar het consulaat boven zit en vergeet niet de enveloppe mee te nemen met je eigen adres waar ze het weer naar teo zenden. Twee weken later heb je 'm in de brievenbus en als je niet thuis bent, want je moet er een krabbel voor zetten, kun je 'm op het postkantoor bij je in de buurt ophalen.

En dat van die pasfoto is een fabeltje, dat doen ze gewoon met een 3 megapixel cameraatje voor een witte muur in de photoshop en dat wordt geaccepteerd, niks geen exacte belichting en verkeerde hoek. En die foto mailen ze gewoon naar boven toe. Let wel even op de openingstijden van het Consulaat Generaal in Sydney want anders kom je echt voor een gesloten deur.

En niet bang zijn voor je visum want dat ligt vast bij de Australische Immigratiedienst, dus als je paspoort kwijt zou raken dan kun je daar altijd een nieuwe sticker krijgen.

[quote author=SV#1 link=topic=9869.msg134842#msg134842 date=1237585431]

En dat van die pasfoto is een fabeltje, dat doen ze gewoon met een 3 megapixel cameraatje voor een witte muur in de photoshop en dat wordt geaccepteerd, niks geen exacte belichting en verkeerde hoek. En die foto mailen ze gewoon naar boven toe. Let wel even op de openingstijden van het Consulaat Generaal in Sydney want anders kom je echt voor een gesloten deur.

[/quote]

Helaas geen fabeltje, inderdaad ja gewoon met een megapixel camera voor een witte muur. Maar wel een witte muur en iemand met een megapixel camera op het consulaat, daar zit nou net het verschil.

Waarom Sydney, je mag zelf kiezen naar welk consulaat / ambassade je gaat.

Jolanda

[quote author=jolanda b link=topic=9869.msg134808#msg134808 date=1237534552]

Waar woon je nu eigenlijk ? ( je profiel staat nog op Geleen )

[/quote]

Een beetje van mij blijft altijd in Geleen.... :evil:

Ik zit nu in melbourne.
En ik kan me het gedoe met pasfoto voor een nederlands paspoort ook wel herrineren,
dus het zou mij niks vebazen als ze er hier ook moeielijk gaan doen. :roll:

Ik ga gewoon maandag bellen , en dan hoor ik van hun wel wat ik moet doen  :shock:

Bedankt voor de hulp  :up:

Quote van www.netherlands.org.au

"Consulaat te Melbourne

Missie
Honoraire Consul
Dhr H. (Hans) Nieuwland

Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10.00 - 14.00 uur
Paspoort- en visumaanvragen: alleen op afspraak

Adres  (let op: het Consulaat is kortgeleden verhuisd naar onderstaand adres)
level 3
50 Market Street
Melbourne Vic 3000
Tel.: (03) 9620 2701
Fax : (03) 9620 9270
E-mail: Emailadres melbourne.consulate@netherlands.org.au

Paspoortfoto's : Het Consulaat heeft de mogelijkheid paspoortfoto's van aanvragers te maken.

Ambtsgebied
De deelstaat Victoria (ressorteert onder het Nederlands Consulaat-Generaal te Sydney)

Aanvragen van reisdocumenten
Waar en hoe kan ik officiële reisdocumenten verkrijgen?

Indien u de Nederlandse nationaliteit bezit kunt u een Nederlands paspoort aanvragen bij de ambassade en bij de meeste consulaten. Daarbij is het niet van belang of u in het ambtsgebied van de ambassade woonachtig bent of daar tijdelijk verblijft. In een aantal landen kunt u eveneens een aanvraag indienen voor een Nederlandse identiteitskaart (NIK). Hierbij is wel voorwaarde dat u in het ambtsgebied van de betreffende ambassade of van het consulaat woonachtig bent en uit Nederland bent uitgeschreven. Het is mogelijk om tegelijkertijd een Nederlands paspoort en een NIK te bezitten. Een NIK is goedkoper dan een paspoort, maar wordt niet door alle landen in de wereld als reisdocument aanvaard. Lees hierover meer in benodigde reisdocumenten. Verder is het noodzakelijk dat u persoonlijk verschijnt bij de Nederlandse ambassade of het consulaat om een Nederlands reisdocument aan te vragen èn –behoudens uitzonderingsgevallen- op te halen. Een paspoortaanvraagformulier kunt u vantevoren op deze website downloaden.

