Verplicht uitpakken container in Australie

loecky

XPdite Sponsor
Hallo,

Van onze verhuisfirma begreep ik dat de douane in ons geval in sydney iedere container met daarin huisraad op een daarvoor aangewezen plek nabij de haven uitpakt om te kijken wat erin zit en vervolgens pas de spullen vrijgeeft.

Klopt het dat dat bij iedereen wordt gedaan? en wat waren de (globale) kosten hiervoor?

Groet,
Loek

Hoi

Ja dat klopt
Bij ons was hij in omgekeerde volgorde weer in geladen.
Dus wat er het laatste in Nederland in was gegaan kwam er nu ook als laatste uit

kees

Dag Kees,

Waren daar veel kosten aan verbonden en was jij daar zelf bij aanwezig?

Gr,
Loek

Wij zijn 10 september dit jaar aangekomen in Sydney. Wij hebben zelf de container ingepakt in Nederland en heel uitgebreid een paklijst gemaakt. Onze 40 foot container die bijna helamaal vol zat is alleen gegast en alles stond er nog net zo in als dat het er in ging. We hebben alles goed gestapeld en alles is ook zonder schade aangekomen.

Geen idee wat de kosten waren want dit werd vergoed door het berdrijf. Lucky us.

Groetjes Marga

(ps. een sideloader is erg handig en kost maar iets meer)

Bij ons werd de container sowiezo uitgepaktomdat het verhuisbedrijf alles met de vrachtwagen verder transporteere. de douane neemt meestal staakproeven voor iedere container en naar gelang wat ze vinden worden er meer dozen geopend. op het moment dat alles klopt met de vrachtlijst heb je minder te vrezen. hoe meer er geopend moet worden, hoe duurder het grapje word en dan niet te spreken over ontsmettingen. Bij ons waren er drie dozen geopend en de fietsen nagekeken. Kostte ongeveer 350 dollar als ik me niet vergis. Wij waren er niet bij, de verhuizer heeft alles gecoordineerd.

Hoi

Het koste ons niets en ik zie het dan ook als een normale check.
Vooral gereedschap en tuin artikelen worden gecontroleerd, en natuurlijk de fietsen.
de verhalen over hout vind ik overdreven, het gaat voornamelijk over ruw en onbehandeld hout.
Ik ken mensen die zelfs hun eerder meegenomen digeridoo weer hebben meegenomen.
je kunt op je checklist zien wat ze hebben gecheckt, die zijn aangevinkt en op de doos die ze checkte zat een stickertje met de tekst "priority".

kees

Back