Tanya
New Member
Ik ga (hopelijk) na de zomer weer richting Oz met m'n tweede WHV. Nu zat ik na te denken over verzekeringen. Voor mijn eerste jaar backpacken heb ik een globetrotter verzekering afgesloten, zo'n reisverzekering die ook werken dekt. Die was in principe heel uitgebreid. Daarnaast heb ik ook gewoon mijn zorgverzekering in Nederland aangehouden (want dat moet). Nu is het plan echter om voor een langere tijd weg te gaan; eerst een jaar WHV, dan proberen een sponsorship of traineeship te krijgen of anders studeren; ik wil eigenlijk gewoon emigreren, maar ben me bewust van de (visa) beperkingen dus als dat allemaal niet lukt ga ik het met een working holiday in Canada proberen. Anyhow: ik verlaat Nederland dus in ieder geval voor meer dan een jaar, dus ik denk dat ik me kan/moet uitschrijven in Nederland. Dan kan ik dus ook mijn zorgverzekering opzeggen hier (toch?) Maar is dat verstandig? Kan ik een Australische zorgverzekering afsluiten als ik geen resident ben? Of is een globetrotter verzekering genoeg? Uiteraard heb ik ook Medicare, dus ik kan in ieder geval naar de dokter, maar ik ben graag volledig verzekerd, mocht er iets ernstigs gebeuren. Waar moet ik me verzekeren?