VETASSESS en een niet gewenst resultaat: Sh&^! Of eh....

Jeroen

XPdite Hero
12 weken geleden zijn er een aantal documenten die kant op gestuurd en volgens het boekje zouden ze er 6 wekekn de tijd voor nodig hebben om het te kunnen beoordelen. Na 10 weken een mailtje gestuurd met de vraag wanneer we het een en ander kunnen verwachten; geen reactie. Vorige week een fax gestuurd; geen reactie. Volgende optie: in het vliegtuig stappen, naar Oz toe, die ambtenaar achter het bureau wegtrekken en nogmaals vriendelijk vragen hoe het er mee staat.
Eerst maar even bellen maandag (dat ik er aan kom :p)

Wie heeft er met dit bijltje gehakt of kan mij meer vertellen over VETASSESS.

Het begint knap irritant te worden, ALLES ligt klaar om opgestuurd te worden en het verd$%@#! wachten is op hun.
 
Bij de NOOSR zeggen ze dat je geen contact hoeft op te nemen voordat er 12 weken verstreken zijn. Gelukkig kreeg ik al na 8 weken bericht, want als er iets irritant is dan is het wachten. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt Jeroen. Hopelijk krijg je telefonisch wat opheldering.
 
Nou he he, een sprankje hoop. Ik heb zojuist ff gebld en ik kreeg te horen dat het resultaat onderweg is; ze hebben het een paar dagen geleden naar ons verstuurd. Ze hebben een enrome achterstand door de vele aanvragen. Nou ja, dat is tenminste opgelost.
 
Phoe, moelilijk te zeggen, ik zal straks eerst een mailtje sturen met wat vragen over dat tijdelijke visum (zint me niet helemaal). Ik kan altijd nog een cursus STEK doen (koeltechniek), dat soort banen hebben 15 punten extra (Job in Demand). Eerst ff verwerken en dan weer helder nadenken.
 
In beroep gaan heeft denk ik geen zin, ze vragen een graad, die vergelijkbaar is met een Australische graad (directiesecretaresse), maar dat wordt in NL niet afgegeven; er bestaat geen graad voor.

Morgen zien we wel verder.

Bedankt
 
"Ursula said:
In ieder geval kun je binnen 6 weken in beroep gaan tegen deze uitslag"]

Ook voor het SIR visum heb je een positief skills-assessment nodig.
 
Lost said:
Ook voor het SIR visum heb je een positief skills-assessment nodig.

Dat is bij mij geen probleem, die heb ik al.

Even gestruind op internet; men kan altijd nog Australier worden en dan ben je dus vrij om te gaan en te staan waar je maar wilt! Nou, er klinkt weer een beetje muziek in mijn oren.

Dit heb ik gevonden:

If you're a permanent resident, and you've lived in Australia for two or more years you may be eligible to apply for citizenship by grant.


You are eligible if you can answer yes to all of the following questions:

Are you a permanent resident?

Have you been present in Australia as a permanent resident for two years in the previous five years, including for twelve months in the past two years?
Try our residence calculator (niet mee gekopieerd)

Are you of good character?

Do you have a basic knowledge of English? (This requirement won't apply if you are aged 50 or over)

Do you have an adequate knowledge of the responsibilities and privileges of being an Australian citizen? (This requirement won't apply if you are aged 60 or over)

Do you intend to live in, or maintain a close and continuing association with Australia?


Link: http://www.citizenship.gov.au/how.htm#step1

Het zal wel een keer lukken dus lijkt me.

Ha, alles zal recht kom.



Het is niet de kleur van je schoen, maar de kwaliteit van het leer, die bepaald hoever je kunt lopen.
 
Als je verder leest moet je wel meedoen met de poppenkast:

Step 4 Attend a short interview
If you're applying for citizenship you'll need to attend a short interview, unless you're under the age of 16.

If you put in your application in person, you may be interviewed then, or you might be asked to come back later for an interview. If you live outside a capital city, you may be able to have your interview at an Australia Post office.

At the interview, Department staff will:

Look over your application form and personal documents to make sure they are complete
Ask you about the responsibilities and privileges of Australian citizenship and assess whether you can speak and understand basic English
After your interview, the Department will write to you about whether your application has been approved. Most applications are processed in 30 days.

Step 5 Find out when your citizenship ceremony will be and invite family and friends
Once your application has been approved, you will be scheduled to attend a citizenship ceremony held by your local government council. Generally, it can take up to a few months, depending on where you live. If you need to attend a citizenship ceremony by a particular date, please advise your local office of the Department in writing.

Everyone needs to attend a citizenship ceremony, except for children under 16 who are of course welcome.

Most ceremonies are held at the local town hall or another civic building and are usually presided over by the local Mayor. You'll get a letter from the Department or your local government council to tell you when and where your ceremony will be held.

Citizenship ceremonies are warm, friendly events where you celebrate becoming an Australian citizen. You might want to invite your family and friends to be part of this important step you're taking, and to celebrate your citizenship with you.

