Verlopen paspoorten

feline-dave

New Member
Hallo!

Wij zijn inmiddels alweer 4 jaar happy in Perth!

Ik heb de afgelopen vier jaar weinig tot geen contact gehad via dit forum of met wat voor Nederlandse gelegenheden hier dan ook, en op die manier helaas gemist dat paspoorten enkel nog in Sydney verlengd kunnen worden. Mijn man is Engels en heeft dit probleem niet.
Ik kwam hier pas achter toen ik van de week de paspoorten van mijn kinderen nakeek. Deze zullen in mei verlopen, die van mij in december. Toen ik opzocht hoe te verlengen ontdekte ik dat dat dus niet meer in Perth kan...
Financieel gezien ziet het er niet naar uit dat we een tripje Sydney kunnen betalen. Ik heb net de ambassade gebeld en kreeg te horen dat we een declaration of Dutch nationality kunnen aanvragen en dat NL er dan geen probleem van maakt als de paspoorten een half jaar verlopen zijn. Toen ik haar vroeg hoe ik dan wel met een verlopen paspoort naar Sydney zou kunnen vliegen had ze hier geen antwoord op. Dat kon nog wel een per airline verschillen zei ze....

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier iets meer vanaf weten! Zijn we gewoon het haasje of is er nog een oplossing?!?

Alvast bedankt,

Feline

Voor vluchten binnen Australie heb je geen paspoort nodig, identificatie kan mbv rijbewijs. Maar hoe dan ook zul je een tripje Sydney moeten gaan doen. Of Australier worden...

• Like
Reactions: M5
oeps dat is niet zo mooi Feline. Ik kijk even mee bij het consulaat naar de kosten:
Paspoort meerderjarige 200 dollars afgerond
paspoort minderjarige 175 dollars afgerond
Een verklaring nederlanderschap kost 45 dollars pp
Tickets voor 3 personen, tja dat loopt aardig op allemaal.
Als je toch naar NL wilt vliegen, op Schiphol kun je ook nieuwe paspoorten aanvragen, is dat misschien een idee? (weet natuurlijk niet of dat de bedoeling is)
Of zoals @slatsr al zegt....go for an Aussie passport

Ja, tripje Sydney zit er wel in maar als dat wat later pas hoeft dan helpt dat!
Ik ben nu aan het kijken of we Engelse paspoorten kunnen aanvragen voor de kinderen, aangezien ze een Britse vader hebben. Dat kan gewoon online blijkbaar. Dan ben ik de enige die tzt naar Sydney hoeft te vliegen, dat scheelt!

Ik moet je eerlijk zeggen dat we nu pas een beetje bezig zijn om ons er in te verdiepen. Ik heb nog geen idee wat de voor en nadelen exact zijn....

Paspoort verlopen is geen probleem en idd is het zo dat je op je rijbewijs binnen australie gewoon kan vliegen.

Mijn paspoort is 6 jaar geleden al verlopen, maar heb er persoonlijk nog geen haast mee om het te laten verlengen:D.

Consulaat hier in Melbourne is nu ook foetsie en ook wij moeten naar Sydney.
Moeilijk als je geen ticket naar Sydney kan betalen, maar tis toch iets waar je een oplossing voor moet gaan verzinnen.

Ik weet dat ondanks het consulaat niet meer in Melbourne zit ze nog steeds 2x per jaar voor een aantal dagen naar Melbourne komen en het consulaat open gooien, dat zal ook zeker in Perth het geval zijn.

Back