verwarming

Cassie

New Member
Zijn er geen huisen (sydney) met centrale verwarming? Is dat onbetaalbaar? Is het niet nodig? :?
 
[quote author=Cassie link=topic=2684.msg29040#msg29040 date=1127592460]
Zijn er geen huisen (sydney) met centrale verwarming? Is dat onbetaalbaar? Is het niet nodig? :?
[/quote]

Nee die zijn ze nog aan het uit vinden.  :lol1:

Sorry hoor maar een beetje zondagochten humor.  :-D
Niet alle huisen hebben verwarming is meestal in sydney niet nodig,
gewoon een vest aan doen.
Maar sommige huisen hebben ductedheating gaat op gas.

Gr Ineke  :-D
 
Hoi Ineke!

Hoe zit het dan in de winters? Hoe koud wordt het dan? En hoe zit het met de seizoen....is er bijvoorbeeld een "echte" herfst, dat de blaadjes van de bomen vallen of is er eigenlijk weinig verschil te merken in de seizoenen?

En hoe laat wordt het licht en donker in Sydney?

Cass
 
[quote author=Cassie link=topic=2684.msg29067#msg29067 date=1127641259]
Hoi Ineke!

Hoe zit het dan in de winters? Hoe koud wordt het dan? En hoe zit het met de seizoen....is er bijvoorbeeld een "echte" herfst, dat de blaadjes van de bomen vallen of is er eigenlijk weinig verschil te merken in de seizoenen?

En hoe laat wordt het licht en donker in Sydney?

Cass
[/quote]

Hi Cass.

Er lopen al verschillende draadjes over donker  worden in Aus,
even met de search knop en je vind alle info die er geschreven is.
Maar Sydney word niet zo koud, ik kom zelf van Melb, zo ik doe een schatting
over de temp in Syd, want Syd licht boven Melb, en de meer noord je gaat
de warmer en vochtiger word het.
Melb heeft echt 4 seizoenen, syd iets minder, winter overdag ongeveer tussen
de 13 en 20 graden snacht natuurlijk kouder. Blader komen ook van de bomen
maar ook veel bomen die het hele jaar groen zijn.
Somers is er ook somertijd dan word het 9 donker, maar we hebben geen schemer.
Swinters  dat is dan in julie aug dan is het ongeveer 5 of half 6 donker.
En even over Silvana waters, dat is geloof ik in Queensland, kan me herineren dat
het een TV serie's was.

Gr Ineke :up:
 
He Ineke!

Bedankt voor je snelle reply. :up:

Fijn om te weten dat je daar ook een beetje seizoenen hebt. Lijkt me dat je dat toch gaat missen ookal zeuren we hier in nl zo veel over het weer.  Een beetje seizoenen houdt de afwisseling er in en breekt volgens mij ook wel het jaar...

Ook goed om te weten dat het niet het hele jaar door zo vroeg donker wordt. Kun je na het werk toch nog ff lekker buiten zijn en van het weer profiteren (op kantoor met airco zul je daar niet veel van mee krijgen)

Heb je misschien nog dingen waarvan je zegt dat je daar in eerste instantie niet zo aan denkt als je gaat emigreren, maar die toch handig zijn om te weten. Visa komt wel goed, maar als we begin volgend jaar even gaan kijken is het moeilijk om in zo'n korte periode op alles te letten en het is dan ook maar een moment opname.... En misschien heb je nog dingen waar we dan ook al op kunnen letten en misschien dingen die je in een later stadium pas tegen komt, maar goed zijn om nu al over na te denken....

Alvast bedankt weer!!!!

