Vertraging Ozzie police check

tweety

XPdite Sponsor
Ter info!

Afgelopen weekend hebben wij voor de 2e stage van het partner visum een politie check aangevraagd. Daar kregen wij de mededeling dat de wachttijd momenteel zo'n 6 weken is.

Geldt dat alleen voor visa aanvragen? Heb vandaag ook een policecheck aangevraagd... Heb het nodig voor placement (school), krijg spontaan een wegtrekkertje want heb het ruim voor die 6 weken nodig!

Helaas wel je krijgt al een mededeling dat er vertraging is bij het aanvragen zowel online als de papieren versie. Mijn partner heft afgelopen maandag een papieren aanvraag gedaan en ik vandaag een electronische. Wij wachten rusting af...

Oh jee, nou fingers crossed dan maar. Ik had gister ook nog op de website gekeken en ik zag zo snel niets staan over vertraging. Er stond dat het 10 dagen duurt... Ik heb nog 3 weken alvorens ik stage moet gaan lopen...

Lastig inderdaad! Ik heb mijn Police Check via de post verzonden op dinsdag 22 mei en kreeg hem gister (20 juni) in de bus! Viel me nog mee! Succes!

Nou weet niet waar ze het over hebben. Woensdag mijn check aangevraagd online weliswaar en vrijdag een mailtje dat die afgegeven wordt en dat ze hem opgestuurd hebben. Mijn Partner welke op maandag een papieren versie heeft ingediend heeft nog niet vernomen.

Misschien schrikken de waarschuwingen mensen af die het niet direct nodig hebben.. Fijn dat het evengoed nog snel gaat. Ik ben hier ook mee bezig, maar heb niet zo veel haast gelukkig:). Welke documenten hebben jullie bijgevoegd voor de 100 punten? Er staan een hoop dingen op die alleen Australiers hebben en alles moet in het Engels (ik vraag het aan vanuit nl).. Kopie paspoort: 70 punten, kopie bankpas: 25 punten.. Nog 1 ding er bij; is birth certificate gewoon uitreksel uit gba?.. En wat is het verschil tussen die 70 en 25 punten waard is? Bedankt alvast en ik hoop dat jullie snel goedkeuring krijgen!

Mijn online aanvraag ging dus wel snel maar die papieren aanvraag van mijn partner heeft nu 1 maand later nog geen resultaat opgeleverd. Komen nu toch wat in tijdsdruk aangezien de 25 ste de deadline is. Misschien nog maar even een online aanvraag plaatsten.... Just to be sure

@ FandC, Waarom niet een kopie van je rijbewijs bijsluiten? Samen met paspoort en bankpas is dat toch ruim voldoende.

Ik had papieren aanvraag gedaan op woensdag, precies 1 week later kreeg ik de hele zwik terug gestuurd, had iets verkeerd ingevuld. Als een gek gecorrigeerd en dezelfde dag met exprespost terug gestuurd. Precies weer een week later had ik mn Policecheck in de bus! Ging heel snel dus, ondanks de tegenslag! Er is een 1300 nummer wat je kan bellen en kan informeren naar je aanvraag, heb ik ook gedaan. Misschien heeft dat geholpen! Good luck!

Bedankt voor de info! Gaan we zeker even doen.
Hoe is het met de stage, al begonnen?

Chantal

@ chantal: er staat alleen aussie rijbewijs op het lijstje. Dus heb paspoort, bankpas en birth certificate extract er bij gedaan. Vorige week online ingediend, nu wachten..

Ter info, gisteren een mailtje en sms gehad dat de 2e police check (paper based) er aan komt. :up:

Ook gisteren de police check online aangevraagd. staat nu op de site dat het 25 dagen duurt, met het streven naar een verwerktijd van 15 dagen voor eind juli. Dus we zullen zien.. heb kopieen van paspoort, bankpas/creditcard, en birth certificate extract bijgevoegd.

Ik heb de email inmiddels binnen, duurde een kleine 3 weken dus volgens mij volgens schema. Dit was wel een digitale aanvraag..

Ik heb m'n police check inmiddels ontvangen via de post. Precies 2 weken na m'n digitale aanvraag. M'n vriend had 'm al na 1 week.

Back