verscheping van persoonlijke spullen - een woordje van waarschuwing

WEQLD

New Member
Een woordje van waarschuwing voor de toekomstige emigranten die van plan zijn hun spullen naar hier te laten verschepen.
Ons inziens is het wel de moeite waard om dat te doen, want uiteindelijk kost het meer om een heel huis opnieuw in te richten.
Spijtig genoeg hebben we wel een slechte ervaring gehad me het bedrijf waar we mee werkten, World Baggage, dus die zijn zeker te vermijden!  :x
 
hai weqld,

fijn dat je spullen zijn aangekomen. jammer dat het niet helemaal goed is gegaan.

ik weet uit ervaring dat je daar bij aankomst helemaal niet op zit te wachten.

echter ik zou het wel fair vinden als je iets meer uitlegt waarom je world baggage afraadt. dan kan men zelf zijn conclusie trekken.
 
Ik hoor ook graag meer, daar ik op het punt sta om ongeveer 15 dozen met ze te gaan verschepen....

Henriette
 
ik weet niets van world baggage, maar ik weet wel uit eigen ervaring dat plakband op je houten meubels geen goed idee is. Hier en daar is de houtlak een beetje beschadigd. Verder viel het bij ons wel mee met de schade. Onze slaapkamermeubel had nog het meest te verduren gekregen en dat kwam door dat plakband.  :wink:

astrid
 
Onze schade (verhuisd met TEAM in NL en KENT moving hier):
- Een boekenkast geheel geruineerd ('structural damage'). We denk dat die ergens onderweg of bij het in of overladen uit iemands handen gevallen is.
- 2 glasplaten van de vitrinekast kapot.
- Een glazen vaas kapot
- Een paar bouwmodellen beschadigd (is natuurlijk ook wel heel breekbaar, maar ja, had beter ingepakt kunnen worden).
- enkele tientallen cd-hoesjes kapot. Bij het neerzetten in ons huis hier heeft de verhuizer helaas een cd-rek voorover gehouden, waardoor alle cd's eruit vielen. Het viel eigenlijk nog mee dat er slechts een 30tal hoesjes kapot waren.

Redelijk wat schade dus toch wel. Alhoewel we in totaal 172 parcels hadden dus het had erger gekund. We moeten wel zeggen dat we alles vergoed hebben gekregen door de verzekering die we via TEAM afgesloten hadden (Allianz). Daarvoor het formulier ingevuld en vergezeld van parcelnummers en foto's van de schade.

Perthpete
 
Wij hebben eigenlijk heel weinig schade.
Van de 195 dozen die we hadden, is er eigenlijk alleen maar 1 echte schade.
Het glazen blad van de eettafel is in duizenden stukjes aangekomen.
En aangezien we een eigen risico hebben van 250 euro, is het voor eigen rekening. (nieuw blad kost $225)
Wij zijn met Voerman in zee gegaan. Hier in Perth was de verhuizer Chess Movers.
Wij zijn er zeer over te spreken. Maar ik denk dat iedereen wel eens wat heeft.

Wilco
 
Van den Einden uit Eindhoven, en vanuit Sydney met Chess Movers.
Niks stuk, pefecte service ,ze waren snel en de goedkoopste offerte.
Dus ik was tevreden

gr lin
 
Heb gisteren nog eens even uitgezocht en van de groupage verschepers (dus niet complete inboedel) is Australia Express Lines toch wel echt goedkoper dan WBS. Dit zit met name in het feit dat WBS iets van minimaal 250 euro rekent voor de eerste kuub, en dat is veel! Bij AEL is dat gewoon 75/95 eur per kuub met een minimum van 1 kuub. En een voordeel vind ik ook dat het niet van Schiphol naar Rotterdam vervoerd hoeft te worden (dat gebeurt bij WBS), zodat er weer minder kans op vallen van dozen etc. is.
Een verzekering sluit je dus inderdaad af voor zaken als: hele container schuift tijdens vervoer, of valt van de kraan, men laat dozen vallen oid. Vaak is dan glasschade weer niet gedekt, omdat wel aangetoond moet worden dat de verpakking volledig beschadigd is. Als je je kopjes niet goed inpakt en ze breken, maar dat is aan de buitenkant niet te zien, dan wordt dan valt dat in principe niet onder de verzekering.

