verzekering bij vertrek voor visum afgifte

tweety

XPdite Sponsor
Zit er steeds meer aan te denken om voor mijn visum afgifte al naar Australie te vertrekken om daar een beetje te reizen. Nu zit ik alleen met het volgende; weet iemand hoe het zit met je ziektekosten verzekering?

In Nederland ben je dan namelijk uitgeschreven en betaal je geen premie meer en inschrijven bij medicare kan nog niet omdat je geen visum hebt. Nu weet ik dat er diverse instanties zijn die een overbruggings verzekering kunnen leveren, maar voor een langere periode loopt dit nogal in de papieren. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Groetjes Chantal

Je hoeft je in Nederland toch niet uit te schrijven voordat je in Australie je visum hebt en je daar inschrijft!!
Dit wil zeggen dat je die voorafgaande periode gewoon via je nederlandse verzekeringen(oa reisverzekering) kunt afdekken?

Dit kan natuurlijk ook.
Zal me dan waarschijnlijk wel op het adres van mijn ouders moeten inschrijven aangezien ik dan geen adres meer heb waar ik woon. Heb ik dit wel goed?

Als je ouders bv zorgtoeslag krijgen dan zal dit weer problemen voor hun opleveren, als jij je bij je ouders inschrijft. Wij hadden onze huur een maand later opgezegd zodat we nog een maand verzekerd waren in NL. Weet niet hoe lang je van te voren weg wilt.
Je kan je via Oomverzekeringen verzekeren ,is wel duur zoals je zelf al ontdekt hebt.
Succes

erna

Mijn ouders krijgen geen zorgtoeslag dus dat is geen probleem. Daarbij komt toch dat ik dan geen inkomen heb dus is dit volgens mij zowiezo geen probleem.

Hoe lang ik van te voren vertrek.....weet jij het? Dan weet ik namelijk ook wanneer ik mijn visum krijg  :wink:.
Zonder gekheid wil mijn aanvraag eind sept te versturen en zit er over te denken om eind maart begin april te vertrekken.

Back