Vetass or APS

Jhonny

New Member
Iemand weet wat beide inhouden? Welke zwaarder is?
Ik zou onder APS vallen. Moet ik dan getest worden?

Dank Henriette,

Helaas moet als organisatie psycholoog om 120 pnt te halen. Ik heb organisatie psychologie gestudeerd en sociale psychologie (2 masters).
Maar heb in werkervaring vooral sales gedaan. Vandaar beetje mijn probleem. Ik heb net ook de opleiding tot mediator gedaan en studie technisch moet het wel goed zitten.

Ik zit nu ook te kijken om eerst nog een postgraduate in human resource manament te doen in australie. Iemand daar iedeen over? Mbt het behalen van een permanent verblijfs visum?

Voor zover als ik nu kon zien worden je psychologie kwalificaties alleen maar beoordeeld op je studie, dus niet op je werkervaring. Volgens mij moet dat dus wel lukken (6 jaar opleiding). Ook moet je bijv. aangeven of je een afstudeeronderzoek hebt gedaan enzo. Maar kijk er maar eens naar, ik denk dat je een goede kans maakt. Wel een duur assessment: iets van 650 dollar! Maar dan kun je ook direct registreren als psycholoog daar.
Wat studeren betreft: veel vrienden die een post doctorale opleiding in Australie hebben gevolgd. Student visum is niet moeilijk aan te vragen, je kan dan 20 uur per week erbij werken (en meer in de vakanties). Wel is de opleiding in Australie duur.
Zie de verschillende sites van de universiteiten of van IDP Australia, die ook in Utrecht zitten. Die hebben contacten met bijna alle uni's daar.

Henriette

Ja heb ik gedaan. Maar weet jij of ze na hun studie over het algemeen een goede kans maken om te blijven?
Door waarschijnlijk een sponsor? En weet jij toevallig wat gem leeftijd is bij post grads? Hmm die is lastig eh? :)
Oftewel hoe oud zijn/waren je vrienden die hun opleiding daar volgden? Ik ga richting de 30 dus wil niet te oud zijn...

ha ha, die waren allemaal al VER over de 30 jaar hoor! Bij een postdoctorale opleiding zul je helemaal niet de enige zijn van in de 30!
En na de studie, mits genoeg punten, nu 120 geloof ik (was 110) kom je dan in aanmerking voor een onshore skilled independent. Ipv werkervaring voldoe je dan aan de basic requirement van Australian Qualification in 2 years fulltime study. Overigens geldt een 1,5 studie (full time) ook nu mee voor de 2 jaar requirement. De tijd tussen je aanvraag en je visum mag je op een bridgingvisa blijven en ook werken. Als je dan een beetje in je vakgebied aan de slag kan kun je waarschijnlijk ook nog wel 10 punten claimen voor je specifieke werkervaring. En 5 bonuspunten voor Nederlands. Volgens mij kom je dan aan 120 punten.
Zoniet: je hebt natuurlijk lang de tijd om werk te vinden en er dan een sponsorship uit te slepen! Of op een SIR blijven (dit wordt ook vrij veel gestimuleerd na een studie daar........)
Hoop je wat verder geholpen te hebben!

Henriette

Back