Kortom, heel goed inpakken is belangrijk. En afwegen of je spullen het wel waard zijn om te verzekeren (want ook daar zit een miminum aan).
Let wel, dit geld dus voor het verschepen van een paar dozen. Hele inboedels is natuurlijk andere koek. Oh ja, en piepschuim schijnen ze moeilijk over te doen in Australie, bubbeltjes plastic etc. niet.

Henriette
 
Ons inboedel is compleet ingepakt door het verhuisbedrijf dus hadden we daar geen omkijken naar.
En het bedrijf waar ik nu voor werk heeft voor de volledige verhuizing betaald. Echt ideaal, en soms moet je geluk hebben.
Dus die glasplaat kunnen we zelf nog wel betalen.

Toen wij offertes aanvroegen merkten we ook prijsverschillen, ondanks dat de kuubs ongeveer gelijk waren.
Nu blijkt dat het verschil hoofdzakelijk zit in het feit of ze met eigen mensen werken of ingeleenden, en het verpakkingsmateriaal wat ze gebruiken.
Plastic is gemakkelijk en goedkoper, alleen sluit alles op zodat er condens kan vormen tijdens transport wat dus je spullen kan beschadigen.
Bij ons zat alles in dozen/karton verpakt. Alles was op maat gesneden en passend gemaakt.
We vonden het zeer goed en professioneel uitgevoerd.
 
Wij hadden dezelfde verhuizer, met dezelfde ervaring.  :up:

[quote author=lin-shinji link=topic=5438.msg68709#msg68709 date=1156323520]
Van den Einden uit Eindhoven, en vanuit Sydney met Chess Movers.
Niks stuk, pefecte service ,ze waren snel en de goedkoopste offerte.
Dus ik was tevreden

gr lin
[/quote]
 
[quote author=henriette link=topic=5438.msg68719#msg68719 date=1156325171]
Heb gisteren nog eens even uitgezocht en van de groupage verschepers (dus niet complete inboedel) is Australia Express Lines toch wel echt goedkoper dan WBS. Dit zit met name in het feit dat WBS iets van minimaal 250 euro rekent voor de eerste kuub, en dat is veel! Bij AEL is dat gewoon 75/95 eur per kuub met een minimum van 1 kuub. En een voordeel vind ik ook dat het niet van Schiphol naar Rotterdam vervoerd hoeft te worden (dat gebeurt bij WBS), zodat er weer minder kans op vallen van
....
[/quote]
Hoi hoi
klinkt goed allemaal. Je zit helaas weer vast aan minimaal 1 kuub....... Dat is toch algauw 8 dozen van 50x50x50 en niet een paar. WBS is dan weer goed als je net maar 3-6 doosjes heb staan met wat oude troep die echt mee moet :wink:
Zoals ik dus ook..... Misshien kan TS zich nader toelichten.
Ik was dus ook van plan om WBS te gebruiken. Wilde de rommel eerst zelf gaan ophalen maar reisje naar NL zit er voorlopig niet in. Anders wacht ik het verhaal van Shara en Hans af die hebben geloof ik ook WBS gebruikt. Of ik moet 5 dozen met oude zokken en kranten van me schoon pa laten mee sturen zodat ik aan het minimum van 1 kuub voldoe??  :?
groetjes Barry
 
Hoi, hoezo moet je voor een paar doosjes bij WBS zijn? Die rekenen toch ook minimaal 1 kuub voro 250 euro of zo?
Of gebruik je dan hun andere service, de excess bagage aan de balie bij schiphol? Wat zijn daar de prijzen van dan?

Henriette
 
yep klopt geloof ik het is een tijdje geleden dat ik het op de detail heb uitgezocht.
Anyway bij WBS betaal je voor minimaal 1 kuub. Heb je minder dan is het alleen jammer voor je geld. Maar het de dozen gaan richting oz.

