versturen per FedEx/DHL

tum

XPdite Sponsor
Hoi,

Ze zeggen wel eens, alleen een vraag die niet gesteld wordt is een domme vraag. Dus!!!!!!! :lol: :-o ...... kan iemand mij misschien in spreektaal effe uitleggen hoe dit werkt. Heb wel op de websites gekeken, maar kom er niet helemaal aan uit.

Bedankt :blond: :baby:

Groetjes Miranda

Op de site van DHL kom ik al niet eens prijzen vinden... Bij FedEx schrok ik wel ff, maar goed. Ik maak er uit op dat het gewoon op gewicht gaat daar... Verder weet ik het ook niet echt.

Hoi Annemiek,

Dus jij vond het gelukkig ook nogal onduidelijk. Nou ja, gelukkig is misschien een verkeerde woordkeuze. Misschien reageert er nog iemand die het ons  kan uitleggen.

Groetjes,

Miranda

:later:

Ik heb geen ervaring met het versturen van dingen met deze bedrijven.  Voor DHL geldt qua tarieven:
Voor actuele tarieven of cash tarieven kunt u contact opnemen met onze klanten service:
0800 - 0552
Verder is het volgens mij een kwestie van online een koerier boeken, en het pakje aan hem/haar meegeven... Op de site van dhl (www.dhl.nl) kun je meer info over de producten vinden onder het kopje "productinformatie" en dan zendingen versturen. Maar het makkelijkste lijkt mij om het gratis informatie nummer gewoon te bellen.

Voor Fedex geldt: FedEx Envelope
Gewicht (kg) - EURO
0,5 - 50,60

FedEx Pak
Gewicht (kg) - EURO
0,5 - 59,80
1,0 - 67,50
1,5 - 73,80
2,0 - 80,30
2,5 - 86,40

Pakketverzendingen
(FedEx Box, FedEx Tube, Andere Verpakking)
Gewicht (kg) - EURO
0,5 - 73,20
1,0 - 81,20
1,5 - 88,10
2,0 - 94,70
2,5 - 101,30

Maar dat staat behoorlijk duidelijk op de site.  Je kunt op de website aan de linkerkant in het menuutje klikken bij "Nieuwe klanten" op "verzendinformatie" daar staat wel uitgelegd hoe het voor de verschillende diensten werkt.

Ik hoop dat ik je vraag goed begrepen heb, en dat je zo de info hebt die je zocht. Succes ermee  :up:.

Hé hartstikke bedankt. Ja ja handig dat 0800 nummer, nu gaat het zeker lukken. Leuk om van jou een keer een reactie te krijgen, ik volg jullie ervaringen in Brisbane namelijk altijd. Is leuk om te lezen omdat jullie er nog niet zo lang zijn en je dus vanalles tegenkomt en meemaakt. Veel succes met je teaching experiences (board etc.) Wij gaan niet naar Brisbane, anders had ik nog een leerling voor je (grapje) mijn zoontje is nu 3 1/2. Dit was wel een beetje of topic :eek:fftopic: maar ikhoop dat me dat wordt vergeven.

Groetjes Miranda

Je heb ook nog UPS. Heb pas geleden nog uitgezocht wat het gaat kosten om mijn PC via ups naar perth te vervoeren. Ik ging uit van 50kg kosten waren ongeveer 600 euro :-( maar dan wel van deur tot deur

OK UPS, here we go, even op internet opzoeken dan,

Bedankt

:later:  (je ziet het ik heb de poppetjes ook ontdekt

Miranda

[quote author=Bear link=topic=1459.msg12349#msg12349 date=1112868695]
Je heb ook nog UPS. Heb pas geleden nog uitgezocht wat het gaat kosten om mijn PC via ups naar perth te vervoeren. Ik ging uit van 50kg kosten waren ongeveer 600 euro :-( maar dan wel van deur tot deur
[/quote]

Ik heb ook wel eens gehoord van een doos meesturen. Wie weet daar het fijne van. Dat was helemaal niet zo duur! Ik geloof dat het iets was van het vliegtuig of met een container??? Wie helpt?? Volgens mij was dat een goedkoop alternatief...

Heb ze eens even gebeld.
Er zit sowieso geen verschil in waar een koerier het op komt halen. Is het nou dichtbij of ver weg, dat zit bij de prijs inbegrepen.
Er zit alleen wel erg veel verschil in DHL en FedEx. De prijzen op internet kloppen ook niet echt.

Als je een enveloppe wilt versturen (zo'n uitvouw enveloppen waar ongeveer een pak papier van 2-3 cm dik in kan) kost je bij FedEx:
1 kg - 91.24 EURO
2 kg - 105,13 EURO
Doordeweeks duurt het 2 werkdagen. Verstuur je het op vrijdag, dan komt het de dinsdag erop aan.
DHL:
1 kg - 78.22 EURO
1.5 kg - 85.23 EURO
2 kg - 92.25 EURO
Doordeweeks duurt het 4 werkdagen (vb: 11 april versturen komt de 14e april aan) Verstuur je het op vrijdag, dan komt het ongeveer de woensdag erop aan.

Op de site van UPS kan ik niet eens prijzen opvragen, omdat je een douanecode in moet voeren. Heb geen idee wat ze daarmee bedoelen. Weet alleen dat het een geldbedrag moet zijn, want er staat Euro's achter. Je kunt dat ook instellen op een andere valuta. Je moet daar ook precies de postcode weten van waar het in Australie heen moet. Dat weet ik zo ook niet uit mijn hoofd, maar goed...  DHL is in ieder geval aardig wat goedkoper dan FedEx.

[quote author=jufrebekka link=topic=1459.msg12399#msg12399 date=1112924073]
[quote author=Bear link=topic=1459.msg12349#msg12349 date=1112868695]
[/quote]

Ik heb ook wel eens gehoord van een doos meesturen. Wie weet daar het fijne van. Dat was helemaal niet zo duur! Ik geloof dat het iets was van het vliegtuig of met een container??? Wie helpt?? Volgens mij was dat een goedkoop alternatief...
[/quote]

een Doos meesturen? wat bedoel je nou precies....

Zo zou het moeten heten: Unaccompanied luggage... = zelf (laten) afleveren op het vliegveld en zelf (laten) afhalen. Maar hoe het precies zit???

[quote author=Annemiek link=topic=1459.msg12406#msg12406 date=1112944804]
Op de site van UPS kan ik niet eens prijzen opvragen, omdat je een douanecode in moet voeren. Heb geen idee wat ze daarmee bedoelen. Weet alleen dat het een geldbedrag moet zijn, want er staat Euro's achter. Je kunt dat ook instellen op een andere valuta. Je moet daar ook precies de postcode weten van waar het in Australie heen moet. Dat weet ik zo ook niet uit mijn hoofd, maar goed...  DHL is in ieder geval aardig wat goedkoper dan FedEx.
[/quote]

tja ik weet het dat is best wel irri. Ik heb toen "0" ingevuld bij de invoer doune kosten. en eventjes een postcode gebruikt van een bedrijf in perth. Toen kwam ie met 600 op de proppen. Ik zou is kijken bij dhl wat het kost om m'n computertje te verzenden. 

Inmiddels hebben we het pakket al afgegeven en het is gisteren geloof ik aangekomen bij de ACS.

Back