Vertaling via rev.com?

Tamarind

Well-Known Member
Hoi iedereen,

Er zijn hier vast veel mensen die ervaring hebben met vertalingen van documenten voor skills assessment. Ik vroeg me af of je daarvoor een online service, zoals rev.com, zou kunnen gebruiken. Ze geven aan dat ze gecertificeerde vertalingen bieden, voor 33 US dollar per pagina, wat me een redelijke prijs lijkt.

Ik vraag me dan wel af of en in welke gevallen je daarmee ook langs de notaris moet? En of het überhaupt aanvaard wordt door assessment?

Alvast bedankt!
T.

33 dollar per pagina?! Dat lijkt me knap ruig (weet niet meer wat wij betaald hebben maar dat is zeker minder geweest anders hadden we nu nog failliet geweest :p)

Kijk hier even: http://www.interlinetranslations.nl Daar hebben wij het laten doen.

Je hebt wel een verschil tussen gecertificeerde vertalingen en gecertificeerde documenten.
Volgens mij is het ongeveer zo als ik me goed herinner:
Een kopie van je diploma moet bijvoorbeeld gecertificeerd worden door de Notaris.
Een vertaling van je vakkenpakket moet een gecertificeerde vertaling zijn

Wel, als het goedkoper kan, graag ;). Maar ik las hier op het forum dat Interline 50 euro per document vraagt, vandaar dat rev.com goedkoper leek.
Ik snor het nog eens op. Misschien is het inderdaad ook een goed idee om een offerte aan te vragen op het moment dat we een overzicht van de te vertalen documenten hebben. We moeten alles nog verzamelen.
Ik had rev.com gebruikt om ons huwelijkscertificaat naar het Engels te laten vertalen (hadden we nodig voor de VS), en dat ging heel snel. Maar ik vind het inderdaad ook best duur als je heel wat documenten moet laten vertalen, vandaar dat ik hoopte hier op het forum eventuele goedkopere alternatieven te vinden :).

Correctie: 50 euro per document werd in die stavaza als niet abnormaal beschouwd, en @Melissa88 had een offerte bij Interline aangevraagd die nogal duur uitviel.
Ik denk dat ik de 50 euro uit die discussie heb onthouden en dacht: dan is rev.com goedkoper ;).

Miss Bang heeft dat stukje afgehandeld dus ik weet het niet en zij wist het niet meer zeker maar het klonk haar nogal duur allemaal. Wellicht inflatie sinds 2011 :p ?

Maar ja, even je spullen verzamelen en offerte aanvragen (bij beide)

Wij hebben alles bij A&E translations laten doen. Zit in Groningen maar alles liep supervlot via mail en post.
Rekent per uur. Gemiddeld half uur per pagina en uurtarief van 70€ excl btw beëdigde vertaling.

Wij hebben alles bij A&E translations laten doen. Zit in Groningen maar alles liep supervlot via mail en post.
Rekent per uur. Gemiddeld half uur per pagina en uurtarief van 70€ excl btw beëdigde vertaling.

Dat lijkt me allemaal wat rond dezelfde prijs te zitten dan... Ik zag online ook enkele 'goedkopere' vertaalbureaus, maar geen idee hoe betrouwbaar die zijn (translationkings.nl, Concorde, etc.). Zijn wel ook gecertificeerde vertalingen. Ik vermoed dat we gewoon een rondje offertes doen...

Misschien nog even meegeven: in België kan je een lijst van 5 beëdigde vertalers krijgen, volgens gerechtelijk arrondissement (Rechtbank van Eerste Aanleg) via deze website:

http://beedigde-vertalingen.be/beedigde-vertalingen
Je kan gerust een vertaler van een ander arrondissement gebruiken, maar ik vind het wel handig om een lijstje van 5 vertalers te krijgen. Hun vertalingen zouden zeker moeten in orde zijn voor verdere verwerking (zoals apostille) en je kan makkelijk een offerte vragen.

Ik lees even mee, ben benieuwd welke prijzen je gaat krijgen bij de offertes en de ervaringen
Altijd handig info tzt;)

Ik lees even mee, ben benieuwd welke prijzen je gaat krijgen bij de offertes en de ervaringen
Altijd handig info tzt;)

Het duurt nog wel even voor we alle documenten verzameld hebben, maar @Melissa88 heeft gebruik gemaakt van één van deze vertalers, en had er een goede ervaring mee (en een goede prijs). Als het bij ons zover is, vul ik ook nog wel aan ;).

Back