Bij AEL begrijp ik uit jouw verhaal dat je echt minimaal 1 kuub moet hebben aan dozen. Kom je met minder aan dan is het helaas maar bedankt en staan je doosjes in NL en ben je zelf in ozie.

Zoiets bedoelde ik dus. u snapt :up: :up:
No worries :wink: :cheers:


Is dat niet zo dan ben ik zeer geintereseerd in jouw info. Want om mijn 4 dozen in oz te krijgen voor maar 75euro is spot goedkoop :up: :up: 
 
Oh, ha ha, zo had ik het zelf ook nog niet begrepen.....nooit aan gedacht. Nee, wat ik heb begrepen betaal je bij AEL minimaal het bedrag wat er voor 1 kuub gerekend zou worden, ook als het maar een paar doosjes zijn. Dus 75 of 95 euro per kuub (of dat bedrag als het minder dan een kuub is). Dus 0,5 kuub is 75, zo ook 0,6 en 0,8 kuub. Maar 1,1 kuub is 1,1 maal 75 etc. Wel heb je altijd die (dure)  lokale kosten in Australie he? Da´s minstens 100 dollar, ook voor maar een paar dozen (wat ik heb begrepen zit er een vaste en een variabele component aan).

Maar WBS heeft ook nog een excess bagage service in de vertrekhal op Schiphol. Daar kun je bagage die over je kilo´s heengaan bijvoorbeeld mee laten versturen (maar ook bagage heenbrengen). Hoeveel dat kost weet ik niet. En ook niet of dat wellicht andere tarieven zijn.

henriette
 
inderdaad henriette je bent prima op de hoogte
wijzelf hebben iets meer dan 1 kuub en betalen die pro rata
allles onder de kuub wordt 1 kuub geteld
let op transport verzekering is 2% van de waarde maar minimaal 125 euro
de lokale kosten (customs) die zijn inderdaad niet van de poes
reken daar zeker nog een 150 euro (dus vaak meer dan de shipping als je heel weining mee neemt)

ik zal zo gauw ik alles betaald heb (want we zijn nog niet weg he) hier het kostenplaatje posten (dan hebben jullie een idee)

wat ik wel even wil zeggen ze zijn super vrindelijk bij AEL
en ze mailen je meteen met alle gevraagde info - hun website is overzichtelijk en boeken is super makkelijk
over dat gedeelte kan ik dus al zeggen prima

ik heb verscheidene shipping companies gemaild omdat we specifiek groupage nodig hadden , waren de meesten zelfs te lui om ons iets te laten weten
containers dan staan ze met hun offerte klaar maar voor kleine hoeveelheden dat loont zich niet he
 
Wij hebben 20 dozen verstuurd met WBS en die zijn in perfecte staat aangekomen hoor. Ik heb er geen klagen over. We hadden in totaal net geen 2 kubieke meter. We hadden onze breekbare dingen wel goed ingepakt in bubblewrap. Maar over de service of de staat van de spullen geen klagen. Perfecte oplossing als je niet te veel meewil.

Sara
 
Hallo Sara, wij denken ook om WBS te nemen, als het zover is.
Maar nou vraag ik me af, hoe zit het als het daar aankomt.
Wat zijn de kosten als je het komt halen?
Kan je het wel zelf halen?

Alvast bedankt.

Cheers, Jolanda  :up:
 
Ik weet ze wel zo uit het hoofd voor AEL (zal wel ongeveer hetzelfde zijn....)
75 AUD per m3 en nog eens 75 AUD aan vaste kosten ongeveer.....

Henriette
 
Wij hebben in Oz nog ongeveer 160 AUS dollar betaald, aan de firma die onze dozen heeft aangenomen in de haven. Voor douane en zo hebben we niks meet moeten betalen. Viel dus erg mee! En geen enkele doos hoefde open, ze hebben amper op de packing list gekeken!

Sara
 
Back
Top