Verplicht kopie Legitimatie Banken

Ton en Ineke

XPdite Sponsor
Hallo,

Gisteren stond het in de krant en ik heb vandaag contact
gehad met de Rabobank.

Banken worden verplicht bij wet, om van iedere klant een
kopie van het legitimatiebewijs te hebben.
Klanten moeten persoonlijk met een Legitimatiebewijs langs
komen om een kopie te laten maken.
Het is niet mogelijk het door iemand anders te laten doen.
Ze proberen dit gelijdelijk te doen bij contact met de klant.
Voor diegene die binnenkort vertrekken en een NL bank nr. aanhouden,
misschien raadzaam om even bij je eigen bank te informeren.

Gr. Ton
 
Voor ons vertrek naar Australie hebben we bij de ABN AMRO onze rekening opgeheven (we konden geen credit card krijgen en meer bla bla bla). Dus Martijn en ik daar heen om de rekening op te heffen. Was al niet heel makkelijk. Maar uiteindelijk gelukt. Krijgen we een week of drie geleden een mailtje van de vader van Martijn. Hij had een brief gekregen van de ABN, of we even langs wilden komen om onze handtekeningen te zetten om de rekening op te heffen :-D. no way! We hebben niet eens een rekening... of ze moeten de tickets betalen... maar dat deden ze niet  :-(.
 
Wij hebben de Rabobank en het was geen enkel probleem,
voor ons beide een bankpas en een creditcard.
Mijn zoon is gemachtigd voor event. problemen
post kan naar Australie, nieuwe pasjes sturen ze op,
maar alleen als het ver genoeg van NL is.

Gr. Ton

Australie was ver genoeg  :-D
 
Haha, tja veel verder kan het toch ook niet.
Jammer toch dat de ABN Amro geen tickets betaald. Anders had ik alsnog even van bank gewisseld  :-D
 
Ze proberen dit gelijdelijk te doen bij contact met de klant.

Wij hebben ook de Rabo, maar wij kregen een brief waarin stond dat je vóór een bepaalde datum persoonlijk langs moest komen om een kopie van je legitimatiebewijs te laten maken. Als je dit niet deed kon dit gevolgen hebben voor de aangeboden diensten. O ja joh, nou ja dus volgens die brief.

Ja, wat dan!!! Dat ze ons geld (superkapitaal HUM) inpikken of zo!?!?

Het woordje terrorismebestrijding kwam ook in de brief voor.

We hebben hier dus ook niet op gereageerd en kunnen nog steeds betalen. Als we er zijn wil ik best een kopietje laten maken, no worries, maar op 'dreigbrieven' reageer ik niet zo goed.  :) :lol: :)

Groetjes Miranda
 
Hoi allemaal,

Heb net gisteren een nieuwe rekening geopend bij de ABN bank. Geen enkel probleem om die door te laten lopen als je in Oz zit. Alles wordt gewoon naar je adres in Oz gestuurd als je dat adres tenminste doorgegeven hebt. Bankpassen worden eveneens naar Oz gestuurd en je kunt ze daar laten activeren. Als ze naar een adres in Nederland worden gestuurd, moet je de pas in Nederland activeren. Wordt ietwat kostbaar, lijkt me :-D.
Ik heb nog een rekening bij de Rabobank maar daar doen ze overal zo moeilijk over, hier in het dorp tenminste (zal wel te moeilijk zijn en teveel werk om uit te zoeken).

Groetjes,
Erna
 
Het zal best van bank tot bank verschillen hoe ze reageren,
maar ze moeten het doen omdat er een wet in de maak is en
het verplicht wordt.

Gr. Ton
 
Wij hebben toevallig zo'n brief van de week gehad. Of mijn vrouw eventjes bij zo'n ABN kantoor haar legitimatie kwam laten zien. Ze hadden daar nog geen gegevens van :wall: Ik hoefde niet. Dit omdat ik al een kopie van mijn legitimatie had ingeleverd bij het openen van de bank rekening vorig jaar.
 
