Via Australië naar Nieuw-Zeeland emigreren?

Matthijs

New Member
Hallo allemaal,

Binnen een halfjaar hopen wij naar Australië te kunnen afreizen als skilled independent migrants. Nu even, uit pure belangstelling en zonder de bedoeling onze koers te wijzigen, een theorievraag: In hoeverre is het mogelijk als houder van het visum dat wij straks krijgen naar Nieuw-Zeeland te emigreren? Ik heb gezocht op internet, maar - misschien zoek ik niet goed..? - nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Dus links zijn ook welkom. Ben toch wel een beetje nieuwsgierig geworden.  :roll:

Matthijs
 
+/- een half jaar geleden was het zo dat je als Australisch resident zonder belemmeringen naar NZ kon emigreren, maar andersom niet. Alleen NZ citizens (met paspoort) dus mogen zich zonder belemmeringen in Australia vestigen.

Het antwoord op je vraag lijkt dus 'ja'. Maar vergeet niet dat wanneer je je in NZ vestigt en daar een aantal jaren woont, je je recht op het verlengen van je Australisch visum (Return Resident Visum) verliest - je kunt dan immers niet meer aantonen dat je in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar in AUS hebt gewoond en gewerkt.

Als je eerst in AUS na 2 jaar staatsburger wordt heb je dat probleem weer niet, maar dan ben je (meestal) ook je NL paspoort weer kwijt, hetgeen natuurlijk ook weer een nadeel is.
 
Back
Top