verlenging van proceduretijd

koets

Member
Ik heb vanmiddag een telefoontje van mn CO gekregen. Als ik het allemaal goed begrijp zijn in juli de nieuwe immigratiecijfers uit Canberra gekomen. Kennelijk zijn deze voor Europa bijgesteld, naar beneden wel te verstaan. Hierdoor moeten ze bij de ambassade alle cases op volgorde behandelen. Hierdoor is de proceduretijd opgeschroefd naar 7-9 maanden. Dit is dus ook voor cases die al eerder ingediend zijn. Super balen natuurlijk. Ik had de 5 maanden in mn hoofd, dus in de planning november.
Nu hopen dat ik iets kan regelen met de nieuwe huurders van mn flat, de verhuizer en Nick zn tiockets (hij zou een maand eerder gaan). Daarbij is mn contract afgelopen en moet ik dus opzoek naar nieuwe werk voor de komende 4 maanden....
Allemaal erg vervelend, maar goed niets aan te doen ben ik bang. Werk aan de winkel!

Echt supervervelend! James en ik zitten in hetzelfde schuitje. Wij wilden in januari vertrekken, maar het ziet ernaar uit dat James nu in zijn eentje terug naar Australie moet (hij begint in februari aan een nieuwe opleiding) en dat ik dan later volg :(

Ja Frouk, ik moest ook meteen aan je denken. Wat een arelaxte situatie is dit he!
Vanavond met Nick de dingen doorgenomen. hij gaat zn ticket verzetten (als dit kan, geen idee wat voor een ticket hij gekocht heeft) en ik heb de nieuwe huurders al op de hoogte gesteld. Die zijn we hoogstewaarschijnlijk kwijt. Morgen de verhuizer bellen. Op advies ook van mn CO ga ik wel klagen. t helpt niet, maar het is wel belangrijk dat ze in Canberra ook weten hoe dit het overheidsvertrouwen schendt.

Damn poms... Hehe

Maaruh dat is enorm balen :( vooral dat het met terugwerkende kracht is, dat grbeurt niet zo vaak... Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. Duimen dat het toch zem goed komt dan.

Heb je een familievisum aangevraagd? Want ik begrijp dat voor elke soort van visum een limiet geldt. En voor familievisa, zoals die ik heb aangevraagd (sub 300 verloofdenvisum) is onlangs ook de wachttijd verlengd. Toen ik het op 28 juni indiende was het nog 6 maanden. Enkele weken geleden, toen ik navraag deed, bleek het al naar 7 tot 9 maanden te zijn verlengd. FAMILIEvisa dan wel, weet niet of het voor werkvisa geldt. Vraagje: is het gebruikelijk dat je CO je belt? Ik heb alleen maar (met moeite) emailverkeer! Helpt het als je zelf belt? Of heb ik een wat mindere CO getroffen? Ik zit op hete kooltjes want dochter moet beslist eind januari starten met school, omdat dit het begin is van haar 2-jarige voorbereiding op het eindexamen! Ik hoop dat ze daar vatbaar voor is. En dat ze zich daarvoor hard maakt. Dus... bellen of niet? Ik wil haar niet irriteren want dat gaat natuurlijk tegen je werken!

Hai Ciska,

ik heb een partnervisum aangevraagd (309/100). Visa kunnen idd een limiet hebben, maar dit visum mag dat niet. Jouw visum (300) helaas wel: http://www.immi.gov.au/migrants/family/capping-and-queuing.htm . Daarom kloppen de argumenten die ik kreeg niet. Maar goed, mijn CO is erg vriendelijk en behulpzaam en ik kon tussen de regels doorlezen dat de argumenten ook net klopte, maar dit was wat ze moest zeggen. Ik denk nog steeds dat er gewoon personeel tekort is.
wat betreft het bellen; ik heb mijn CO toendertijd gemaild en gebeld met een hele lading vragen over de extra informatie die ze nodig had. Daar voelde ik me toen prima bij, omdat ik echt wat essentiele vragen had. Ze had ook de mail kunnen beantwoorden, maar zij belde mij terug. Toen een erg fijn gesprek gehad. Later heb ik nog eens gemaild over die verlenging; just to be sure. Zij belde mij toen ook, maar dat was wel veel later. Toen hebben we wel best een tijd aan de telefoon gezeten. De week erop belde ik nog met de vraag over dat 'capping', omdat ik dat op de website had gelezen. Weer belde ze terug en toen begreep ik uit haar verhaal dat dit het riedeltje is dat ze meot opzeggen.
Of jij je CO moet bellen ligt een beetje aan je CO denk ik. Ik snap zeker je overweging en dat had ik ook toen ik belde over de verleninging (verkapt in een andere vraag). Mijn CO is, zoals ik al zei, erg behulpzaam en vriendelijk. Het helpt misschien ook wel dat ik haar niet de huid vol schelde toen ze me belde met het vervelende nieuws. Ik had die dag ook al ander rotnieuws gekregen, dus dit kon er ook nog wel bij. Ik kreeg er zelfs een beetje de slappe lach van en begreep ook wel dat zei slechts de bezorger van het slechte nieuws was. Zij vertelde me toen dat ik een van de weinige was die een beetje begrip toonde.
Ik zou jouw situatie wle onder de aandacht brengen bij je CO. Het is toch belangrijk om te weten lijkt me. Daarbij werken daar ook alleen maar mensen en hebben ze heus wel begrip voor veel situaties. Misschien kan je eerst mailen en als je na 1 of 2 weken nog niets hoort, dan bellen. Rustig je situatie uitleggen en vragen of er dingen zijn die jij of zij kunnen doen om het proces te versnellen.
groeten, Marieke

@ Koets, je hebt helemaal gelijk er is geen limiet op een partner visum maar wel op een familie visum.

Die wachttijd valt meestal wel mee hoor want de tijd die ze opgeven zijn meestal voor risico landen of aanvragen waar de informatie onvolledig of onduidelijk is. Bij beide visum aanvragen waarvoor ik/wij het papierwerk zelf geregeld hebben, is er een zo compleet mogelijk en zo'n duidelijk mogelijke aanvraag de deur uit gegaan. Met andere woorden als we ergens niet aan konden voldoen, een duidelijk alternatief aandragen en bijsluiten en niet te veel in herhaling vallen.
Maar dat zal iedereen wel zo veel mogelijk doen, dus het moet goed komen alleen dat wachten he....

@ Ciska, hoeveel tijd hebben jullie echt samen doorgebracht? Wij hadden ten tijde van de aanvraag 1,5 jaar een lange afstands relatie en hebben in die tijd 12 weken bij elkaar doorgebracht. Die 12 weken was verdeeld over 5 gelegenheden, gelood dat dit wel enorm heeft bijgedragen. Het was immers een bewijs dat we koste wast kost bij elkaar wilden zijn, en dat koste letterlijk inderdaad vele $$ :eek:.

Groetjes Chantal

Back