Verschepen van huishoud spullen

IsabelleV

New Member
Heeft iemand goede suggesties voor het verschepen van spullen van ofwel UK ofwel NL naar Australie (Melbourne). Het betreft geen grote spullen zoals meubels, maar dozen met keukenspullen, decoraties, linnen en boeken. Iemand tips voor een reliable and gunstig geprijsde shipment company?

Wij hebben nogal wat houten spulletjes in huis van al onze reizen. Natuurlijk zouden wij deze graag mee willen nemen, maar we komen vooralsnog niet verder met wat er wel en niet Australia binnen mag. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt.

Hartelijke groet,

Isabelle
 
Informeer bij verhuizers die containers naar Oz verschepen of er nog plaats is in een of andere container. Volgens mij worden er op het forum bedrijven genoemd. Spullen van onbewerkt hout mag het land niet binnen, daar kun je niets aan veranderen. Je zou het kunnen laten ontsmetten, maar dat is volgens mij best wel duur en ik weet niet aan welke regels dat gebonden is. In alle haast is bij ons een ruw houten vogelhuisje (nog geen 5 euro) in een doos terecht gekomen. Wij konden kiezen om het te laten vernietigen ($25) of ontsmetten ($75).
 
Hi Janneke, Dank voor je reactie. Wij hadden inderdaad naar ontsmetten gekeken maar dat lijkt inderdaad heel duur te zijn. We hebben redelijk wat houten beelden en schalen, maar het merendeel is wel bewerkt (soms beschilderd, soms vernis). Verder ook veel producten van riet. De websites van de overheid die we hebben kunnen vinden zijn niet heel helder. Anyway, we gaan er nog eens heel goed naar kijken dit weekend en dan maar verder met pakken!
 
Bewerkt hout kun je gewoon meenemen, riet ook. Tenminste dat heeft bij ons geen enkel probleem opgeleverd. Kijk bij de houten spulletjes wel goed of er geen kleine gaatjes van houtworm of iets dergelijks inzitten, want dan schieten ze hier wel in de stress bij de douane. Bij ons had het verhuisbedrijf veel ervaring wat wel en niet mee mocht. Maar ondanks dat zijn er door de tijdsdruk toch een paar dingen uit de schuur door heen geslipt, zoals bv het vogelhuisje. Maak bij het inpakken wel een lijst wat er precies in de dozen zit. Dat heb je ook nodig, zowel voor her verhuisbedrijf als voor de douane.
 
Hi Janneke, super, dank voor je tips! We gaan alle spullen eens bekijken. We hebben ook een verhuisbedrijf die onze spullen gaat verschepen vanuit de UK. Groetjes
 
Hi Isabelle
Wij hebben veel houten meubels meegenomen en aantal andere houten spullen. Alles wat niet behandeld was hebben we in de blanke lak gezet. We kregen formulieren om in te vullen wat er oa van hout is en hebben toen een lijst gemaakt incl. Hoe hout behandeld was. Geen enkel probleem gehad en geen enkele doos geopend. Volgens verhuizer ook omdat onze fietsen schoon waren en direct vooraan stonden, dan geloven ze de rest ook wel.
 
Thanks very much! De fiets wordt inderdaad grondigs schoongemaakt voordat die ingepakt wordt! Ik zat inderdaad ook aan blanke lak te denken. We hebben redelijk wat canvas schilderijen opgespannen op ruw blank hout. Dat is op dit moment het enige probleem denk ik. Heeft iemand hier toevallig advies voor?
 
Check even op de site van Dept of Agriculture wat je wel en niet mag invoeren. Hout doen ze nogal moeilijk over, maar Nederland geldt als een laag risico land voor dit soort dingen. Je zult exact moeten aangeven welk item waar vandaan komt.
Het vergassen kost inderdaad behoorlijk wat.

veel succes
 
Alles in een kist (triplex is OK, gewoon hout niet).
Bij twijfel of het wel of niet mag, vraag wat een phyto sanitaire behandeling kost. De kist wordt dan met gas behandeld en daar hoort een certificaat bij.
Ik zou overigens eerst overwegen of het allemaal van die belangrijke spulletjes zijn.
Ik zou bij twijfel al snel ervoor kiezen de boel hier te laten, maar dat moet ieder voor zich weten.
 
Wij gaan waarschijnlijk zo'n move cube bestellen om te verhuizen, voor de grap had ik een offerte aangevraagd en het kwam rond 1500€, maar ik weet niet tot waar die werd geleverd in Australië, naar een aussie adres of alleen naar een poort daar.. het komt van seven seas, anders daar even kijken
 
Hi, wij gaan inderdaad ook met seven seas verschepen deze week. Geen cube, al hebben we daar wel naar gekeken.
 
Thanks very much! De fiets wordt inderdaad grondigs schoongemaakt voordat die ingepakt wordt! Ik zat inderdaad ook aan blanke lak te denken. We hebben redelijk wat canvas schilderijen opgespannen op ruw blank hout. Dat is op dit moment het enige probleem denk ik. Heeft iemand hier toevallig advies voor?
Wij hebben de laatste paar jaar een paar schilderijtjes uit China besteld; ook gewoon op goedkoop blank hout. En ook zelf een drie-luik uit Bangkok meegenomen. Geen enkel probleem.
 
Back
Top