Vetasses ??

dave broekhuizen

Active Member
Vandaag, op de laatste dag van het jaar, bericht van australian migration consultancy services.
Blijkt dat we beiden een skilled occupation hebben en dat we op marloes een aanvraag in gang kunnen gaan zetten.
Daartoe zullen we aan de eisen van het vetasses moeten gaan voldoen.
Waar ik nog vraagtekens bij zet is het volgende. Moet je ook gaan werken in t beroep waar je dan aan voldoet. Want daarvoor moet je minstens een permanent resident zijn.
Wie t weet mag t zeggen.

Voor iedereen een prachtig jaar toegewenst en dat er veel dromen uit mogen komen.
Dave/ Marloes

Als je voor een skilled independent visum gaat, dan is dit een permanent visum. Als je dan besluit om beroeps bijenhouder te worden is that totally up to you

Bah, >:D gezien de goede bovenstaande tips even wat vraagjes richting Migration consultancy services gemaild.
Deze konden zeker beantwoord worden a 825 Aud. Hierop zelf de Australian Gouvernment site weer doorgespit ( want we blijven Dutchies ej.)
Volgens mij is de kortste weg toch echt genomineerd/gesponsord worden door een bedrijf voor minimaal 2 jaar waarvan 1 minimaal 1 jaar 35 uur per week.
Iemand ervaring met gewoon solliciteren en dan gaan????

Dat Skilled nominated gaat hem, ondanks MCS's eerste assessment niet worden.
En Skilled independent, onze baan staat niet op de SOL. dus die ook niet.
De motivatie blijft voorlopig, al voel ik voor het eerst wat druk. Doet me denken aan dat liedje "should i stay or should i go ;-)
(mijn Engels wordt er wel steeds beter door!)

Grts dave/Marloes

Last edited:
hihi kortste weg.....ook voor een 457 moet je beroep op de lijst staan, want ze moeten hier aantonen dat ze niemand voor die functie locaal kunnen vinden.
Sorry kan het niet mooier maken dan het is....

@Katjavdl gelukkig staat de onze wel op de csol.
Maar idd. Baantje vinden is de grootse uitdaging ( tot nu dan.)
Dus als iets weet

Mooie uitdaging! Ieder is regisseur van zijn of haar leven. Als je echt wil en er echt voor gaat dan lukt het wel. Ligt er natuurlijk wel aan in welke beroeps categorie je aan de slag wil. Ik zou beginnen met een mooie cv maken en LinkedIn profielen aanmaken.

Back