Als de geldigheidsduur van uw paspoort verloopt terwijl u tijdelijk in Nederland verblijft, kunt u een nieuw paspoort aanvragen bij de gemeente Den Haag. Telefoon: (070) 353 31 60 / 31 69 of kijk op de website van de gemeente Den Haag Externe link http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=41194

Reisdocumenten worden op een centraal punt in Nederland aangemaakt. Daarom geldt bij de ambassade of het consulaat waar de aanvraag wordt ingediend een gemiddelde wachttijd van twee weken tussen het moment van aanvraag en afgifte. De ambassade of het consulaat kan u informeren over het aantal dagen dat u moet wachten. In noodgevallen kan de vertegenwoordiging een tijdelijk reisdocument, dat wil zeggen een noodpaspoort of een laissez-passer, verstrekken, waarmee de Nederlander het land kan verlaten. Zo mogelijk vindt afgifte nog dezelfde dag plaats en anders binnen enkele dagen. Bij de aanvraag van nooddocumenten moet u wel rekening houden met extra kosten.
De tarieven die gemeenten mogen hanteren voor het afgeven van een reisdocument zijn niet van toepassing bij het aanvragen van een reisdocument bij een Nederlandse ambassade of consulaat. Indien u bij een ambassade of consulaat een reisdocument aanvraagt, zijn de tarieven ingevolge het Besluit Paspoortgelden hoger.
Aan de pasfoto worden speciale eisen gesteld. Meer informatie vindt u op www.paspoortinformatie.com, een website van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, of op de website van de Nederlandse vertegenwoordiging in het land waar u verblijft.
Hoe zit het met mijn kinderen?

Kinderen tot 16 jaar kunnen worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of de voogd. Bijschrijving van kinderen op de Nederlandse identiteitskaart (NIK) is niet mogelijk. Indien een kind niet samen met zijn ouders reist, zal het een eigen reisdocument moeten hebben. Kinderen vanaf 12 jaar kunnen zonder toestemming van de ouders een NIK aanvragen. Voor kinderen kan ook een eigen paspoort worden aangevraagd. Let wel: voor reizen naar de VS hebben kinderen een eigen reisdocument nodig.
Sinds 1 oktober 2001 moet een kind, bij het aanvragen van een nieuw paspoort of in het geval van bijschrijving in het paspoort van één of beide ouders, ook persoonlijk verschijnen bij de Nederlandse ambassade of het consulaat. Dit is nodig voor de vaststelling van de identiteit.
De wettelijke vertegenwoordigers van het kind dienen de aanvraag in voor een eigen paspoort voor het kind of verlenen toestemming tot bijschrijving van het kind, ook al is het kind al eerder opgenomen geweest in een paspoort. Een kopie van de paspoorten van de ouders dient bij de aanvraag te worden bijgevoegd.
Indien aan het kind nog niet eerder een paspoort werd verstrekt of het nog niet eerder werd bijgeschreven, dient (een afschrift van) de geboorteakte van het kind overgelegd te worden. Indien het kind in het buitenland is geboren dient (het afschrift van) de geboorteakte gelegaliseerd te zijn. Indien de ouders gehuwd zijn, dient een recent uittreksel uit het huwelijksregister te worden overgelegd. Zijn de ouders in het buitenland gehuwd dan dient de huwelijksakte gelegaliseerd te zijn. Ook zijn 2 recente pasfoto's (kleur, recht van voren genomen) van het bij te schrijven kind nodig.
Meer informatie vindt u op Externe link www.paspoortinformatie.com of op de website van de Nederlandse vertegenwoordiging in het land waar u verblijft. "

Greetz Miranda

Nieuwe regels paspoort en Nederlandse identiteitskaart
Vanaf 28 juni 2009 moeten vingerafdrukken worden opgenomen in het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart. Daarnaast gaat de mogelijkheid om kinderen bij te schrijven in het paspoort van de ouders vervallen. Er kan straks alleen een eigen document voor een kind worden aangevraagd ongeacht de leeftijd van het kind.

Bij het klikken op de volgende link zult u worden meegenomen naar een andere internetsite: http://www.paspoortinformatie.nl

KC

Back