Vespa scooter

Hi allemaal,

Ik zit eraan te denken om een Vespa scooter te kopen als ik in Sydney woon. Heeft iemand enig idee of je hier een rijbewijs voor moet halen/hebben? Zoja, hoe regel ik dat? Ik hoor het graag!
 
Volgens mij moet je een motorrijbewijs hebben, ook voor brommers. Maar dat is op zich wel gemakkelijk te halen. Je moet een cursus doen, die op zich niet veel voorstelt en dan drie maanden met een L-plate rijden voordat je een test kan doen. Tenminste, zo is het in NSW. In andere staten is het weer anders. In Qld moet je bv eerst minimaal een jaar een autorijbewijs hebben voordat je je motorrijbewijs kan halen en hebben ze geen L-plate voor motoren.

Voor geïnteresseerden heb ik trouwens nog twee originele Vespa helmen. Een is nauwelijks gebruikt, de andere nooit. De Vespa hadden we in Nederland verkocht, de helmen meegenomen, maar nooit meer gebruikt.
 
Dankje, Janneke! Waar zit jij in Australie? Helm lijkt mij fijn om evt. over te kopen, maar eerst maar verhuizen & dan verder kijken ;)
 
Haha, ja..fietsen is ook een idee. Maar naast het emigreren, is het kopen van een Vespa ook een droom van mij <3. Lijkt mij handig voor huizen bezichtigen en uiteindelijk naar mijn werk te rijden, ipv een auto.
 
Let er op dat helmen geen australische certificering hebben. Je kan hier een boete voor krijgen (kans zal wel klein zijn) en de verzekering kan moeilijk gaan doen bij een ongeluk met letsel.

Dit gold in ieder geval bij motorhelmen. Ik verkoop de mijne nog in NL.
 
@Ernie&Hobbes Wij wonen in Brisbane, maar ik ga nog regelmatig naar Sydney op bezoek bij mijn dochter. Ik zal eens uitzoeken hoe het met die certificering zit. Ik heb me er nog niet in verdiept, aangezien we hier geen Vespa hebben.
 
Back
Top