Cass
 
Hi Ineke

Nou moet ik toch even wat vragen:
En even over Silvana waters, dat is geloof ik in Queensland, kan me herineren dat het een TV serie's was.
  Heb jij een glazen bol naast je ochtend humeur staan?? :-D :-D

Silvana Waters was een Aussie Soap Serie

Groetjes
Syl
 
Ben ik weer Ineke......het "glazen bol verhaal" is opgelost! Ik snap het al, Silvana Waters werd in een ander draadje genoemd! :-D :-D
 
Hang er van af waar in Sydney je woont. Ik heb landinwaarts gewoond (Blacktown), en daar word het 's winters best koud (5 graden celcius, soms rond het vriespunt). En in een huis zonder verwarming, dan is het koud ja. Zelfs binnen met de jas aan dus, extra dekens en kruiken. Verwarming is dus niet standaard in huizen, dit moet je zelf vaak later installeren. In de zomer word het daar ook vaak veel warmer. Dan stap je op Centraal in met een normale temperatuur (25 graden), stap je in Blacktown in 40+ hitte uit. En als je dan geen airco hebt....
Ik heb nu een winter lang aan de kust in Sydney gewoont, en het word veel minder koud. Je kan echt makkelijk zonder verwarming of extra dekens. Een kruik voor in bed was het enige. Alleen na hele heldere nachten werd het 7 a 8 graden, en misschien overdag max. 16 graden, maar dat waren uitzonderingen. Het is heel vreemd om over straat te lopen in sydney op zulke dagen. Je zal bikkels zien die nog altijd in t-shirt, korte broek en slippers rondlopen, en mensen met handschoenen en een sjaal omdat ze het te koud vinden.
 
Hi Cassie

Ook in Sunny Queensland is het "bloody freezing" zo af en toe.....zeker als je na een paar jaar completely geacclamatiseerd bent dan

Reverse cycle airco doet wonderen, heb je zowel in winter als zomer wat aan :up: 

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=2684.msg29142#msg29142 date=1127719676]
Reverse cycle airco [/quote]

Hoe moet ik dat zien???

Rene
 
in de zomer blaast ie koude lucht, in de winter zet je hem op reverse en blaast ie warme lucht :up:
 
Thanx allemaal!

Maarruh... xtra denkens, truien en kruiken....da's niet echt wat ik me had voorgesteld! Zo'n omgedraaide airco is dus best handig! Maar ik mag hopen dat het maar een paar dagen zo koud is of is het daar echt 3 maanden "koud"?

Ik denk namelijk niet dat ik me tot de die-hards kan rekenen...

Cass
 
Hi Cassie......nee het valt allemaal reuze mee. Zeker de eerste jaren valt het nog niet zo op. En het is niet echt  maanden "koud" :up:

Hi Renee 
Dus het type airco dat je in een raam zet of zo? Met verwarmingselementen of zo?
nou dat is er wel eentje uit het jaar 0 hoor! :-D :-D :-D ook wel window rattlers genoemd. De huidige modellen zijn iets geavanceerder en worden veelal aan de muur gemonteerd. En dan heb je ook nog "ducted" Airco en dat is dan weer Airco die keurig in o.a. je plafond wordt weggewerkt (wel gelijk een stuk prijziger).

Groetjes
Syl
 
Het is tot nu toe behoorlijk lekker weer geweest. Ook de winter was lekker warm. Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat het eind september is. Raar om de Kerstspullen in de winkel te zien liggen  :-D. Ik denk elke keer: wat doen die Kerstspullen nou hier midden in de zomer. Het wordt trouwens al wel warm weer de komende dagen: tegen de 30 graden.
 
Bedankt Syl, het is mij nu een beetje duidelijker.

Idd, [quote author=Syl link=topic=2684.msg29475#msg29475 date=1127872654]
nou dat is er wel eentje uit het jaar 0 hoor![/quote] je ziet die dingen nog wel eens in amerikaanse films, vandaar de vraag.

Ps, Renee is een meisjes naam, Rene is een jongens naam.
Vaak wordt het geschreven als Renée cq. René. Maar ik ben nog wel eens lui en wil dan de " ' "  knop niet gebruiken. :oops:

René (zoals het hoort) :-D
 
Back
Top