Verpleegkundige BE

ElsBlomme

New Member
Heykes,

Ik ben een verpleegkundige uit België en hoop voor een paar jaar te gaan werken in Australië.

Nu had ik op de site al gezien dat je een Bachelor moest zijn voor u diploma te laten registreren.

Aangezien ik mijn opleiding VPK in beroepssecudair hebt gevolgd (A2 van vroeger) ben ik reeds bezig met de opleiding (avondonderwijs, na mijn werkuren) Bachelor in de Verpleegkunde.
Normaal zou ik afstuderen in juni 2011...

Nu lees ik ergens dat je reeds 2jaar ervaring moet hebben.

Ik heb wel reeds 2 jaar ervaring en in juni 2011 zelf 3 jaar maar wel als 'A2'-VPK.

Tellen mijn jaren ervaring dan of moet je echt 2 jaar ervaring hebben na het behalen van de Bachelor.

Hopelijk kan iemand mij helpen want word een beetje zot als ik merk dat ik nog 2 jaar ga moeten wachten.

Groetjes,

Els

Hoi,

Wat voor visum wil jij aanvragen?
Sowieso moet je een skils assessment laten doen bij het ANMC.
Ik weet in elk geval dat je voor een positieve assessment bij het Australian Nurse and Midwifery Council minimaal 12 maanden gewerkt moet hebben in de afgelopen 24 maanden voordat je deze skills assessment kunt laten doen.

Je kunt extra punten scoren in je visumaanvraag als je (volgens mij, maar weet het niet zeker) minimaal 3 van de afgelopen vier jaar hebt gewerkt in het beroep.

Ik weet niet of het uitmaakt of de ervaring die je tot nu toe hebt opgedaan als verpleegkundige voldoende is. Ik zou zeggen van wel maar ik zou dat via de mail navragen bij de ANMC. Je kunt daar ook nalezen wat de verdere eisen zijn voor de skills assessment.

Succes!!

groetjes janita

Hey Janita,

Merciekes voor de reply!

Ik weet nog niet zo zeker wel visum ik best kan aanvragen. Ik ben ondertussen een kansbeoordeling bij Move2Austrlie gestart en hopelijk word ik daar al wat wijzer uit.
Ik zal sebiet eens een mailtje sturen (wou dit al eerder doen maar er zijn blijkbaar grote verandering aan de orde sinds 1juli 2010) en wou natuurlijk het antwoord dat vanaf nu van toepassing is
wink.gif
.

Hopelijk zal ik wat wijzer worden uit hun antwoord.
Zal dit zeker nog posten op het forum. Zo weet iedereen het in één keer die zich hetzelfde afvraagt.

Ben jij ook een VPK? (curieusineusiteit
smiley.gif
)

Groetjes,

Els

Back