verschepen van allerlei spullen

Status
Not open for further replies.

gitt

Member
Hoi, ik heb een vraagje aan degene die of al geemigreerd zijn of nog gaan emigreren:
hoe doen jullie dat met alle spullen (inboedel) die je moet verkopen en wil verschepen/opsturen. Ik heb al wat offertes aangevraagd bij enkele verhuisbedrijven en heb al wat spullen op marktplaats gezet, maar je hebt bijna alles nog nodig tot op het moment dat je daadwerkelijk gaat vertrekken. En wat neem je nu wel / niet mee?!
Ben erg benieuwd naar jullie aanpak.
Groetjes Brigitte  :roll:

Ik heb mbv australische sites uitgerekend wat een complete nieuwe inboedel kost. Dit was vele malen duurder dan alles verschepen. Dan rest alleen nog hoe en door wie. Veel verhuizers laten je een heleboel zelf doen, dat scheelt weer kosten. Anderen dioen dat liever niet. Je kan natuurlijk ook zelf een expediteur aanschieten.

wij hebben het meeste ruim van te voren verkocht, hebben zelfs nog ruim een maand op 2 matrassen van mijn ouders geslapen. Alleen de wasmachine hebben ze een week voor vertrek opgehaald. (wij hebben de laatste 5 nachten bij mijn ouders geslapen)

Je kunt hier bij veel meubelzaken starter packages kopen, je hebt dan voor 2000 AUD je kamer vol. (eetkamertafel + stoelen, salon tafel, bankstel, bed, matras, slaapkamerkastjes etc. etc.) Het moet wel net je smaak zijn maar om te beginnen niet verkeerd hoor. Het is maar net hoe kritisch je zelf bent met je inrichting. Heb bijv. zelf vorige week een 2 persoonbankje gekcht bij Vinnies voor 10 dollar...ik vind hem helemaal geweldig, het is hout met een soort skai...jaren 70 idee. Flink schoongemaakt en klaar.

Ons 1e idee in NL was toen ook een container vol maar uiteindelijk is dat 5 kuub geworden.

Wij hebben ook eens zitten rekenen wat het gaat kosten om alles nieuw te kopen. Maar omdat we twee kids hebben van 9 en 12, die al vrij veel speelgoed hebben waar ze geen afstand van kunnen doen, en we net een nieuwe bank hadden gekocht, hebben we besloten het meeste mee te nemen. Is uiteindelijk goedkoper.
Wij laten het grootste deel inpakken, doe zelf de onbreekbare dingen en dit schijnt allemaal in een 20 voets container te passen :grin:.
Wij hebben wel de mazzel dat we de eerste tijd bij familie kunnen bivakkreren, dus kunnen we het rekken tot de container komt. Maar we hopen wel dat we binnen een maand een eigen stekje kunnen vinden.....
Wij zijn met Topmovers in zee gegaan, hebben we goede ervaringen mee en de prijs viel ook enorm mee.
We laten de grote kasten trouwens achter, omdat veel huizen BIR hebben en anders kopen we daar bij Ikea nog wel een kledingkast....
Over de wasmachine ben ik nog uit, die is al wat ouder en ik weet eigenlijk nog niet of ze daar goedkoper zijn. Ik lees wel dat ze hier degelijker zijn en veel mensen een nieuwe meenemen. Zitten we ook nog over te denken...

He succes met beslissen!
groetjes van Pauline

Ik ga maar 3m3 meenemen. Wilde eerst helemaal niks meenemen, maar in 3m3 kan best veel en dan is het toch voordeliger om mijn eigen spullen mee te nemen. Ik neem mijn tv mee (net een jaar oud), mijn bed en mijn salontafeltje (misschien nog een klein eettafeltje). Verder dvd's, cd', boeken en, het belangrijkst, mijn persoonlijke spullen (foto's, schilderijtjes etc). De rest koop ik daar wel. Mijn bank is het bijvoorbeeld al niet waard om te verschepen. Ik heb dus gekozen om alleen de, voor mij belangrijkste, spullen mee te nemen.

Er is al veel geschreven op het forum over dit onderwerp. Onder search vind je hier een hoop topic's waar je je antwoord kunt vinden of je vraag opnieuw in kunt plaatsen. Om het overzichtelijk te houden op het forum gaat er daarom een slotje op dit topic :wink:  .

Status
Not open for further replies.
Back