Verzekeringen-Medicare-Telefoon-Gas-Kabel-Bankrekening-RTA

Ebony

New Member
De afgelopen dagen ben ik druk geweest met het aansluiten en afsluiten en registreren van en hoop zaken.

1 voordeel de meeste zaken kunnen per telefoon geregeld worden.
Lijstje van wat ik al gedaan heb.

Bankrekening
Inboedelverzekering
Aanmelden school
Autoverzekering
RTA registratie
Telefoon
Gas en Licht
Kabeltv
Internet
Medicare
Pestcontrol
Poolcontract
Housewashing
Sportschool / soccerclub / dance school
Zwemles kinderen

Wat is RTA? Zou je iets meer kunnen vertellen...
Is wel handig voor m'n draaiboek!

Groet,

Claire

He Claire,

Nou dat weet steve wel, heeft hij nodig voor die grote car straks van hem.
Heeft te maken met de wegenbelasting en je nummerplaat. Met het visum moest ik daar naartoe anders kon ik niet eens de auto kopen bij de dealer.

Jeroen said:
In Australië hebben ze toch ook water?
Of halen jullie dat uit de rivier.

:lol:

Nou je het zegt, heb helemaal niks hoeven te doen voor het water.
Er komt wel water uit de kraan, en ik zie ook geen waterslang lopen naar de Parramatta rivier. En op mijn AGL bill staat alleen gas en electriciteit.
Zie wel vaak water restrictions wagens rondrijden.

Bedankt voor de opmerking, ga maar weer ff bellen.
Anders sta ik straks onder de douche en sluiten ze het water af.

Mrs.P said:
Wat is RTA? Zou je iets meer kunnen vertellen...
Is wel handig voor m'n draaiboek!

Groet,

Claire

RTA = Roads and Traffic Authority; www.rta.nsw.gov.au

Ze regelen o.a. uitgave kentekens, verkeersinformatie, verkeersregels, veiligheid, wegenonderhoud en de "double demerits" (tijdens nationale feestdagen worden bij overtredingen in het verkeer, dubbele punten van je rijbewijs afgehaald - je merkt het wel in het verkeer - iedereen rijdt een stuk langzamer!)

Hier betaal je ook je wegenbelasting. Met een auto ouder dan drie jaar ga je naar de RTA met je "green slip" (3rd pty insurance) en pink slip (soort APK), brief van de RTA plus uiteraard creditcard - ik heb het voor de eerste keer meegemaakt in juli. Je "green slip" kun je bij elk verzekeringsmaatschappij regelen. Ik heb mijn "green slip" bij de NRMA geregeld (NRMA handelt in allerlei verzekeringen maar is ook de wegenwacht). Waarschijnlijk als je auto minder dan 3 jaar is hoef je geen pink slip mee te nemen.

:wink: jullie zullen het allemaal meemaken - het is wel goed geregeld vind ik.

Jeroen said:
In Australië hebben ze toch ook water?
Of halen jullie dat uit de rivier.
In Tasmanië is het water gratis, ik neem aan dat in meer staten het geval is! :D

G' day

Even dit oude topic misbruiken :lol: Kon niet zo snel een recenten topic vinden om me vraag te stellen.

Iemand sugesties voor een goede private medicare verzekering ?
ok tanks ik google nog even verder. Alle tips zijn welkom :up: :up:

gr. Barry

Private medicare is een tegenstelling. Medicare HEB je, private health care KOOP je.

Wij zijn gewoon op het internet een beetje gaan speuren, en hebben toen degene genomen die het meeste voor het minste geld bood. Wij hebben alleen aanvullend ("extras cover") genomen. Als je de hele mikmak neemt ben je een berg geld kwijt per jaar (wij zo'n beetje $2000 als gezin)...........Aan de andere kant, als je het de moeite en het geld waard vindt, lig je wel in mooiere ziekenhuizen enzo; met minder wachtlijsten.

Tsja, keuzes, keuzes.

Marc

Hoi Marc

Bij mij gaat het niet zo zeer om een luxe ziekenhuis. Ik wil vooral private care heben vor een goede Dental. Ben altijd in NL erg zuinig op me gebit geweest. Elke 6 maanden controle en als er iets is gelijk naar de tandarts.

Laatst was er nog een programma op Imparja (zender 10) Mensen hadden iets aan hun gebit en hadden geen private dus moesten ze op de wachtlijst van medicare. Er zaten dus mensen tussen die al 10jaar op de wachtlijst staan. 1 had zelfs ze huis te koop staan zodat ie een private tandarts kon betalen om heel zijn gebit te repareren of whatever...   :| :| Gekker moet het niet worden.. :roll:

In iedergeval bedant voor de tip.
Groetjes Barry

goeie keus, wat mij betreft!

Wij hebben het ook gedaan vanwege de dental care (en podiatry; zeg maar de voetendokter). Al met al best goed. Met zijn drieen naar de tandenbeul voor een "servicebeurt" is zo'n 350-400 dollar, en met extras cover nog maar iets van 200 dollar. PLUS dat in geval van echte ongelukken we ook 75% terugkrijgen!

Marc

[quote author=Ebony link=topic=599.msg4779#msg4779 date=1095857333]
Pestcontrol
Poolcontract
Housewashing
[/quote]

Wat houden die drie dingen in dan?  :-o

Pestcontrol zal iets met ongedierte te maken hebben
Poolcontract zal iemand zijn die regelmatig je zwembad komt schoonmaken?
Housewashing lijkt me iemand die de buitenkant van je huis schoonhoudt?

Back