Vertel, waarom moet ik naar WA

Serge

New Member
Hallo beste lezers van dit forum,

Als ik dit schrijf, zit ik acher mijn bureau in Noorwegen.... Daar woon ik op dit moment. Maar, wat wil nu, We zijn ons aan het orienteren om opnieuw te verhuizen. En wel naar een warmer land. Hier willen we niet blijven. En daarom zijn we ons op "andere" landen aan het orienteren. We overwegen een eventuele verhuizing naar WA. Maar en nu de vraag, na veel zinnen... sorry hij was een beetje lang...... Wat is er zo goed aan WA, om daar voor te kiezen..... We zijn een gezin met twee kinderen, die 6 en 8 jaar oud zijn. Ik werk als verpleegkundige en mijn vrouw werkt als ziekenverzorgster.......... Ik hoor graag van jullie.  Vertel, vertel, vertel....

Al vast bedankt voor het lezen.............

Serge..............
 
Hallo Serge,

Ik heb even je oude berichtjes gelezen.
Waarom WA.
Je moet zien dat Aus groter is dan heel Europa.
Dan zeg je ook niet wil je in Noorwegen wonen of in Spanje.
Je moet kijken welk klimaat wil je, waar kan je werk vinden en waar
zou je je thuis kunnen voelen.
Een direct antwoord is dus heel moeilijk.

Succes Ton  :up:
 
moeilijke vraag hoor Ton..
er zijn zoveel redenen om juist voor het ene of voor het andere land te kiezen om te gaan wonen. Kom naar WA wanneer je van rust en ruimte houdt, wanneer je het niets kan schelen dat de rest van de wereld zo akelig ver reizen is; maak je vraag eens iets specifieker..
 
Hoi Serge,

Voor ons is de keuze op WA (specifiek Perth) gevallen als beste keus uit wat we van Australie weten. Daarbij opgemerkt dat het precies is zoals Ton ook al zegt, Oz is zo groot dat je sowieso niet alles vooraf kunt bekijken om een volledig uitgebalanceerde overweging te maken.

De eerste vakantie: Wij zijn eerst 5 weken langs de oostkust getrokken, van Cairns tot Eden, en dan via Canberra naar Sydney. Sydney zelf hebben we toen nauwelijks meegemaakt omdat Ellen toen haar been brak in de Blue Mountians.. Daarna nog een weekje Perth (waar we familie hebben wonen).

De tweede vakantie: Besluit tot emigratie was al wel genomen. Zeker vanwege werk (IT) willen we in ieder geval in/rond een grote stad uitkomen. Begonnen met een weekje Perth, daarna 2,5 week Sydney. Onze indruk: Sydney een zeer bruisende en levendige stad. Ondanks 4,5 miljoen inwoners toch kleiner aanvoelend dan Amsterdam. Voor Australische begrippen wel heel druk. En niet te vergeten ook heel duur. Huizen zijn in Sydney gemiddeld 2 keer zo duur als in Perth. Perth zelf is uiteindelijk onze keus geworden, omdat het daar zelfs naar Australische begrippen meer ´laid back´ is dan aan de oostkust. Samen met het droge en warme klimaat, en de financiele voordelen meer dan duidelijk.

Ongetwijfeld zal menigeen zeggen dat we Aidelaide, Melbourne of nog wat andere steden helemaal nog niet gezien hebben, en dat klopt.... Maar ja, je kunt ook niet alles vooraf bezoeken. Over enkele jaren een keer naar zo´n stad verhuizen kan altijd nog (we verwachten het niet hoor.. ;-)

De derde vakantie (begin 2005): Een echte ´pre-emigratie vakantie. Heel veel rondgekeken naar woonwijken, huizen, gesproken met makelaars, bouwers. Gekeken naar auto´s, proefritten gemaakt etc. Ook bij wat (IT-)recruitment buro´s geweest e.d.  Onze grote hobby is stijldansen, en ook dat hebben we daar volop kunnen doen.

Alles bij elkaar: Perth is de keus omdat het enerzijds wel een grote stad is (met alle voorzieningen e.d.), maar anderzijds wel een heel ´laid back´ way of life....

Hope this helps,

Perthpete.
 
Tja , wij zaten met ongeveer dezelfde vraag ,maar hebben besloten toch ook naar Perth te gaan .Sommige mensen hebben het mij afgeraden , maar anderen juist het omgekeerde .Daarom gaan we volgend jaar eens op vakantie om onze ogen de kost te geven en om te kijken of het ons daar aanstaat .Wij zijn van plan een eigen zaak te beginnen , dus dat doe je beter in een groot stad .Misschien tot in Perth ? Who knows?
Groeten Katja
 
Bedankt tot nu toe voor jullie reactie's. Inderdaad, OZ is een geweldig groot land met al zijn vetschillen. En dat maakt het dan ook meteen zo moeilijk. Zoveel boeken zoveel meningen. Dus dacht ik als er nu local's zijn die al in WA zitten, misschien kunnen vertellen waarom nou juist daar heen. Het is eigenlijk net als dat je even moet uitmaken waar je bijvoorbeeld in Europa moet gaan wonen. Dus hoe meer reactie's hoe beter.........

Thanks

Serge....
 
Back
Top