verschil kosten Australië - België

brumby

Active Member
Graag had ik wat meer geweten over de dagelijkse/maandelijkse kosten in Australië. Hiermee bedoel ik o.a. levensmiddelen, gas en electriciteit, ziekenfonds, schoolgeld, enz. Vinden jullie het leven down under duurder? Ik stel deze vraag omdat we hier in België niets tekort komen op financieel gebied. We zijn zeker niet rijk, maar komen goed rond en kunnen nog een centje sparen. Ik droom ook al jaren van een emigratie naar Australië, maar het moet wel haalbaar zijn. We zouden op zijn minst dezelfde levensstijl willen houden. Ik hoef niet meer te verdienen, maar liefst ook niet minder. Blijkbaar zijn de huizen in Australië ook niet goedkoop. Alvast bedankt voor jullie hulp :wink:

Graag had ik wat meer geweten over de dagelijkse/maandelijkse kosten in Australië. Hiermee bedoel ik o.a. levensmiddelen, gas en electriciteit, ziekenfonds, schoolgeld, enz. Vinden jullie het leven down under duurder? Ik stel deze vraag omdat we hier in België niets tekort komen op financieel gebied. We zijn zeker niet rijk, maar komen goed rond en kunnen nog een centje sparen. Ik droom ook al jaren van een emigratie naar Australië, maar het moet wel haalbaar zijn. We zouden op zijn minst dezelfde levensstijl willen houden. Ik hoef niet meer te verdienen, maar liefst ook niet minder. Blijkbaar zijn de huizen in Australië ook niet goedkoop. Alvast bedankt voor jullie hulp :wink:

Hoi,

Het is maar net wat je belangrijk vindt in je leven. Hier, in Nederland leven wij een lifestyle wat eigenlijk niet haalbaar is. We leven geheel volgens de natuurvoeding (wat hier ontzettend duur is) We zijn buiten mensen, met niet veel centjes. We hopen in Oz meer te kunnen wat we willen. Stukje grond kopen en een geheel zelfvoorzienend huisje te bouwen. Genieten van het lekkere weer, mooie natuur, zalige beaches, parken, buiten zijn (Allemaal gratis!) Dit alles is hier onmogelijk voor ons. Wij gaan dit avontuur aan voor het avontuur! Mischien een tikkeltje idealistich, maar we zijn wel zo realistisch dat je geen geldzorgen moet hebben. Tis maar net waar je tevree mee bent. Wij kiezen voor tijd samen als gezinnetje i.p.v. bijv material things.

Groetjes, Betty

Hallo Betty,

bij ons zou het ook in de eerste plaats zijn voor de ruimte en natuur. Hier leven we allemaal zo opgepropt bij elkaar en een huis met wat grond rond is in België niet meer betaalbaar. Nu vind ik het wel belangrijk dat we ook in Australië nog wat kunnen sparen, rekening houdende met een eventuele terugvlucht bij noodgevallen. Ook zou ik willen dat mijn kinderen de mogelijkheid hebben om verder te studeren (weet niet wat de kosten daar van zijn) en daar heb je natuurlijk wel wat dollars voor nodig. Ik hoop dat mijn droom ooit zal uitkomen, maar ik zal eerst nog veel opzoekwerk moeten doen en dit forum uitpluizen natuurlijk. Ik wens jullie ook nog veel succes met het plannen van jullie emigratie! Mag ik vragen waar jullie graag zouden gaan wonen? :p

Hoi beste emigreerders in spe,

Welkom op dit forum!

- een heel goede blog van vlamingen in oz is: http://a-new-life-downunder.blogspot.com/
daar vind je heel wat info, en hoe het hen gegaan is natuurlijk in die vier jaren in SA.

- dan nog een volgende blogspot: http://www.onseiland.be/home.html
een vlaamse familie die vorig jaar naar SA is getrokken, en die ook wat meer de klemtoon legt op de minder goede kanten van het emigreren

uit beide blogs valt heel wat te leren...

SUC6 met jullie plannen!!!

Ook zou ik willen dat mijn kinderen de mogelijkheid hebben om verder te studeren (weet niet wat de kosten daar van zijn) en daar heb je natuurlijk wel wat dollars voor nodig.

Hangt er vanaf welke nationaliteit je kinderen op dat moment hebben. Als ze ook de Australische nationaliteit hebben zal het schelen.. precieze kosten weet ik ook niet..

Kruisje, bedankt voor de info!

Zal nog veel opzoekwerk moeten doen, lijkt wel oneindig. Een 6-tal jaar geleden was er ook al de interesse om te emigreren en heb toen al veel opzoekwerk gedaan. We hadden via via zelfs al een stadje gevonden waar we zouden gaan wonen. Maar dan niet gepland zwanger geraakt, ons huurhuis gekocht en plannen moeten opbergen. Nu zal er ééntje meer mee gaan (intussen al 5j) en de oudste is er 14. Ik moet dus wel al rekening houden met verdere studies. Ik weet niet of hogeschool in Australië bestaat. :wink:

Back