Versturen van je documenten!

M5

Moderator
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en wat de meest veilige manier is om je spullen te versturen! Kun je het aangetekend versturen/priority ,want ik zou als de dood zijn dat je enveloppie niet zou aankomen.

Groetjes en alvast bedankt, Sander  :up:

Wij hebben het per koerier (DHL) verstuurd.
Duurt een dag of 3 en met je 'shipment number' kun je via hun website precies bijhouden waar je pakketje is. :)

Wij hebben nooit iets aangetekend of wat dan ook verstuurd. Alleen nu de medicals wel aangetekend, en zijn aangekomen. (duurde ongeveer 2 weken )

gr yvonne

Ik heb alles via Fedex verstuurd en ben daar erg tevreden over. Via het internet kun je de voortgang van je documenten volgen (zoals bij DHL). Binnen 3 werkdagen is het meestal op de plaats van bestemming. Ik heb verhalen gehoord van aangetekend versturen met TPG-Post dat documenten soms kwijt raken. Ik kan je daarom ook aanraden om het via een koerier te versturen.

Ik wil de pccc, medicals en x-rays ook vast gaan versturen (frontloading). de mega x-ray envelop met daarin de x-ray foto en de gesealde envelop van de radiograaf heb ik opengemaakt (is dat bezwaarlijk? nee toch, die ene envelop is immers gesealed). In die grote envelop wil ik de rest bijvoegen en doorsturen naar ASPC. Is dat slim of moet ik de grote envelop weer in een andere envelop stoppen. bij de verschillende koeriers hebben ze niet zo'n grote enveloppen volgens mij (45*40 cm).

Ik vind de kosten nogal hoog als je via DHL of FedEx wilt versturen...Zo rond de 50 euro meen ik voor een envelop met documenten. Tuurlijk is het mooi dat het snel over is en dat je de envelop via internet kan tracen, maar is het echt nodig?

[quote author=Maluka link=topic=1261.msg11451#msg11451 date=1111258029]
Ik vind de kosten nogal hoog als je via DHL of FedEx wilt versturen...Zo rond de 50 euro meen ik voor een envelop met documenten. Tuurlijk is het mooi dat het snel over is en dat je de envelop via internet kan tracen, maar is het echt nodig?
[/quote]
Wat is duur? Als je een paar maanden kunt leven met een het gevoel: 'zouden mijn medicals wel  zijn aangekomen' dan zou ik het geld niet uitgeven.

En aangetekend versturen is niet zo goedkoop maar wel onbetrouwbaar. Als na een paar maanden bljkt dat je medicals toch niet zijn aangekomen wens ik je veel sterkte. Ik denk dat je dat dan wel nodig hebt.

Persoonlijk vind ik 50 euro voor een maand goed slapen niet duur.

Ik ben het helemaal met Jeroen eens! :)

Die hele emigratie-procedure kost nou eenmaal een smak geld, dus waarom zou je dan op dit soort (belangrijke!!) dingen bezuinigen? Als je alle kosten bij elkaar opteld vallen die 50 euro echt in het niet!

Je bent maanden bezig geweest om al je documenten bij elkaar te zoeken, te laten vertalen, etc. Zelf zou ik dan het risico, dat je pakketje zoekraakt liever niet nemen...

Bovendien schijnt het af en toe voor te komen dat dingen zoekraken in het DIMIA kantoor. Als je per koerier verstuurd hebt, heb je bewijs dat het bij hun is aangekomen en dat zij dus degenen zijn die het kwijt gemaakt hebben en het dus niet jouw schuld is dat het niet op tijd bij je case officer terecht is gekomen. En dan moet hij/zij je wel uitstel geven om de papieren opnieuw op te sturen, ipv. te zeggen "te laat, jammer..."