Nah, dan zal ik dan dus toch maar ook maar eens (treuzel treuzel) binnenkort gaan denk ik  :|

Ach het is voor m'n eigen bestwil zal ik maar denken :-o

Groetjes Miranda  :)
 
Niet helemaal on topic, maar toch! Had vanmiddag contact met de postbank gehad, en bij hun is het ook geen probleem om hier een rekening te hebben en in het buitenland te wonen. Wanneer je een nieuw pasje nodig hebt wordt het zonder problemen naar je toe gezonden wanneer je in het buitenland zit. Op de vraag of ik nog bepaalde dingen moest ondernemen wanneer ik naar het buitenland zou gaan was haar antwoord nee, je hoeft dus niks aan te passen of te veranderen. Hoop ik alleen dat ze haar vak net zo goed verstaat als dat ik dat doe :-D
 
Wat de ABN - heb ik al eens geschreven - die hebben een expat service. Niet verkeerd, zeggen ze. Maar toen wij er mee bezig waren was het nog maar net opgestart en werkte het niet echt lekker. Ik kon geen CC krijgen omdat mijn salaris op de Postbank kwam. Dat al ons spaargeld op de ABN stond, daar hadden ze niets mee te maken. Nu hebben we dus alleen de Postbank. En daar hebben we niets van gehoord van legitimatie. Mijn moeder heeft de administratie in handen. En via internetbankieren kan ik alles zelf regelen vanaf hier. MOcht ik een probleem hebben met de postbank (van te voren even gechecked na die ABN perikelen  :)) dan kon ik bellen. Ik legde uit dat het een beetje tricky is soms vanuit Australie. Oh, ik kon ook mailen. En dan konden we een bel afspraak maken. Ach het was allemaal niet echt moeilijk. Ik geloof dat de ABN nog steeds wil dat we langskomen. Ook al heeft mijn schoonvader al tig keer uitgelegd dat we geen rekening meer hebben en dus geen reden om langs te komen. Maar nu negeren we ze gewoon.  :-D
 
ik heb ergens gelezen dat de banken voor het einde van dit jaar (2005)
van al hun klanten een kopie van een identiteitsbewijs dienen te hebben.
Zo niet, volgens de ABNAmro, dan worden er geen handelingen meer voor de klant verricht.
Ik kan me daar even niets bij voorstellen maar het klinkt wel dreigend. We
zijn er dan ook maar snel even naar toe gegaan.

Van de RABO hebben we nog niets gehoord maar onze ervaring is dat die
er altijd een beetje achteraan komt. Ook zij zullen wel moeten.

Wij dubben nog welke bank we zullen opzeggen als we naar OZ gaan.
De ABNAmro is een internationale bank en we zijn er al 30 jaar klant, maar
ze hebben in het verleden zulke gruwelijke fouten gemaakt, vooral als
we in het buitenland zaten en alles telefonisch afgehandeld moest worden,
dat we voor een deel naar de RABO zijn overgestapt.

We hebben altijd met de ABNAmro sterk het gevoel gehad dat de bank meer
producten aanbood dan hun personeel aankon.
Dan krijg je van die antwoorden: :|"huh.......huh, dat moet ik even uitzoeken", waarna het dan nog regelmatig mis ging. Arme mensen... VEEEEEL te complex allemaal.

De RABO begint er nu trouwens ook mee. Iets dat ons erg verbaasde tot we hoorden
dat de topman van de ABNAmro begin dit jaar overgestapt is naar............ je voelt hem al
aankomen, naar de RABO. Oeps. :-o

maar in ieder geval, allemaal succes met jullie bankbesognes en veel wijsheid en geduld toegewenst. :up:



groet,

Annelies
 
Zelf ben ik al jaren uiterst tevreden met ABN AMRO als bank. Die mensen zijn bijzonder klantvriendelijk, bieden alle producten waar je als moderne consument behoefte aan hebt en de helpdesk doet uitstekend haar werk. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen ervaringen maar de mijne zijn alleen maar positief. In het buitenland zal ik ABN dan ook zeker overwegen als bank.

Om weer even on topic te kroezen.
Ik heb ook een brief van ABN gekregen met het verzoek even langs te komen met een paspoort. Deze brief was allerminst dreigend maar wel to-the-point.

:up:
 
Deze brief was allerminst dreigend maar wel to-the-point.

Kijk, dat vind ik dus wèl prima en nodigt veel eerder uit te reageren toch!?!

Groetjes Miranda
 
Back
Top