verpleegkundigen uit Nl. die in Sydney (gaan) werken

silvia1978

New Member
Hallo, zijn er onder jullie nog meer verpleegkundigen die via HSR in Sydney (zijn) gaan werken? Ik ben bijna bezig met mijn werkvergunning dus hoop ik dat alles wel snel zal gaan nu. Ik ga in mijn eentje een jaar naar Sydney en daar ga ik in Liverpool Hospital werken. Ik zou graag ervaringen van jullie horen en evt. handige tips of dingen waar je tegenaan bent gelopen, het is voor mij lekker spannend allemaal :p... groetjes Silvia
 
Hallo,

Mijn vriendin is hetzelfde van plan alleen weet zij nog niet zo goed waar ze het beste haar visum kan aanvragen wel/geen agents?? En welk visum het beste past bij haar zou jij me kunnen vertellen over wat jij allemaal hebt gedaan om een baan en visum te krijgen in Sydney. B.v.d.

Groeten,

Ton
 
Hallo Ton, wat leuk dat je vriendin ook wil gaan werken als verpleegkundige! Het kan alleen wel een poos duren voordat alles rond is hoor, ikzelf ben al vanaf dec. 2004 bezig...Ik denk dat zij het beste contact op kan nemen met Health Staff Recruitment. Dit bureau werft verpleegkundigen in alle westerse landen voor Sydney. De procedure is als volgt: je moet geregistreerd raken in Australie als verpleegkundige, vergis je niet hier komt veel bij kijken, o.a. een Engelse test waar je gemiddeld een 7 voor moet halen.
Daarna moet je een werkvergunning aanvragen. Dit kan alleen als je al een baan hebt. Dat is in principe geen probleem want ze hebben in Australie een enorm tekort aan verpleegkundigen. HSR zorgt ervoor dat je in contact komt met ziekenhuizen die je een baan kunnen aanbieden.
Ik zou op de site www.healthstaffrecruitment.com.au kijken voor banen en begeleiding. Ik heb ook wel gegevens van contactpersonen in Nederland maar die ga ik niet op dit forum zetten natuurlijk. Mocht je vriendin er echt mee door willen dan kan ik haar wel mijn e-mail geven dan kunnen we info uitwisselen.
Succes en groeten
Silvia
 
Back
Top