verzoekje..

alieNL

Well-Known Member
Hoi,

Vrienden van mij gaan in Maart/April 5 weken naar Australie op vakantie (I'm jealous!!!) en gaan dan met een campertje van Sydney naar Cairns. Ik en nog wat andere vrienden van hen, hebben ze inmiddels al behoorlijk wat tips and must sees etc. gegeven, maar vooral over de standaard dingen die je op je backpackers route tegenkomt.

Ze willen eigenlijk nog de volgende 2 dingen, maar daar heb ik / hebben wij, hen nog niet mee kunnen helpen.
- een mooi campeerplekje (in een NP oid) waar je relatief 'dicht' bij de natuur staat en waar ze zo'n 3 nachtjes ofzo leuk kunnen verblijven. Een soort van rustpuntje tijdens de reis.
- ze willen wat wildlife bekijken, maar houden niet van een grote dierentuin zoals Australia Zoo. Liever iets kleins, lokaals. Ik heb ooit hier eens iets gelezen over een koala opvang/verzorgingsplek oid. Weet iemand iets?

Heb ook nog gezocht naar eerdere draadjes over vooral het stuk Sydney - Brisbane, als iemand daar wel een link van kan vinden, graag! :) Mijn zoektalenten op dit tijdstip zijn niet zo geweldig.. :(

Alvast bedankt,
Groetjes Alie
 
Vwb wildlife in een klein, lokaal parkje, ik kan het Australian Reptile Park in Somersby (bij Gosford, Central Coast) aanraden. Daar kun je gerust een hele dag spenderen en het is allemaal Australische spul. Koala Park in Pennant Hills is ook aardig, maar vind ik persoonlijk te rommelig/beperkt.
 
Ik las AlieNL's openingspost en dacht meteen "Aha, koala ziekenhuis in Port Macquarie", scroll ik omlaag en ben je me gewoon voor HardCore ;)

Ik vind zelf Lone Pine Koala Zoo in Fig Tree Pocket (vlakbij Brisbane zelf) erg leuk. Het is niet zo grootschalig en toeristisch als Australia Zoo. Australia Zoo vind ik wat te schreeuwerig.

Springbrook National Park (volgens mij heet het zo), in het Gold Coast Hinterland, vinden wij erg mooi. Ik ben niet zo op de hoogte van overnachtingsmogelijkheden met een camper daar, maar het is een prachtig gebied. Pas wel op voor yowie's ;)
 
Thanks!!! Ik was idd naar het Koala hospital op zoek!! Andere tips zijn nog welkom!
 
  • Like
Reactions: Jor
Ik zou ook voor het koala hospital en het billabong Park kiezen, en als je van Sydney afkomt is het zo'n 500km rijden naar Port Macquarie en heb je nog genoeg tijd om een mooi plekkie te zoeken. Trouwens de hele Mid North Coast is prachtig mis het nog elke dag.

gr, Moon
 
Hi,
In Cairns is kamperen bij Davies Creek erg leuk. (Tablelands) Hartleys croc farm is erg informatief en niet je gebruikelijke dierentuin. Gelukkig hebben ze daar geen koala's ;) dagje Green island moeten ze ook zeker niet missen. Schildpadden, prachtig koraal, mooie vissen en niet de hele dag op een boot hoeven zitten.
Er zijn super veel mooie kampeer plekken rondom Cairns, laat maar weten als je daar meer tips voor wilt hebben voor ze.
Ben ook jaloers... ;)
 
Back
Top