Step 6 Go to the ceremony and make the pledge and receive your citizenship certificate
The citizenship ceremony will legally formalise your citizenship and welcome you as a new Australian citizen. You become a citizen at your ceremony when you make the Australian citizenship pledge.

Making the pledge is a moving, important part of the citizenship ceremony. The pledge reads:

From this time forward, under God*,
I pledge my loyalty to Australia and its people,
whose Democratic beliefs I share,
whose rights and liberties I respect,
and whose laws I will uphold and obey.

*New citizens can choose to take the pledge in the form of an oath, which includes the words 'under God', or in the form of an affirmation, which does not.

Once you've made the pledge you will be given your certificate of Australian citizenship.

The certificate is provided to all new citizens as legal proof of their Australian citizenship.

You'll also be able to complete an electoral enrolment form which registers you on the electoral roll and allows you to vote.



Daar valt wel overheen te komen; ze kunnen het krijgen zoals ze het willen hebben. :lol:
 
Het wordt dus SIR (we zien wel wat ervan komt) en de papieren gaan begin volgende week de deur uit!

YES!
 
Jeroen said:
Het wordt dus SIR (we zien wel wat ervan komt) en de papieren gaan begin volgende week de deur uit!

YES!
Ik wil je hervonden enthousiasme niet al te veel temperen, maar als ik zo je laatste paar posts lees, ben ik er niet zeker van of je je ervan bewust bent dat SIR een tijdelijk visum is, geen permanent! Na 2 jaar moet je dus alsnog een PR visum aanvragen, het is volgens mij niet zo dat je na 2 jaar op een SIR visum automatisch PR krijgt. Op britishexpats is hierover al veel meer geschreven, ik raad je aan daar even goed rond te kijken, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
 
"Hans de Visser said:
Ik wil je hervonden enthousiasme niet al te veel temperen"]

Ik ben bijna geheel op de hoogte wat het SIR visum inhoudt; ik was (en ben nog steeds een beetje) er niet helemaal blij mee vanwege de restricties, die, denk ik, grotendeels blijven gelden als je het permanente visum hebt aangevraagd en gekregen. (dejavu) Maar alles zal recht kom.
 
"Ursula said:
Volgens mij Lost"]Jeroen[/u] al een positief antwoord op zijn skilles assessment en zijn die 5 punten die ze nodig hebben om aan 120 punten te komen afhankelijk van de skilles van zijn vrouw?!?

Of heb ik het nou helemaal fout Jeroen?

Jeroen: kun je niet proberen aan een joboffer te komen? Dan krijg je ook weer extra punten.

Ursula

Klopt helemaal Ursula, we komen nu in aanmerking voor (maar :D ) 115 punten.

Een joboffer gaat niet zo makkelijk, daar ben ik ondertussen wel achter; ik heb het in de tussentijd wel geprobeerd. Een werkgever moet het een en ander aantonen, bijvoorbeeld dat ik niet voorgetrokken word op een Australier. Lastig hoor die joboffers. Ze zullen over het algemeen alleen een joboffer geven als de nood echt aan de man is; (wat mij verteld is) ze zijn er niet zo happig op, omdat het de emmigrant vaak alleen maar gaat om het verkrijgen van een visum en als dat in handen is, is het enthousiasme voor de baan weg en word er iets anders gezocht, kortom; moeite voor niks gedaan.
 
hallo Jeroen,

Heb wat berichtjes vluchtig doorgelezen, snap alleen iets niet. je hebt nog geen uitslag van de vet., maar ik las ook ergens dat je de skills assessment al hebt? (voor eventueel het nieuwe visum)
Wij wachten al vanaf december op de uitslag van Vetassess. (In dec is het aangkomen )
 
victoria said:
hallo Jeroen,

Heb wat berichtjes vluchtig doorgelezen, snap alleen iets niet. je hebt nog geen uitslag van de vet., maar ik las ook ergens dat je de skills assessment al hebt? (voor eventueel het nieuwe visum)
Wij wachten al vanaf december op de uitslag van Vetassess. (In dec is het aangkomen )

Hoi Victoria

dat wat je niet snapt maakt ik nu even duidelijk; Erna heeft een waardering aangevraag (nodig voor de laatste 5 punten) bij VETASSESS (neg.), mijn waardering heb ik aangevraagd bij IEAust (pos.) (totaal 115 punten)

Als je als vanaf december wacht, gaat er iets niet goed, normaal doen ze er 6 weken over, soms iets langer (staat ergens) maar toch geen 7 maanden. Ik heb vorige week naar Melbourne gebeld en gevraagd wanneer we het resultaat konden verwachten en die was net een paar dagen onderweg terug naar ons. Als ik jouw was had ik allang actie ondernomen, e-mail & faxen helpen niet; geen reacties op gekregen. Gewoon even bellen. Als je het nummer wilt hebben, hoor ik het wel; ik heb het hier nu niet meer voor me liggen.

Suc6!
 
het diploma wordt persoonlijk beoordeeld, aangezien ze het daar niet kennen, vandaar dat het (veel) meer tijd kost.
het emi. bureau dat ons helpt, stuurt elke maand een berichtje, om te vragen hoe het ervoor staat.
 
Back
Top