verwarrend engels

jeroen240

Member
Tenminste voor ons :)

Wat maken jullie hiervan:
  • have completed 100 per cent of a Masters Degree or qualification higher than a Masters Degree at a Queensland institution in Queensland and have graduated within the last two years. Your application should include a copy of your academic transcript and a letter of completion from the institution.

In ons geval heeft Sascha bijna haar PhD (hoger dan een Masters Degree maar gehaald in Nederland) op zak. Ik lees hier dat als je qua skills boven een Masters Degree uitsteekt dit ok is en dat ze je skills vergelijken met het niveau van een Queensland institution. Sascha leest dat het uitgevoerd moet zijn in QLD en we dus niet in aanmerking komen. hmmmm verwarrend.

Wij zijn erg benieuwd wat jullie hiervan maken.

Sascha & Jeroen

linkje naar de site: http://migration.qld.gov.au/skilled...tion-list-international-post-graduate-alumni/ en klik vervolgens op criteria
 
Last edited:
Ik lees het ook als uitgevoerd 'at a Queensland institution in Queensland', dus dat het in QLD moet zijn gedaan. Ik ga dus met Sascha mee
 
zo lees ik het ook. Maar dat slaat dan wel nergens op aangezien het de bedoeling is buitenlandse skilled people aan te trekken??? Vreemd...
 
of je leest het als zijnde hoger dan een masters degree op een instituut in Queensland, dus ik lees het als dat het voor vergelijking is. En je mag niet langer dan 2 jaar geleden afgestudeerd zijn.
Je kunt altijd even een bureau inschakelen die zijn thuis in dit soort bla-bla verhalen toch?!
Niet opgeven hoor!!!
 
Haha, zo te zien is deze zin inderdaad voor meerdere interpretaties vatbaar!
We hebben voor de zekerheid maar een mailtje naar immi.gov.au gestuurd met deze vraag.
En net als Kat vinden wij het ook erg vreemd dat ze buitenlandse skilled mensen aan willen trekken en als de regel dan is dat je daar je papieren gehaald moet hebben.....Als we een antwoord hebben gekregen laten we het weten.
 
  • Like
Reactions: kat
En het antwoord van 'immi.gov.au' is......

'.....it states that you need to have studied at a Queensland Institute in Queensland'

In ons geval wil dit dan ook zeggen dat we helaas niet voor dit visum in aanmerking komen:-(
We gaan dus verder zoeken naar een andere oplossing, maar deze woordpuzzel is in ieder geval opgelost;-) Bedankt voor het meedenken!
 
Ja zeker jammer en in onze ogen ook raar gezien het idee achter dit visum.....
Maar we geven niet op en zoeken nu verder naar een andere oplossing.
 
Jammer zeg! Ze willen graag mensen hebben die veel geld in een studie in QLD hebben gestoken... Succes met verder zoeken!
 
Back
Top