ik zou het met koerier versturen!ons medical is kwijt geraakt in adelaide (was aangetekend verstuurd met tpg post),kwam 5!maanden later uit het niets weer boven water in sydney,heeft ons een hoop tijd en stress gekost.kwijtraken gebeurt dus echt!!!!!!wij waren bij aangetekend versturen van een pakket documenten(niet medical) ook al 20 euro kwijt.
tpg heeft onze medical nooit meer kunnen traceren(krijgt dan een vergoeding van maximaal 43 euro) terwijl het uiteindelijk toch is aangekomen,ik begrijp er nix van!

succes hanneke

Bij ons is het door de dokter aangetekend verstuurd. Er is niets mis gegaan. Dimia had het op tijd, en we hadden zo ons visum. Het kan dus ook goed gaan met aangetekend versturen. Moet wel bekennen dat ik af en toe de kriebels had. Maar toen ik het visum zag, viel dat allemaal van mij af. Trouwens zou Dimia het echt vergoeden als de koerier zegt dat het daar afgeleverd is en Dimia kan het niet vinden? Daar vind ik het nou echt geen types voor.  :-o

[quote author=jufrebekka link=topic=1261.msg11550#msg11550 date=1111367722]
Bij ons is het door de dokter aangetekend verstuurd. Er is niets mis gegaan. Dimia had het op tijd, en we hadden zo ons visum. Het kan dus ook goed gaan met aangetekend versturen. Moet wel bekennen dat ik af en toe de kriebels had. Maar toen ik het visum zag, viel dat allemaal van mij af. Trouwens zou Dimia het echt vergoeden als de koerier zegt dat het daar afgeleverd is en Dimia kan het niet vinden? Daar vind ik het nou echt geen types voor.  :-o
[/quote]
Als je het per koerier verstuurd wordt de naam en de handtekening van degene die de documenten in ontvangst neemt geregistreerd. Je kunt dit op de website van de koerier zien (soms zelfs ook de handtekening). DIMIA zal niet proberen om dit te ontkennen.

Ik zit eigenlijk met het volgende. Zoals wij, gaan geen container huren voor het vervoer van onze spullen tzt, maar gaan een hoop persoonlijke spullen alvast vooruit sturen in dozen. Maar vlak voor je vertrek heb je waarschijnelijk  ook een hoop papieren die opgestuurt moeten worden (je complete administratie, van je huis, belasting papieren,pensioen enz enz).Zelf ben ik een beetje huiverig om dit met de dozen mee te sturen uit angst dat straks net die ene doos weg raakt.Veiliger is denk ik om deze papieren gewoon in je koffer te doen waneer je vertrekt. Hoe hebben jullie dit gedaan of hoe denken jullie dit te gaan doen.

Groetjes en alvast bedankt

Sander  :up:

[quote author=M5 link=topic=1261.msg11952#msg11952 date=1112128044]
Zelf ben ik een beetje huiverig om dit met de dozen mee te sturen uit angst dat straks net die ene doos weg raakt.Veiliger is denk ik om deze papieren gewoon in je koffer te doen waneer je vertrekt. Hoe hebben jullie dit gedaan of hoe denken jullie dit te gaan doen?
Sander  :up:
[/quote]

Hoi Sander! Ik heb idd destijds persoonlijk mijn belangrijke documenten met mij in het vliegtuig meegenomen. Better safe than sorry !  :)

Greets,

Ingrid.

Wij zijn hier natuurlijk niet voor de rest van ons leven. Maar wij hebben heel veel papieren bij mijn schoonouders achter gelaten. Heel veel dingen heb je hier helemmaal niet nodig. Mocht er dan wat zijn, dan zijn zij gemachtigd om in naam van Martijn of mij te handelen.

De belangrijkste papieren hebben we meegenomen in de handbagage. Dan heb je het ook gelijk bij je. En je kunt vaak ook meer meenemen. Dus mocht je echt dramatisch veel papieren hebben? Dan kun je altijd nog een koffer met papieren meenemen. Je kunt volgens mij redelijk goedkoop ook kilo's bijkopen.

Back