Verslag Interview Berlijn & Table of contence for Defacto visa Sublclass 309

Koengaroo

XPdite Sponsor
G'day Mates!!

Op 6 januari heb ik mijn visum voor Australie gekregen op de ambassade in Berlijn! Helemaal Te GEK  :w00t: :nana: :happy: natuurlijk!!    Zoals de meesten inmiddels al wel weten hebben wij een zeer kort en gezellig gesprek gehad op de ambassade, ik zal hieronder nogmaals even kort verslag van doen.  :wink:

We hadden onze afspraak om 10 uur. De dag daarvoor hadden we al uitgezocht hoe we er precies moesten komen, en dat was niet zo moelijk aangezien ons hotel (art'otel mitte) 3 deuren van de ambassade af was. Voor degenen die nog gaan kan ik dit hotel zeer aanraden, ze hebben een goed ontbijt en hebben regelmatig aanbiedingen.  :up:

Zodra je binnenkomt, word je eerst gescreend en daarna kun je je melden bij de receptie. Die sturen je naar boven waar je je opnieuw moet melden voor je interview. Wij waren er een half uur voor de afspraak en dat was ruim op tijd aangezien we niet eerder dan 10:10 pas naar binnen werden geroepen.
De wachtruimte boven zat behoorlijk vol, maar die mensen hadden geen afspraak met een case officer, dus daar hoefden wij ons geen zorgen om te maken.

Onze case officer was een vrij jonge relaxte meid. Ze had een stagaire bij zich die ze moest leren hoe een interview af te nemen, dus we vielen met onze neus in de boter. Gelukkig zij deze dame niet echt veel en stelde de jonge vrouw ons eerst op ons gemak voor we eigenlijk begonnen.
Ze vroeg welke documenten ik bij me had en welke bewijzen daar bij hoorden. Gelukkig was ik goed voorbereid en had een een schat aan informatie bij, dus waren zij nogal overdonderd van het feit dat ik zo georganizeerd was en dat ik zoveel bewijs bij me had.

Ondertussen stelde ze wat vragen aan Katrina, en als die het even niet meer wist kon ik mooi bijspringen of andersom. :up:
Na alle bewijzen en antwoorden te hebben gekregen zei ze dat het zo wel genoeg was en dat we over een uur maar terug moesten komen.

Al met al duurde het interview ongeveer een half uur. Om 11:30 uur op moesten we terugkomen om mijn paspoort op te halen. Wat een opluchting was dat zeg. Al met al vonden wij het interview reuze meevallen. Onze case officier gaf aan dat ze erg blij was met hoe we de documenten presenteerden, e.e.a. gehighlight hadden met een marker etc. En ook dat we de benodigde statements netjes hadden uitgetypt. Ze zei dat dat voor hun al heel wat werk scheelde, en dat ze zeer onder de indruk was zoals wij ons en onze papieren haden gepresenteerd. :-D
Zodra je dan buiten bent kun je het eindelijk lekker gaan vieren…  :drink:

Ik wens iedereen ontzettend veel succes met zijn/haar aanvraag, het settelen in Australie en allemaal onwijs bedankt voor de goede adviezen.
Ik hoop dat ik met deze bijdrage zelf ook wat mensen kan helpen hun doel te bereiken.... :up:

Groet, Koengaroo

Table of Content
Defacto Spouse visum Subclass 309. Koen(Dutch Citizen) sponsored by Katrina (Australian Citizen).

List One – Originals

•   Form 47SP: Koen (Original)
•   Form 886 Settlement Details: Koen (Original)
•   Form 40SP: Katrina (Original)

Includes:
                o   Payslips of three jobs over the last 2 years: Katrina (Copy) (Should be Certified)
                o   Reference letter from Katrina's mother stating support of famely (Original)

•   Police Clearance Certificate, Netherlands (VOG): Koen (Original)
•   Police Clearance Certificate, Australia (AFP): Koen (Original)
•   One passport photograph from applicant and one from sponsor: Koen & Katrina (Original) 
•   The Sponsorship Statement: Katrina (Original)

Includes:
                1.   Recent Payslips - Katrina
                2.   Bank Account Statement - Koen
                3.   Bank Account Statement - Katrina
                4.   Bank Statement joined account - Koen & Katrina

•   The Relationship Pro-Forma: Koen (Original)
•   Statement from Koen on our relationship (Original)
•   Statement from Katrina on our relationship (Original)
•   Statement on Household: Koen & Katrina (Original)
•   Statement on our relationship: Koen & Katrina (Original)
•   Medical examination(s): Koen (Original)

List Two - Certified Copies

•   International Birth Certificate + history: Koen (Original) (=certified copy)
•   Passport: Koen (Certified Copy)
•   Evidence of your sponsor's Australian citizenship or resident status:
                o   Birth Certificate: Katrina (Certified Copy)
                o   Passport: Katrina (Certified Copy)

List Three – Photocopies

•   Sample of photographs: 15 pictures on various locations of Koen & Katrina together (got that back when we picked up Koens passport.  :-D

1. Evidence of co-habitation (for example, a joint rental agreement, joint local authority registration under the same address, utility bills appearing in joint names, etc.)

•   Residential address in joint names and same address (Original)
•   Confirmation joint Bank Account in both names and at same address (Printout from Internet)

2. Evidence of contact during times of separation (for example, itemised telephone bills, printouts of your e-mail inbox folder, envelopes which contained your personal correspondence, etc.)

•   Itemised KPN Phone Bills (NL) Koen (Original) (Received those back as well)
•   Screen dumps of e-mail inbox Koen (Printouts)

Supporting Statements

•   Statutory Declaration from Katrina's Mum (Original & Certified)
•   Statutory Declaration from Katrina's Steph Dad (Original & Certified)
•   Statutory Declaration from Katrina's friend (Original & Certified)
•   Statutory Declaration from Koens Mum (Original)
•   Statutory Declaration from Koens Brother (Original)
•   Statutory Declaration from Koens Friend(Original)
•   Statutory Declaration from Koens Friend(Original)

Further more evidence of travel together, postcards and envalopes sent to us on the same address.

Bedankt Joep,

Ik hoop dat de mensen hier wat aan zullen hebben die ook nog voor de schnell procedure gaan,... :up:

Gr,Koen

ik denk het wel, ik heb je info uitgeprint. Top dat je dit zo op een rijtje hebt gezet. Zullen ze in berlijn ook dankbaar voor zijn.

Hoi,

Nee het is dan nog steeds niet zeker dat je een visum krijgt. Echter wanneer ze op dat moment een vraag hebben, dan kan je die gelijk beantwoorden.
Ook zullen ze denk ik eerder een beslissing kunnen maken omdat ze je zien en kunnen zien of jullie relatie serieus is.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel..  :up:

Gr.Koen

Geweldig joh!! Volgens mij heb ik jullie op de laatste stand van zaken ook al gefeliciteerd, maar je kunt geen felicitaties genoeg krijgen!

:happysun: :happysun: :happysun: :happysun: :happysun:

Leuk om je verslag te lezen, en wat een toevoeging voor het forum, de informatie die je gegeven hebt. Zal zeer veel mensen helpen in hun reis door de visum jungle!

Groetjes Lin

Congrats, folks!

En bedankt voor deze waardevolle informatie.
Daar kunnen veel forumleden hun voordeel mee doen.

:up:

Back