vertraging

Louise

New Member
Wij hebben in februari onze aanvraag naar de Diac verstuurd. Er werd aangegeven dat het ca. 7 maanden zou duren voordat deze in behandeling zou worden genomen. In juni zo ongeveer elke minuut de mail gecheckt of er al bericht was om de medicals te gaan doen. Maar helaas geen enkel berichtje hierover.
In juli toch maar eens nagevraagd of ze ons misschien vergeten waren. Dat dan gelukkig niet, maar we kregen wel het zeer teleurstellende bericht dat de wachttijd is opgelopen tot maar liefst 9 maanden !!!

Je snapt hoe groot de teleurstelling is/was. Hopelijk blijft het bij deze 9 maanden en loopt de achterstand niet nog verder op. We willen eigenlijk begin volgend jaar toch wel in Oz zijn.
Kan iemand mij vertellen waarom het allemaal zo lang moet duren?

Nou, dat verklaart dan direct waarom ik ook nog niets heb gehoord (27 nov 2006 ontvangen in Adelaide)... augustus dan misschien?

Omdat er, net als jullie, heel erg veel mensen graag een permanent visum voor Australie willen?

Je kan natuurlijk al wat zaken verder regelen zoals een VOG, Medicals en je IELTS. Let wel, je visum-validatiedatum wordt dan de datum (+ 1 jaar) waarop je je medicals hebt gedaan. Maar goed, je kan natuurlijk nu al afspraken maken voor bijvoorbeeld september/oktober en de uitslagen gewoon naar de DIAC zenden. je hebt tenslotte al een referentienummer toch...

[quote author=Annemiek link=topic=7355.msg94755#msg94755 date=1184113944]
Omdat er, net als jullie, heel erg veel mensen graag een permanent visum voor Australie willen?
[/quote]

Dat verklaart wel waarom het lang duurt, maar niet waarom het steeds langer duurt. De wachttijden lopen alsmaar op.

Dat zou kunnen omdat er steeds meer mensen een visum willen.
Of dat er minder mensen bij Diac zijn om alles te controleren.
Of dat het controleren per dossier langer duurt.
Of ...

Als je op austimeline kijkt en je kijkt ook naar een paar jaar geleden, dan zie je dat er ook wel eens mensen meer dan een jaar hebben moeten wachten. Volgens mij is het heel moeilijk om te zeggen waarom het zo lang duurt, want dat varieert heel erg. Heb gezien dat er een stel in 2004 meer dan een jaar moest wachten, terwijl iemand een jaar later hetzelfde visum in een paar maanden tijd al had. Wat ook nog zou kunnen... in september geloof ik worden er weer wat regels verandert. Misschien willen er nu een heleboel mensen op tijd hun aanvraag indienen zodat ze nog met de 'oude' regelgeving te maken hebben?

Pfff.. nou ik reken helemaal nergens meer op! Op british expats kun je nog steeds zien dat mensen binnen 4 maanden hun visum krijgen en nee, dat zijn dan niet alleen de "makkelijke" visa... Soms zie je ook over de tijden heen dat de DIAC ineens een inhaalslag doet... we weten het gewoon niet, er zit niets anders op dan te wachten  :whistle:

Ik wacht het gewoon af, ga lekker op vakantie in Australie en ga me niet meer druk maken!

Groetjes,
Lela

Back