Vestigen in Sydney of Perth?

Ann

New Member
Hallo Aussie kenners,

We hebben de kans om vanaf april/mei 2010 voor een periode van 3 jaar in Australie te wonen en werken via het werk van m'n man. We hebben 2 kindjes van 2 en 4 jaar.

We kunnen kiezen of we ons in Sydney of Perth vestigen.

Wat zijn jullie ervaringen met beide steden en wat raden jullie aan (voor een gezin met 2 kleine kids)?
 
wauw tof! wat een kans! B)

Wel een moeilijk vergelijkbare keuze! je kan deze twee steden echt niet vergelijken vind ik persoonlijk. Hangt er van af wat je verlangt.

Er zijn er een hele hoop op dit forum die in Perth wonen en zij zullen je vast overtuigen om daar heen te gaan :lol:
 
Ja dat is idd een persoonlijk keuze. Sydney is een echte grote drukke stad. Perth daar en tegen vond ik zelf een erg toegankelijke stad die groot is, maar ook heel klein. Een soort van dorps stad :) Met kinderen zou ik de voorkeur geven aan Perth, maar zoals hierboven door nesje ook al wordt gezegd, het is en blijft een persoonlijke keuze. Ik zou goed kijken naar de stad (wat heeft die jullie te bieden) en de omgeving. Sydney heeft natuurlijk stranden (erg toeristisch) en the blue mountains. Perth heeft dat ook allemaal (mooiere stranden) en je zit relatief snel in 'onbewoond' gebied (omhoog). Het heeft eeng eweldig zuid-westhoek etc. Bij Sydney blijf je relatief lang in 'bewoond' gebied.

Succes met kiezen!
 
OK, geef toe.. ben enorm bevooroordeeld.... Woon tenslotte zelf in Perth!!!

Maar met jonge kinderen in het achterhoofd, kan je inderdaad met Perth een zeer goede keuze maken. Je moet hier echt je best doen om niet in een straat te wonen waar binnen 250 meter een speeltuin is. Perth heeft een aantal zeer kindvriendelijk stranden, waar kleine kinderen ook rustig in het water kunnen spelen en doordat het hier nog echt een dorp is kunnen kinderen in heel veel wijken ook nog gewoon op straat spelen. Daarnaast zijn de afstanden ook kleiner. Je kunt er dus voor kiezen om een eindje buiten het centrum te wonen voor een betaalbare prijs zonder dan uren onderweg te zijn naar je werk (en weer terug) en dan nog optijd thuis te zijn om de kinderen nog in bed te stoppen.

Dit waren voor ons allemaal dingen die heel erg hebben meegespeeld met de keuze en wij hebben met volle overtuiging voor Perth gekozen.

Misschien is een korte vakantie een idee? Kan je zelf eerst even rond kijken en naar je eigen gevoel luisteren.

Succes met je keuze.

Sacha
 
Dank je wel voor deze reacties.

Voor we kinderen hadden, zijn we een aantal keren in Australie op vakantie geweest (overal behalve Perth) en toen zou ik ongetwijfeld voor Sydney gekozen hebben maar nu met de kinderen twijfel ik.

Mijn man zal waarschijnlijk vaak reizen waardoor ik door de week waarschijnlijk vaak alleen ben met de 2 kids.

Het voordeel van Sydney is dat er werkgerelateerd waarschijnlijk meer te doen is voor m'n man waardoor hij misschien minder vaak zal reizen.

Perth daarentegen lijkt me gezelliger en beter te overzien als ik alleen ben met de 2 kinderen.

Denken jullie dat m'n gevoel klopt en hebben jullie nog suggesties?


ps: Op voorhand nog even die kant opkomen lukt niet meer, we moeten een van de dagen vanuit Nl de beslissing nemen.....
 
Beste Ann,

Je gevoel klopt inderdaad. Heel veel vrouwen in Perth hebben te maken met een man die in de mijn industrie werkt en zitten dus vaak een aantal weken zonder man. Er zijn hier ontzettend veel dingen die het leven voor die vrouwen zo leuk maken. Vooral omdat er heel veel vrouwen zijn die weten hoe dat is, je maakt daardoor heel snel contact en dat is weer ontzettend handig als je bijvoorbeeld eens oppas nodig hebt!

Maar er valt ook wat voor te zeggen om in Sydney te gaan wonen als hij daardoor minder vaak weg is, want je gezinsleven is tenslotte heel belangrijk.
 
Ok, ik ook effe:

PERTH, zonder twijfel ... ;-)

Zonder gekheid, na 3.5 jaar Perth nu (geen kinderen overigens) geen moment spijt. Ook wij hadden in het begin de vraag gaan we naar Sydney of naar Perth. Kozen toen voor Perth wegens de toch wel drukte in Sydney met bijbehorende reisafstand maar werk (als je een leuk huis zou willen kopen tenminste). Ook is het klimaat in Perth (wat ons betreft absoluut te verkiezen boven Sydney aangezien het hier veel en veel droger is. En ik garandeer je dat droge warmte veel beter uit te houden is de humidity....

Maar ook zoals eerder gemeld, het is en blijft een persoonlijke keuze...
 
We hebben een jaar in Perth gewoond en wonen sinds 6 maanden in Melbourne maar we missen Perh nog iedere dag.


het blijft hoe dan ook een persoonlijke keuze.



Magda
 
Back
Top